Dymienie na zimnym silniku - Czy zalać olej mineralny?

08 Paź 2018, 17:36

Cześć, w moim Mondeo 2 litry benzyna mam obecnie wlany 10w40 półsyntetyk i taki też zalewał poprzedni właściciel. W silniku pada już głowica (silnik dymi na niebiesko na zimnym silniku) jak się zagrzeje to już jest okej i nic nie dymi. Wymieniane były uszczelniacze zaworowe ale to nic nie dało. Myślę, że zużyte są już prowadnice.

Próbowałem z Cerami-zerem - nic to nie dało. Wlałem też inny środek na dymienie i również bez zmian. Czy jest szansa że będzie trochę mniej kopcić na mineralnym? Dla mnie to już ostateczność bo głowicy nie opłaca się robić przy wartości samochodu a sam silnik nie bierze dużo oleju (0,5 na 1000) i fajnie jeździ ma moc itd. Producent zaleca 5w30 ostatecznie 10w40 ale mineralnego nie. Niestety nie mam za dużego wyjścia w tym przypadku.

Myślę by zrobić mu płukankę, zmienić filtr i zalać tym mineralnym dobrej klasy. Co sądzicie, może zmniejszyć dymienie?
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Paź 2018, 19:20

Jak silnik nie jest szczelny i zrobisz mu płukankę to powodzenia :D

Lej co chcesz, bez remontu silnika to bez znaczenia. Pewnie trochę się dymienie zmniejszy, ale cudów bym nie oczekiwał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Paź 2018, 20:06

Płukankę myślałem bo ponoć też może to być przez nagar na tłokach. Wiem ale chodzi bardziej o zatuszowanie zanim nie znajdę jakiejś używanej głowicy gdyż remont tej nie jest opłacalny jeśli to są prowadnice to nie ma sensu.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Paź 2018, 21:34

Ronal123 napisał(a):Płukankę myślałem bo ponoć też może to być przez nagar na tłokach.
Albo zużyte tłoki , pierścienie , gładż cylindra. Tego się nie dowiesz bez rozbiórki motoru.
Ronal123 napisał(a):Wiem ale chodzi bardziej o zatuszowanie
Jak coś zużyte to tego nie zatuszujesz
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2018, 23:40

Widzę dwie opcje. Albo robisz remont, albo lejesz gęstszy olej i udajesz że nie ma problemu a potem na złom.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 09:44

Panowie, ja się zgadzam z tym, że problem się rozwiązuje a nie tuszuje. Ale jako student na dorobku z ograniczonym budżetem mogę póki co kombinować. Remont głowicy w tym mondeo zaczyna się od 1500 a za samochód dałem 2000. Póki co muszę nim jeździć bo wykupiłem OC na pół roku i też szkoda, bo wymieniłem już hamulce, zrobiłem blacharkę i jeździ okej. Mówię, szukam głowicy do tego silnika, ale póki co muszę coś zrobić z tym dymieniem bo mnie na osiedlu zbojkotują. :D

Jeśli wlanie mineralnego może coś pomóc, to tak zrobię i zobaczymy. Kupię coś z wyższej półki nie byle g...o z Tesco cóż więcej mogę na chwilę obecną zrobić dla tego autka... :no:
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...

09 Paź 2018, 11:38

Wlej ten mineralny i zobaczysz, koszt mały przecież.

Tylko zanim wymienisz głowicę to się upewnij że to na pewno ona... Bo mogą też być pierścienie po prostu zużyte/zapieczone.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 13:10

Dziś kupiłem GM 15W-40 i filtr. Jutro wymieniam i zobaczymy. Nie wiem czy GM to najlepszy wybór ale z drugiej strony koszt 68 zł. Za 5 litrów. A wyższa półka typu Castrol czy Liqui Moly albo Motul to już po 130 zł. Wolałem wziąć GM w końcu to Total niż np. Lotosa. Zobaczymy, myślę że dla tego silnika to już wszystko jedno.

Pierścienie kompresyjne są okej bo kompresję trzyma bardzo dobrą (być może też przez nagar) ale olejowe jak znam życie na pewno są też zapieczone. Chociaż no w trakcie jazdy jak się zagrzeje to nie dymi przy np. redukcji lub dojeżdżaniu do świateł jak to często ma miejsce. Tak naprawdę to by się przydało i zrobić głowicę i pierścienie zmienić. Ale ja nim chyba dojadę ile da radę i oddam na złom.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Paź 2018, 13:27

GM to syf akurat :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2018, 15:03

Jak to pracować będzie to nie wiem, ale wszelakie normy ACEA oraz API są typowe przy tym oleju jak w wielu innych w tej półce cenowej np. Półsyntetykach tak zwanych gdzie to tak naprawdę są mineralne z domieszką syntetyków i ulepszaczy a normy są takie same dla wszelakich olejów czyli ACEA A3/B3 - Więc tak średnio, ale nie najgorzej, API SL/CF. Takie same normy i klasy miały półsyntetyki które używałem Orlen, Lotos, Mobil. Różni się tylko lepkością w niskich temp.

Lepszy byłby Castrol Magnatec on ma klasę ACEA A3/B4 ale biorąc pod uwagę jak mocno jest to olej podrabiany u nas na rynku, to strach kupować chyba że w dobrych hurtowniach, ale tam cenowo jest naprawdę droższy od całkiem dobrych półsyntetyków... Podobnej klasy jest też LIQUI MOLY i Motul ale to też cena znacznie wyższa...

Elf też ma takie same normy jak GM i obydwa są zalecane przez producentów tu Opel tam Renault i serio wydaje mi się że przy takich popularnych markach to bez znaczenia bo to normy jakościowe spełnia wszystko takie same. Wyższa półka to już cena praktycznie dwukrotnie wyższa. To tak patrząc lepiej wejść w coś lepszego mając lepszy samochód na pewno nie zalałbym go GM tylko wybrałbym coś z Motula czy Liquida. :P

Jeśli minerał zmniejszy dymienie to na pewno po 3-5 tys. zmienię go na coś z wyższej półki już. :D
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Paź 2018, 21:36

Ronal123 napisał(a): Remont głowicy w tym mondeo zaczyna się od 1500 a za samochód dałem 2000. Póki co muszę nim jeździć bo wykupiłem OC na pół roku i też szkoda, bo wymieniłem już hamulce, zrobiłem blacharkę i jeździ okej. Mówię, szukam głowicy do tego silnika, ale póki co muszę coś zrobić z tym dymieniem bo mnie na osiedlu zbojkotują. :D
Za dużo zrobiłeś w tym aucie bez sensu. Teraz będziesz brnął w wydatkach bo szkoda poprzednich . Kiedyś trzeba powiedzieć sobie dość i zejść na ziemię. Mimo wszystkiego ja bym to zezłomował i to jak najszybciej. Tutaj dostaniesz zwrot OC za niewykorzystany okres. Na złomie dostaniesz jakąś kasę. Jeśli nie to wymień motor na jakąś używkę . Może trafisz dobrze :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna