Dymi na niebiesko biało olejem niskie ciśnienie w cylindrach

26 Mar 2014, 10:11

Witam
Auto zawsze było mułowate i paliło olej 1 l/2500 km, lecz nie dymiło ani trochę było to jeszcze do zniesienia, lecz 3 dni temu nagle z niewiadomych przyczyn jak wracałem do domu na autostradzie zaczęło przerywać tak jakby nie dostawało paliwa jakoś dojechałem do domu i rano sprawdziłem okazało się ze straciło moc i zaczęło strasznie dymić na biało-niebiesko typowy spalony olej. Olej ginie teraz w blyskawicznym tempie.Mierzyłem ciśnienie w cylindrach od 8,4 do 8,6 bar czyli chyba znacznie za mało po próbie olejowej wzrosło o około 1 bar. Jest troche mułowata. . Czy to pierścienie jak by jakiś pierścieni strzelił to by na jednym cylindrze była duża różnica ciśnienia a ona wynosi max 0,2 bara. Słychać też dziwny dźwięk silnika tak jakby zasysanie powietrza takie uuuuuuuuu, ale go wcześniej nie było ten dźwięk jest tak jakby z filtra powietrza buczący dźwięk zasysania powietrza.

W oleju czy w zbiorniczku wyrównawczym glutów nie ma ani bąbelków alej tez jest czysto. Auto dymi jednak cały czas im więcej gazu tym mocniej auto jest słabe i przerywa (dymu jest bardzo dużo) . Ciekawe jest to że to się stało z kilometra na kilometr. W poniedziałek biorę się za rozkładanie jak byście mieli jeszcze jakieś rady to dajcie znać. I ciekawe jest to że pierwszy objaw był taki jak by nie było iskry na wszystkich cylindrach i po 1-2 s nagle była. A uszczelka pod głowicą ma coś wspólnego z paleniem oleju jeśli płynu chłodniczego nie ubywa a olej jest czysty, brak bulgotania itd
solek58
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Almera n16 2003r
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Mar 2014, 14:12

Mogło wypalić między cylindrami, ale mniej optymistyczna wersja to np wypalony zawór lub gniazdo. Sam miałem niedawno podobną przygodę, poszukaj w moich postach dokładny opis - zatarte pierścienie na jednym tłoku i pęknięty tłok.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Mar 2014, 14:22

Już jestem po rozpięciu rozrządu i ściągnięciu głowicy wszystko wygląda ok oprócz tego że jest dużo nagaru. Postanowiłem wyciągnąć tłoki i okazało się że przyczyną najprawdopodobniej były zapieczone pierścienie olejowe. Zrobiłem fotki link:

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

Pierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.

Pozdrawiam
solek58
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Almera n16 2003r
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...