Dynamiczne auto rodzinne do 50k

17 Sie 2020, 15:03

Cześć,

do tej pory śmigam Fabią I 1.9 TDI w sedanie, ale rodzina się powiększa i zaczyna brakować nam miejsca.

Przymierzam się do kupna rodzinnego samochodu, takiego gdzie w drugim rzędzie spokojnie wejdzie dwójka dzieci w fotelikach z grupy 0 i 1. Musi być tam sporo przestrzeni bo mam 185 cm. Do tego duży bagażnik.

Cena: do 50k
Pochodzenie: Europa
Nadwozie: preferowane kombi
Paliwo: raczej olej, gaz odpada, auto głownie w średnie i długie trasy
Oczekiwania podstawowe
- w miarę dynamiczny, najlepiej poniżej 9 sekund do setki, jak będzie szybciej to miło
- automatyczna skrzynia biegów
- sensowne koszty utrzymania
Oczekiwania dodatkowe
- fajnie byłoby mieć 4x4
- wiek do 8 lat
- elektryczne fotele z pamięcią (zmieniamy się z żoną za kierownicą, przestawianie fotela jest mega upierdliwe)
- dobre wyposażenie (dobre radio, xenony, relingi, systemy bezpieczeństwa)

Dacie radę coś podpowiedzieć, czy trzeba zejść z wymaganiami?
zinow
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Sie 2020, 15:37

A takie coś?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

można by poszukać 4x4 i 190 koni ale to już raczej 60+ tys.

tu niby coś jest ale trudno powiedzieć co ze sobą reprezentuje:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

ale powiem szczerze że niezły rozmach z Fabii I przesiadasz się i od razu fotele z pamięciami, 4x4, mocny silnik musi być i automatyczna skrzynia :D
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2020, 22:07

Wiesz, mała i lekka Fabia z silnikiem o mocy 100km i turbiną całkiem ładnie idzie. Może nie od świateł ale w zakresie 60-120 nie ma co narzekać :D

A zmiana auta, jak zmiana auta – apetyt rośnie w miarę jedzenia. Fabia była moim pierwszym autem na własność, miała wszystko co potrzeba (nawet klimę, czujniki parkowania z tyłu i elektryczne podgrzewane lusterka). Mieściła 2 dorosłe osoby plus dziecko, a teraz przestała po prostu wystarczać. Automat to zmęczenie ciągłym wachlowaniem biegami na krętych mazurskich drogach, gdzie często bywam. 3,4,5 zakręt, 3,4,5, zakręt… ile można. Z kolei elektrycznie sterowane siedzenia to też zmęczenie ciągłym ustawianiem foteli pod jedną z dwóch osób kierujących autem.

Skodę Superb II biorę pod uwagę.
Poza tym:
Passat B7
Citroen C5 z mocnym dieslem, odpuszczam wtedy 4x4
PEUGEOT 508 również bez 4x4

Co raczej nie
Ford Mondeo –słyszałem tragiczne opinie o automatach
Insignia I – tu podobno elektronika leży i kwiczy

Inne „popularne” marki – nie znalazłem nic, co by spełniało założenia, ale może coś przegapiłem?

Marki „premium” (kosztem starszego rocznika) nie wydają mi się sensownym wyborem – boję się, że zjedzą mnie koszty eksploatacji. Chyba, że się mylę i coś z tych modeli może być sensownym rozwiązaniem: audi a6 (c6), bmw 5 (f11), mercedes klasa e, volvo xc70.

Czy według Was ograniczyć się do tych 4 Superb, Passat, C5 albo 508 czy jednak pójść w inną stronę?
zinow
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Sie 2020, 22:17

zinow napisał(a):Marki „premium” (kosztem starszego rocznika) nie wydają mi się sensownym wyborem – boję się, że zjedzą mnie koszty eksploatacji.


Koszty eksploatacji, porównując z fabią będą kosmiczne, bez względu na to co kupisz.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Sie 2020, 08:01

Invi napisał(a):Koszty eksploatacji, porównując z fabią będą kosmiczne, bez względu na to co kupisz.

Tego mam świadomość i biorę to oczywiście pod uwagę. Ale (z tego co czytam) jest różnica między wymianą rozrządu w superbie II za powiedzmy 1,5k a wymianą rozrządu w audi a6 3.0 tdi za 10k.

A wracając to samego auta 8) Coś z tych 4 polecacie / odradzacie? Zainteresować się innymi modelami?
Superb II 2.0 tdi 170km / 140km(+ chip)
Passat B7 2.0 tdi 170km
Citroen C5 2.2 HDi 204km /2.0 163 km (+ chip)
PEUGEOT 508 I2.2 HDI 204km / 2.0 163 km (+ chip)
zinow
Nowicjusz
 
Posty: 3

18 Sie 2020, 10:46

Superb ok ale ja bym szukał III
a jak już chcesz II to zwróć uwagę na silniki 2,0 TDI były 2-rodzaje.
No i masz racje że w 2,0 TDI rozrząd będzie tańszy ale i brzmienie inne niż 3,0 ...
no i zastanawia mnie 160 konne hdi chcesz chipować a 170 konne tdi już nie?
Tam to będziesz miał ponad 200 koni a tutaj 170. Różnica będzie odczuwalna moim zdaniem.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Proace Verso (od 2016)
    To największa w historii Toyota o nazwie Verso, mogąca zabrać na swój pokład od 5 do 9 pasażerów. Została pomyślana jako uniwersalny pojazd zarówno do firm, jak i dla rodziny, lub też jako komfortowy ...
    Jak jeździć po nawałnicy?
    W lecie często nawiedzają nas intensywne burze, gwałtowne opady deszczu i nawałnice. Takie warunki atmosferyczne są bardzo niebezpieczne w szczególności dla kierowców. Pod wpływem silnego wiatru łamią się gałęzie, ...