Dynamiczne, z charakterem do 80tys

30 Mar 2021, 13:25

Witam wszystkich. Myślę o zmianie samochodu, obecnie jeżdżę kompaktową mazdą 3 z silnikiem 2.0, 165km z 2016r i aby dużo na niej nie stracić zaczynam myśleć o sprzedaży. Mazdę mam od nowości, kolejne auto chciałbym kupić 3-4 letnie ale za to może nieco bardziej oryginalne (w sensie nieco wyższej klasy i z lekko sportowym duchem), nie musi być większe od mojej mazdy ale na pewno tak jak ona z dwiema parami drzwi i podobną pojemnością bagażnika Tzn nie może mieć mniej miejsca w środku i w bagażniku niż powiedzmy typowe auto segmentu C (co nie znaczy ze do tego segmentu musi się zaliczać). W grę wchodzi zarówno benzyna jak i diesel, ale na pewno musi być dynamiczne i dawać przyjemność z jazdy, zatem osiągi nie gorsze od mojej mazdy trójki 165KM. Usportowione wersje miejskich kompaktów (np seata czy VW) raczej odpadają, wolałbym coś bardziej ciekawego w wyglądzie. Myślałem trochę o BMW serii 3 , VI generacji z silnikiem powiedzmy 185KM, mocniejsze raczej sa poza moim budżetem jeśli auto ma mieć 3-4 lata i pochodzić z polskiego salonu. Jest tez np mustang VI generacji...
Nie robię rocznie zbyt wielu kilometrów więc niskich kosztów spalania nie traktuję jako priorytet. Natomiast wolałbym nie płacić fortuny podczas przeglądów. W ASO mazdy roczny przegląd to zwykle ok 1500zł i jest to powiedzmy kwota akceptowalna.
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i wskazówki.
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Mar 2021, 13:43

"akceptowalny koszt przeglądu 1500" :mrgreen: A jaki jest akceptowalny koszt napraw? W mojej opinii (która raczej nie jest odosobniona) żeby kupić auto marki bmw trzeba odrzucić jakikolwiek rozsądek.
A określając modele bmw używa się typoszeregu czyli w tym przypadku f30/f31
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2021, 14:52

Dobrze więc, może ujmę to tak, ogólny koszt serwisowania nie powinien być radykalnie wyższy od mojej kilkuletniej mazdy.
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Mar 2021, 15:01

Więc możesz odrzucić wszelkie używane premium i auta, które mają o wiele bardziej zaawansowane silniki.
W praktyce najrozsądniej zostać przy mazdzie, największą stratę wartości już przyjąłeś na klatę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2021, 15:04

Odejdźmy więc nieco od rozsądku. Mazdę kupiłem nową i serwisowałem w ASO, z używanym premium niekoniecznie będę tak robić.
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Mar 2021, 15:33

3 letniego bmw raczej w szopie u mietka też nie ogarniesz.
W ogóle to jaka kasa wchodzi w grę?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie ignoruj znaku P-21
    Są takie miejsca na drodze, które zgodnie z przepisami prawa powinny być omijane przez kierowców. Jednak niektórzy kierujący, widząc pasy wyznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu, czyli znak P-21, ...

30 Mar 2021, 15:53

Zakup czy serwisowanie ? Jeśli zakup to jak w tytule, ok 80tys. Co do kosztów serwisu, nie mam pojęcia jakie to sa koszta. Miałem cztery auta, z tego trzy nowe ale klasy "popularnej".
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

31 Mar 2021, 06:49

Doradzicie coś?
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

31 Mar 2021, 07:11

Zacząłbym od lexa is200
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Mar 2021, 09:22

No tylko na Lexusa 3-letniego potrzeba raczej 100 tys a nie 80...
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mustang też spoko opcja, ale też nie ta kasa, jak dla mnie wymóg wieku auta trochę kiepski i nie da rady kupić coś wyższej klasy, mocniejszego i młodszego za 80 tys.
Chyba że właśnie kompakty w wersji sportowej. Takiego Focusa RS byś chyba 4-letniego znalazł, albo takiego Golfa "R"
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Mar 2021, 11:10

No to chyba muszę zweryfikować nieco oczekiwania... Nie chce aby wyszło na to że trochę zamieniam siekierkę na kijek, mazda którą jezierzę mam od nowości z pl salonu, ma 40tys przebiegu i nigdy nie miała nawet otarcia. Nie chcę zamieniać jej na sprowadzane, niepewne auto z 3x większym przebiegiem, po to tylko by zyskać 20 koni mocy i klasę premium...
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7

31 Mar 2021, 13:37

Posiadając taką Mazdę nie zamieniłbym jej na żadne auto,nawet premium ,nawet w kwocie 100 tyś,serio,dlaczego? Ano to każdy wie,potrafią z pasją łoić kieszeń.Jeśli jednak uprzesz się,by pozbyć się tego auta proponuję wpierw zwiedzanie jakiegoś zakładu psychiatrycznego,jeśli to nie ostudzi zamiaru,to wtedy udanie się bezpośrednio do rezydenta ,psychiatra od razu rzeknie,kupuję to auto a w diagnozie będzie wpis,osobnik niezrównoważony psychicznie.Opinia o tym aucie? Jeśli Mazda III to tylko z 2.0 l silnikiem benzynowym.Bądż czujny byś nie zamienił siekiery Fiskarsa na spróchniały trzonek.Ja to bym tej Mazdy pilnował,duże wzięcie u złodziei.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Mar 2021, 13:51

Ok, niewątpliwie jest to auto pewne które jeszcze dośc długo będę mógł użytkować bezstresowo. Ale czy to oznacza że mam nim jeździć do śmierci (swojej lub jego) ? Kiedyś każde auto się zmienia (ponoć to kupione w salonie najrozsądniej po 5 latach) a im później je zmienię to tym więcej dorzucę do kolejnego jakie by ono nie było (choćby i kolejna mazda, chociaż ostatnio ta marka szaleje z cenami ekstremalnie).
ruger
Nowicjusz
 
Posty: 7