Dynamiczne kombi za 15-20 tys

03 Wrz 2018, 12:59

Witam.
Szukam u Was porady, chcę wysłuchać Waszych opinii na temat zakupu kombi do 20 tys.
Szukam kombi (z racji tego iż mam rodzinę, 2+1 i potrzeby mi bagażnik na wózek), by było dosyć dynamiczne i przyjemnie się wyprzedzało.
Nie ukrywam też że szukam raczej wśród lepszych marek, co wiadomo wiąże się z pewnymi kosztami eksploatacji ale jak nie będą jakoś bardzo wysokie to je zaakceptuję.
Auto chciałbym zagazować, diesle odrzucam, na samej benzynie raczej wolę nie jeździć.

Po odrzuceniu kilku modeli przez żonę (wygląd oczywiście), zastanawiam się nad Audi a6 c5 avant, lub Volvo V50.

Audi chciałem z silnikiem 2.4 lub 2.8 v6, ew. 1.8 T ale tu obawiam się że ma za mało mocy jak na tą budę, jak wygląda tu sprawa z wirusem by zrobić z tego jakieś 180-190 KM ? Podobno rozrząd i zawiasy trochę kosztują, ktoś może mi powiedzieć jak wyglądają koszta części z robocizną dokładnie za ew. wymianę tych elementów?

Volvo natomiast tylko z 2.4 najchętniej 170 km, tu silniki chyba są bardzo dobre i mało awaryjne, tak wyczytałem przynajmniej. Minusem w Volvo jest to, iż jest trochę małe jak na kombi włącznie z bagażnikiem, ale nadrabia silnikiem, bezpieczeństwem, komfortem jazdy i tym że te silniki są naprawdę dynamiczne. Prawda to? :D
Wiecie jak w porównaniu do Audi wyjdzie utrzymanie i eksploatacja tego auta?

Wiem że to trochę dwie półki nawet ze względu na wielkość, ale Żonie te się podobają, a i napęd na tył też raczej odrzucam ze względu na to, iż Ona także będzie jeździć tym autem i trochę strach :D

Co byście wybrali, jakie są wasze opinie na temat tych aut? Wiem że kupno Audi wyjdzie raczej taniej, ale kwestia serwisu, ew. napraw.. Dzielcie się opiniami, swoim zdaniem, każdego wysłucham. Może macie inne ciekawe propozycje?

Pozdrawiam!
piotrmacx
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Wrz 2018, 13:02

Odpowiednikiem A6 jest Volvo V70, a i tak mu brakuje kilku cm.
V50 bazuje na Fordzie Focusie czyli konkurencie Audi... A3 (2 klasy niżej).

To Volvo w tym zestawieniu kosztów wyjdzie taniej, a nie Audi (nie ulegaj mitowi taniości tej marki).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Wrz 2018, 13:10

piotrmacx napisał(a):Audi chciałem z silnikiem 2.4 lub 2.8 v6, ew. 1.8 T ale tu obawiam się że ma za mało mocy jak na tą budę, jak wygląda tu sprawa z wirusem by zrobić z tego jakieś 180-190 KM ? Podobno rozrząd i zawiasy trochę kosztują, ktoś może mi powiedzieć jak wyglądają koszta części z robocizną dokładnie za ew. wymianę tych elementów?


Prędzej obawiałbym się o dynamikę tego 2.4 bo z niego już więcej nie wyciśniesz. Jak silnik i osprzęt zdrowy to zrobienie takiego 190-200 km z 1.8t to nic trudnego. Ja celowałbym w tej budzie w 1.8t lub 2.8, no chyba że koszty nie mają znaczenia to 2.7bit :D
Rozrząd za wymianę całości z paskiem, pompą, łańcuszkiem i robocizną powinieneś zmieścić się w 2k (chyba że łańcuszka nie trzeba będzie ruszać). Zawias to zależy co do roboty, za cały komplet wahaczy z lemfordera trzeba dać około 1,5k, ale nigdy nie jest tak że musisz wszystkie na raz wymienić.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2018, 14:59

Moze cos z Subaru ? Outback 3.0 209 km ? :)
Subarus
Nowicjusz
 
Posty: 2

04 Wrz 2018, 20:33

Z Subaru myślałem o Legacy IV, ale to trochę większe pieniądze. Warto? Same auta podoba bardzo spoko, ale tu nie wiem czy nie będą jeszcze większe koszta utrzymania.
W sumie sam myślę czy nie dołożyć trochę i kupić Audi A5 b7, po prostu mi się bardzo podoba, a podobno w odpowiedniej wersji to bardzo dobre auta. Tylko ciężko trafić na 1.8T, a 2.0 TFSI bardzo różne opinie słyszałem, do tego gaz trochę droższy, lecz znów same auta są tańsze niż 1.8T.

Co Wy sądzicie o takiej idei?

Dzięki za odpowiedzi :)
piotrmacx
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Wrz 2018, 21:05

Akurat 2.0tfsi w a4 b7 jest na pasku i ma dobre opinie. Silnik dynamiczny, nie bierze oleju, trzeba jedynie sprawdzić popychacz pompy paliwa i wymienić w razie potrzeby, to taka najczęstrza usterka w tym silniku. Lpg można założyć ale instalacja będzie droższa niż w przypadku 1.8t. Na pewno łatwo znaleźć zadbany egzemplarz bo ceny a4 b7 1.8t są chore i trzeba dać około 30tys zł. Jak chcesz 1.8t to szukaj b6.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie!
    Aż połowa ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku(1). Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo ...

04 Wrz 2018, 21:21

1.8T w a4 i a6 to bardzo dobre jednostki.
Mozesz ewentualnie rozwarzyc 2.7bit w c5 jesli chodzi o dynamike to bedzie miod. Ciekawe rozwiazania to rowniez volvo z silnikiem t5
romantyk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 11 07 1999
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi B6
Silnik: AVF
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2018, 21:29

Z dynamika 2.7bit faktycznie jest super, ale koszty zabijaja. Nie dosc ze calego osprzetu jest x2 w stosunku do 1.8t i z tego powodu x2 potencjalnych problemow, to jeszcze ciasnota pod maska i trzeba czesto silnik targac z auta.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2018, 07:35

W 2.0 TFSI trzeba skontrolować wariator (klekotanie na zimnym), bo koszt naprawy jest relatywnie wysoki w stosunku do wartości auta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010