Dymi z korka wlewu oleju

20 Lip 2024, 18:18

Witam mam pytanie odnośnie Renault Trafic 1.6 dCi 145 km 2017 rok
Mam zagwozdke odnośnie dymienie po otwarciu korka wlewu oleju jak i bagnetu czy te samochodu tak mają czy jest to normalna sprawa?
Mat93
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 21 Lip 2024, 11:00

    Odkręcając korek wlewu oleju skracasz drogę ujścia dla nadciśnienia i zamiast do odmy w filtrze wychodzi korkiem bo to łatwiejsza droga. :yes: Jeśli przedmuch jest intensywny i wyraźnie zabarwiony kolorem spalin świadczy to o nadmiernym luzie po między tłokami a cylindrami. Mogą to być zapieczone lub zużyte pierścienie. Lekka mgiełka z miejsca wsuwania bagnetu też zawsze będzie ale gdy jest już intensywna to oznaka tego co opisałem wyżej czyli pierścienie. Zacznij od sprawdzenia odmy a potem...dalej .Najprostszym testem sprawności pierścieni tłokowych jest pomiar kompresji silnika. To badanie pozwala na ocenę stanu pierścieni i identyfikację potencjalnych problemów. Obniżona kompresja to sygnał, że możesz istnieć problem z pierścieniami tłokowymi.Nie muszą być nadmiernie zużyte ale mogą być zapieczone.
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 422
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    21 Lip 2024, 17:03

    Super dzięki za odpowiedź zrobię tak jak napisałeś i sprawdzę kompresję na tłokach i tą odmę mam nadzieję , że nic poważnego nie będzie
    Mat93
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    21 Lip 2024, 18:56

    Zacznij od odmy i jej ewentualnego czyszczenia .Potem dopiero zrób pomiar kompresji. A przed pomiarem kompresji sprawdź sobie jaka powinna być jej zalecana wartość to popularny silnik występujący w innych modelach Renault wiec z pozyskaniem danych nie powinno być problemu.
    Ale nim zaczniesz to odpowiedz sobie na te pytania:
    Czy masz takie objawy, które sugerują usterkę pierścieni tłokowych:
    Pierwszy sygnał: zwiększone zużycie oleju silnikowego
    Drugi sygnał: biały lub niebieski dym z wydechu
    Trzeci sygnał: spadek mocy silnika odczuwalny zwłaszcza na wyższych biegach lub przy obciążeniu
    Czwarty sygnał: słabe przyspieszenie
    Nie koniecznie muszą występować wszystkie objawy jednocześnie bo może być tak ,że to dopiero początek pewnych problemów z pierścieniami i da się to zatrzymać lub odwrócić.A może problem rozwiąże dokładne czyszczeni odmy.Młode auto 2017r chyba że go ktoś dojechał. Jaki przebieg i jaki olej silnikowy masz zalany ?
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 422
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    21 Lip 2024, 22:44

    Jedyne objawy które mnie niepokoją to wspomniane wyraźne kopcenie na czarno z korka wlewu oleju i bagnetu, co do reszty które wymieniłeś to samochód ma moc i przyśpieszenie 200tys zdobione z wydechu nie ma żadnych oznak kopcenia .
    A olej to będą dopiero obserwował czy bierze bo tak naprawdę mam samochód od niedawna .
    Tak jak napisałeś za odmą się wezmę i zobaczę czy będziemy lepiej .
    A tak na czarny scenariusz orientujesz się ile kosztuje naprawa pierścieni w takim silniku ?
    Mat93
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    22 Lip 2024, 07:57

    Nie znam precyzyjnie aktualnych kosztów wymiany pierścieni tłokowych wszystko zależy od marki, modelu samochodu, kosztów części zamiennych i stawki godzinowej za prace mechanika .To nie jest jakaś ustalona stała stawka i zależy od kilku czynników .Ale przypuszczam że gdzieś w granicach ok.2000-2500zł się zmieścisz o ile nie będzie niespodzianek .Zazwyczaj przy wymianie pierścieni wymienia się inne części takie jak uszczelki ,paski, uszczelniacze.
    A jaki olej masz wlany aktualnie w silniku?
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 422
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      "Najlepsze samochody 2013 roku" i trzy zwycięstwa dla BMW
      Nowe BMW serii 3 jest sprzedawane dopiero od lutego 2012 roku, jednak już teraz przejęło prowadzenie w klasie średniej premium. BMW serii 5 już po raz trzeci z rzędu znalazło się na pierwszym miejscu w klasie wyższej średniej. ...

    22 Lip 2024, 23:31

    Acer66 napisał(a):Nie znam precyzyjnie aktualnych kosztów wymiany pierścieni tłokowych wszystko zależy od marki, modelu samochodu, kosztów części zamiennych i stawki godzinowej za prace mechanika .To nie jest jakaś ustalona stała stawka i zależy od kilku czynników .Ale przypuszczam że gdzieś w granicach ok.2000-2500zł się zmieścisz o ile nie będzie niespodzianek
    Mimo że nie będzie niespodzianek to te 2-2,5 tys bardzo optymistyczne .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4807
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna