Dynamiczne auto za 35k

17 Mar 2017, 20:33

Witam, długo już szukam i nie mogę się zdecydować. Proszę Was o poradę, co możecie polecić spełniające moje kryteria.
Budżet 35k
Użytkowany 50/50 miasto/trasa
Przebieg roczny około 20k
Auto "w miarę świeże" więc rocznik 2007+
Zdecydowanie dynamiczne, zależy mi na dobrych osiągach - tak obrazowo to żeby przyspieszał w te 7-8 sec do setki.
Tylko skrzynia manualna i tylko sedan / hathback
Wyposażenie - 4 elektryczne szyby, lusterka, wielofunkcyjna kierownica. Mile widziane jakieś ksenony, duża nawigacja, ale niekoniecznie.
Do tej pory jeździłem tylko dieselami i nie mogę narzekać, chociaż myślę, że teraz może skłaniałbym się ku benzynie ze względu na osiągi. Nie zamierzam zakładać gazu w żadnym wypadku.
Nie nastawiam się na jakąś szczególną markę. Zależy mi wiadomo, na bezawaryjności i zdrowych blachach.
Myślałem o
- Audi A4 B7 3.0 TDI Quatro - nie ma na polskim rynku takiego samochodu w roczniku 2007, czasami pojawi się coś z 2005 ale nie jest to warte uwagi.
- BMW e90 3.0 TDI - wybór nieco większy jak w przypadku Audi jednak za zdrowy egzemplarz cena oscyluje w granicach 40k no i znowu jest to samochód raczej z grupy tych popularnych u handlarzy i łatwo natknąć się na minę.
- Skoda Octavia II 1.8 TSI - bardzo fajne osiągi jak na taki silnik i dosyć przestronne auto.

Proszę o jakieś sugestie, porady.
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

17 Mar 2017, 20:55

jest to samochód raczej z grupy tych popularnych u handlarzy i łatwo natknąć się na minę


Czyli taki jak wszystkie, które wymieniłeś.

Rodzina silników TSI/TFSI nie ma nic wspólnego z bezawaryjnością. Chlanie oleju, osadzający się nagar itd.
3.0 tdi ma ciekawie zbudowany rozrząd. Jego wymiana przy "pakiecie startowym" to kwestia ok. 5k na zamiennikach (rozrząd od strony ściany grodziowej, trzeba wyjmować silnik).
330d będzie prawdopodobnie najmniej problemowym wyborem z ww (co nie znaczy tanim). Musisz brać pod uwagę, że te diesle już swoje kilkaset kkm przejechały i po prostu będą się sypać, prędzej czy później.

Ode mnie laguna mk3 2.0T, saab 9-3, volvo s60r. Z kompaktów możesz rzucić okiem na focusa st
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Mar 2017, 09:04

Dzięki, czyli silniki TSI/TFSI odpadają.
Te 5k na pakiet startowy z rozrządem nie brzmi ciekawie. Właśnie nie nastawiam się szczególnie na diesel'a bo czytałem tutaj na forum artykuł "Czy stać Cie na diesel'a" i rozjaśniło mi to nieco pogląd na ten temat, z racji powyższego obecnie skłaniałbym się już chyba nawet bardziej ku benzynie.
Focus jest dla mnie chyba trochę za mały, Laguna kompletnie wizualnie mi nie odpowiada, tyle o ile przód jeszcze w miarę to tył masakra. Volvo bardzo fajne auta i silniki z tego co widzę, ale znowu ta linia taka sama od wielu lat, lampy kwadratowe, jednak chciałbym nieco świeżości w garażu.
Wiser
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nie mam

18 Mar 2017, 09:49

S60 było robione od 2000r i rzeczywiście trochę się już "opatrzyło". Masz też nowszą opcję s40, technicznie to samo co focus, musiałbyś się przymierzyć i sam sprawdzić.
Laguna występuje też jako coupe jeśli Ci to odpowiada, ma inny tył - Laguna GT
Możesz rozważyć też opcje
- Accord 2.4
- dorzucenie do 40k i AR 159 TBI
- dorzucenie do 45k i Lex is250
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Mar 2017, 12:34

Ford Mondeo 2,5T. Silnik Volvo 5 cylindrów w rzędzie, 220KM, turbo - bardzo mocny dół (pełny moment od 1450-5000obr/min), 7,5s do setki, duży, ładny, świetnie się prowadzący i w razie chęci oszczędzania - dobry pod gaz, a w razie niedomiaru mocy - bardzo podatny na modyfikacje (dzięki turbosprężarce).

Z 3,0TDI zależy jaka wersja. Jak zależy Ci na bezawaryjności, to te z okolic 240KM. Minus jego taki, że łańcuch rozrządu jest z tył i jak zacznie dzwonić, to sporo kasy trzeba na naprawę.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

19 Mar 2017, 08:53

W 3,0 TDI na wymianę łańcuchów rozrządu możesz szykować 5tys. zł jak zaczną klekotać. Kolejne 5 na wtryskiwacze.

Wczoraj sąsiad mi opowiadał o koledze fanie BMW i Mercedesa. Ma e60, a wcześniej Meśka. Stwierdził, że ma dość i idzie w całkiem inną stronę (domyślcie się co to będzie)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny
    Pierwszy na świecie elektroniczny panel kontrolny – Toyota Corona – sierpień 1973. Już od lat 30. XX wieku samochody posiadały wskaźniki i lampki kontrolne informujące kierowcę o poziomie i ciśnieniu oleju, poziomie ...

19 Mar 2017, 10:27

dzida napisał(a):(domyślcie się co to będzie)


Passat w TDI :D

Pewnie Lex ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Mar 2017, 10:47

Auta premium segmentu D/E są kupowane w Niemczech, żeby robić te 30-50 tys. km na rok, głównie po autostradach. Ich właścicieli stać na serwis w ASO, który jest drogi, ale auta są wtedy w należytym stanie technicznym nawet po 10-15 latach.
Do PL trafiają najtańsze egzemplarze (bo jak wkleisz tu ogłoszenie BMW 530d za 10-12 tys. € to zaraz usłyszysz "hur, dur,tak drogo? w polsce są takie same z przebiegiem 200 tys. za 29 999zl"). A takie najtańsze egzemplarze to takie, które:
a) mają realny przebieg powyżej 500 tysięcy lub
b) miały kilku właścicieli lub
c) nie były serwisowane w ASO i nie mają potwierdzonego serwisu (książki kupione u Turka i wypełnione przez handlarza się nie liczą)
d) są powypadkowe i zostały naprawione najtańszymi metodami (co ma fatalny wpływ na elektronikę i kluczowe podzespoły mechaniczne)

W takim wypadku pewniejszym wyborem są benzyny, bo zainteresowanie nimi jest mniejsze i auta o mniejszej popularności w PL, salonowe (Lexus, Infiniti, Honda, Toyota, Mazda itp.).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Mar 2017, 11:00

Ossy napisał(a):auta o mniejszej popularności w PL


To to, to jest główny element i ludzie powinni w końcu brać to pod uwagę! Wszyscy polecają VW, Audi, Seaty bo to niemiecka technologia i się nie psuje. Fajnie, tylko nikt nie bierze pod uwagę, że VAG jest top 1 w Polsce i handlarze robią co mogą, żeby zarobić na naiwności Polaków (i braku pojęcia o motoryzacji). Mnóstwo popsutych aut, wyeksploatowanych, powypadkowych, bo i tak Polak kupi.

I to nie to, że VAG jest zły, auto jak każde inne. Tylko podejście kupujących spowodowało, że dużo aut to trupy, a sama cena za VW/Audi jest cholendarnie wysoka, no bo kupisz i tylko lejesz paliwo.

Czy E36/E46 jest złe? Nie, ale jest zakatowane przez młodzików, drutowane na chińskich częściach i potem mamy taki efekt, że BMW jest awaryjne i drogie w serwisie.

A np. Toyota, Mazda, Lexus, czy chociażby Citroen albo Renault? Ile słyszymy, że C5 nie kupuj bo drogie zawieszenie pneumatyczne? Ojej... Ale w Audi wielowahacz aluminiowy to jest już tani i się nie psuje? :D Haha... Tylko przy kupnie Audi nikt o tym nie wspomni nawet. Nie wiem skąd się wzięła ta fascynacja niemieckimi autami...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Mar 2017, 11:08

Nie wiem skąd się wzięła ta fascynacja niemieckimi autami...


Bardziej przyzwyczajenie i "legenda". Te kilkanaście lat temu dostępność aut z Japonii/Korei była znikoma
A tak poza tym to jest Polska, tutaj 80% ludzi woli dobrze znanego schabowego od łososia
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Mar 2017, 12:33

Dzida a może takie zestawienie:

e46 do 10k
e39 do 12k
a6 c6 do 30k koniecznie 3,0tdi
passat/a4 do 8k koniecznie tdi
golf/a3 do 5k tdi!!!
:D :D :D :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Mar 2017, 12:52

Wiser napisał(a):Budżet 35k
Użytkowany 50/50 miasto/trasa
Przebieg roczny około 20k
Auto "w miarę świeże" więc rocznik 2007+
Zdecydowanie dynamiczne, zależy mi na dobrych osiągach - tak obrazowo to żeby przyspieszał w te 7-8 sec do setki.
Tylko skrzynia manualna i tylko sedan / hathback
Wyposażenie - 4 elektryczne szyby, lusterka, wielofunkcyjna kierownica. Mile widziane jakieś ksenony, duża nawigacja, ale niekoniecznie.
Do tej pory jeździłem tylko dieselami i nie mogę narzekać, chociaż myślę, że teraz może skłaniałbym się ku benzynie ze względu na osiągi. Nie zamierzam zakładać gazu w żadnym wypadku.


Co mieści się w tych założeniach?
Audi A4B7 1.8T (nie TFSI)
Renault Laguna III 2.0T
Volvo S40/S60 2.5T
Honda Accord VII 2.4 (będzie trochę starsza)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Mar 2017, 13:40

szybki napisał(a):Dzida a może takie zestawienie:

e46 do 10k
e39 do 12k
a6 c6 do 30k koniecznie 3,0tdi
passat/a4 do 8k koniecznie tdi
golf/a3 do 5k tdi!!!

a w charakterystyce wpiszę:
- prestiSZ
- szacunek
- opinia o pancerności
- 5/100km
:mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010