REKLAMA
Witajcie,
na początek może zaznaczę, iż jestem dość świeżym kierowcą. Prawo jazdy posiadam od pół roku, acz od tego czasu zrobiłem już koło 8tys km. Aktualnie jeżdżę "rodzinnym" A4 B6 1.9tdi w quattro, natomiast nadchodzi czas zakupu czegoś nowego, własnego.
Dysponuję kwotą powiedzmy 45 tys złotych, poruszamy się oczywiście w strefie używanych samochodów.
Auto będzie wykorzystywane głównie w trasie dom-uniwersytet ( ~1000km ).
Moje wymagania:
- Diesel only
- 4 drzwiowe
- Wygodne w trasie
- Dynamiczne (>130hp )
- Xenony ( wiem że to może i śmieszne, ale różnica jest ogromna wg mnie )
- max 100k km przebiegu
- Auto ma również być w stanie dać mi trochę rozrywki
Moje własne przemyślenia:
Głównie zastanawiam się nad audikiem a4 b7 oraz bmw e90.
W audi zastanawiałem się nad znalezieniem 1.9tdi w budzie b7, bo boję się tych 2.0tdi z wiecznie urywającą się pompą oleju. 1.9 Były tam jeszcze pakowane na początku produkcji, acz odstrasza mnie fakt że konstrukcja tego auta ma już 13 lat, bo jest to praktycznie to samo co b6, tylko w nowszej budzie. Dodatkowo na zdecydowanie nie podoba mi się wnętrze, które mimo wszystko kojarzy się z końcem poprzedniego tysiąclecia. No i dodatkowo... Na teraz używam takiego i odpukać nie ma żadnych problemów, ale chyba po prostu przydałby się powiew świeżości
Co do e90 to z moimi wymaganiami niestety mówimy o modelu sprzed liftingu. Tutaj pojawia się pytanie, czy wersje 163hp a 177hp różnią się konstrukcyjnie? Idąc dalej zarówno podoba mi się idea tył napędu, jak i czuję respekt przed nieznanym. Dodatkowo e90 bajecznie mi się podoba pod chyba każdym aspektem wizualnym.
Poza tymi dwoma samochodami myślałem również o W204, acz w tych pieniądzach i przy spełnieniu powyższych wymagań chyba należy podziękować Mercowi.