Dynamiczny komfortowy samochód do 45k złotych

09 Lut 2023, 14:36

Witajcie! Niedługo czeka mnie decyzja odnośnie zakupu kolejnego samochodu.
Moje oczekiwania główne to: komfort podróży (wyciszenie, wygodne fotele), powyżej 200 kucyków, automat, napęd RWD lub AWD.
Jeżdżę głównie w proporcjach 30% miasto, 70% trasy 100/200 kilometrów. Średnie spalanie 10 litrów benzyny/ropy jest dla mnie akceptowalne jak najbardziej, powyżej w przypadku benzyny myślał bym raczej o instalacji LPG. Budżet to około 40-45k, kilka tysięcy na zapas chciałbym sobie zostawić.

Na uwadze mam:
Lexus GS 300 mk3 - instalacja LPG? Koszt sensowny?
Lexus GS 450h mk3 - w tej cenie nie jestem pewien czy nie za ryzykowne?
Lexus IS 250 - ceny chore, podobne do GSów
Volvo s80 II - biorę pod uwagę silniki 3.2 i 2.5T benzyna (pod LPG) i 2.4 D5

Samochodów niemieckich nie biorę pod uwagę.

Chciałbym zapytać o Wasze opinie o tych samochodach.
- Jaka jest awaryjność tych modeli i jednostek,
- jak mniej więcej szacować można ich koszty eksploatacji,
- gdzie LPG da radę i jaki to mniej więcej obecny koszt dla konkretnych wymienionych modeli?
- opinie o automatach w tych samochodach?
- na jakie miny uważać w tych modelach i silnikach?
- warto raczej kupić od prywatnej osoby czy autohandli (głównie chodzi mi o prawne aspekty rękojmi itd).

Wspomnę jeszcze, że przed zakupem zamierzam skorzystać z jednej z firm które sprawdzają samochody przez zakupem. Według Was jest to dobra opcja, czy wizyta w ASO danej marki będzie bardziej „dokładna”?
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 11:04

alkoekus napisał(a):Volvo s80 II - biorę pod uwagę silniki 3.2 i 2.5T benzyna (pod LPG) i 2.4 D5
Tu chyba najlepiej 2.5T ale do tego gaz bo o spalaniu 10 litrów na setkę zapomnij :wink:

Lexusy GS bardzo fajne samochody ale ciężko będzie coś sensownego znaleźć no i do tego też trzeba myśleć o gazie jak masz takie założenia co do spalania.

alkoekus napisał(a):Wspomnę jeszcze, że przed zakupem zamierzam skorzystać z jednej z firm które sprawdzają samochody przez zakupem. Według Was jest to dobra opcja, czy wizyta w ASO danej marki będzie bardziej „dokładna”?
Ja mam nie jeden przykład, że więcej dowiedziałem się z raportu zewnętrznej firmy niż od ASO tym bardziej jak auto było sprowadzane z zagranicy. Jak od początku w PL to można spróbować i ASO.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

10 Lut 2023, 11:19

Dzięki za odpowiedź i wartościową uwagę odnośnie sprawdzenia auta :)
No jak trochę wyższe będzie spalanie to płakał tez nie będę :) średnio robię rocznie około 15k kilometrów i jakby przekladam bardziej komfort i radość z jazdy nad spalanie no ale też w pewnych granicach rozsądku :)

Co do GSów mk3 też silnik 4.3 jest posobno polecany i daje już bardzo dobrą dynamikę. Bać się kosztów eksploatacji takiego silnika? W LPG są jakieś problemy lub wymagane specjalne kosztowne czynności?
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 11:41

alkoekus napisał(a):Co do GSów mk3 też silnik 4.3 jest posobno polecany i daje już bardzo dobrą dynamikę. Bać się kosztów eksploatacji takiego silnika? W LPG są jakieś problemy lub wymagane specjalne kosztowne czynności?
Silnik bardzo dobry i jego dynamika też na wysokim poziomie w granicach 6 s do 100km/h do tego komfort jazdy itd. Sama trwałość tych samochodów jest wysoka ale trzeba znaleźć dobry egzemplarz. Co do samego silnika to tam regulacja luzów zaworowych jest oparta na szklankach obejrzyj sobie poniższy filmik gdzie koleś ciekawie o nim opowiada i nie tylko o samym silniku (czas na filmie 4:40).

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Na forum coś więcej o tych lexusach powinien napisać [email widoczny po zalogowaniu] Zerknij też na ten post lexus-gs-vt101067.htm#p654366
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

10 Lut 2023, 12:03

Zacząłem czytać temat, moc, napędy, automat a na pierwszym miejscu komfort komfort i można dojść do wniosku, że gość szuka auta do tluczenia kilometrów.
A później dochodzimy do momentu , że przebieg roczny to 15k :mrgreen:

Na tak śmiesznych trasach nawet nie zdążysz tego "komfortu" odczuć. Poszukaj sobie czegoś z segmentu d a może i nawet c, będzie o wiele młodsze, bardziej ekonomiczne i mniej wyeksploatowane
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2023, 12:20

To rozumiem, że komfortowy samochód z tego segmentu jest tylko dla ludzi którzy tłuką kilometry 30k i powyżej?
W moim obecnym samochodzie którego sam wyciszyłem akustycznie, brakuje mi komfortu i wyciszenie i pomimo wyciszenia i tak nie jest takie jakiego oczekuję.
Nie rozumiem wiec Twojej uwagi odnośnie moich rocznych przebiegów. Sugerujesz że ten segment posiada taka cechę, że czym więcej kilometrów robisz tym bardziej sensowny jest zakup?
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 12:29

franccc napisał(a):A później dochodzimy do momentu , że przebieg roczny to 15k

A jak ktoś chce czegoś innego ? Poczuć v8 w kosztach zwykłego diesla to kiedy ma to zrobić ? Za 20lat jak będą silniki 1,0 r2 z ttt ?

Prawda jest taka.
Ceny tych aut już utrzymują się na stałym poziomie. Serwis silnikowy jest tani, technika ogólnie w kwotach normalnych a jak na klasę auta poniżej średniej.

Co do filmiku to facet trochę gada głupoty.

430ek nie ma AWD, nie ma regulowanej wysokości zawiasu, nie ma korekty przechyłów. Amory są aktywne regulowane przez prosty silniczek po wciśnięciu opcji sport.
Trwałość amorów tył około 150-180k.km. przód około 200k.km. Skrzynia hydraulik przy wymianie oleju co 50-60k.km. nic się nie dzieje. Zawias b.trwały.
LPG na spoko przyjmuje. Autostrada około 140kmh spalanie 13-14l.lpg.

Wady wnętrze gorzej wypada niż w starszym Lexusie, może pojawić się świerszcz.

alkoekus napisał(a):Sugerujesz że ten segment posiada taka cechę, że czym więcej kilometrów robisz tym bardziej sensowny jest zakup?

Eee tam :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2023, 12:44

Dzięki szybki za odpowiedź i przydatne info :) Moje podejście jest dokładnie takie jak mówisz - nie interesuje mnie "nowsza" motoryzacja właśnie z tego względu, że mocne silniki z V6 lub V8 wymierają, a były niejako moim marzeniem kiedyś. Teraz mam to szczęście, że stać mnie na taki samochód i utrzymanie takiego auta. Kwoty są dość spore za te auta ale tutaj prawo popytu i podaży zwyczajnie działa. Wybór takich samochodów właśnie ze względu na konserwatywne podejście do motoryzacji.

GS 450h przejechałem się raz i już samo wsiadanie do tego samochodu, miejsce w środku, klasyczny wygląd z zewnątrz i wewnątrz (niejedni nazwać mogą generalnie postarzałym - ale mi się podoba) i osiągi mnie urzekły zwyczajnie.

Warto brać pod uwagę takiego GSa 430 mk3 z rynku USA? Są jakieś haczyki konstrukcyjne lub różne napędy, podzespoły? (mam świadomość jak większość aut ze stanów jest lepiona więc weryfikacja obowiązkowa), czy raczej czekać na "perełkę" z Polski/UE?

W związku z tym, że posiadam obecnie japoński samochód... Czy w tych lexach GS są problemy korozyjne? :P
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 13:00

alkoekus napisał(a):Sugerujesz że ten segment posiada taka cechę, że czym więcej kilometrów robisz tym bardziej sensowny jest zakup?


Sugeruję, że się twój temat kupy nie trzyma. Chcesz kupić kilkunastoletnią (a może i nawet w przypadku lexa 20+ letnią) limuzynę, która lata świetności i bezawaryjnego użytkowania ma już dawno za sobą do robienia małych przebiegów a z drugiej strony spalanie powyżej 10 benzyny przy dużym i ciężkim samochodzie jest dla ciebie nieakceptowalne mimo, że wcale dużo nie jeździsz.

alkoekus napisał(a):To rozumiem, że komfortowy samochód z tego segmentu jest tylko dla ludzi którzy tłuką kilometry 30k i powyżej?


Wyższy segment to wyższe koszty stałe a im większy przebieg tym te koszty korzystniej się amortyzują.
Twój wybór niewiele ma wspólnego z rozsądkiem a forumowicze patrząc na temat "z boku" zawsze będą szukać kompromisu. Ja np. te 15 tysięcy robię w ciągu dwóch miesięcy autem segmentu c i nie uważam, żeby auto segmentu e byłoby mi do tego potrzebne a na d bym się przesiadł wyłącznie ze względu na mocniejsze silniki

alkoekus napisał(a):W moim obecnym samochodzie którego sam wyciszyłem akustycznie, brakuje mi komfortu i wyciszenie i pomimo wyciszenia i tak nie jest takie jakiego oczekuję.


To się lepiej przejedź jednym z aut jakie bierzesz pod uwagę bo się może okazać, że auta jakiego oczekujesz jeszcze nikt w historii nie wyprodukował

szybki napisał(a):jak ktoś chce czegoś innego ? Poczuć v8 w kosztach zwykłego diesla to kiedy ma to zrobić ? Za 20lat jak będą silniki 1,0 r2 z ttt ?


Ale tu się nikt na v8 ani nawet v6 nie upiera
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2023, 13:07

Prawda franccc - nie upieram się na silniki V6 ani V8 ale byłyby dla mnie miłym akcentem. Padły też wersje 5 cylindrowe i do 4 cylindrowców raczej nie chciałbym schodzić już.

Spalanie 10 litrów benzyny - w przypadku bez instalacji gazowej, powyżej 10 litrów benzyny z instalacją gazową - stąd pytania o LPG w tych samochodach.

Zdaję sobie sprawę, że ekonomicznie nie jest uzasadnione wchodzenie w ten segment. Rozumiem już co masz na myśli odnośnie roczne przebiegi vs segment i koszty. Natomiast jestem świadomy tego, że to drogie samochody, wymagające też drogiego serwisu. Nie traktuję tego zakupu czysto w kategoriach ekonomicznych i przemieszczenia się z punktu A -> B.

Uważam, że temat trzyma się kupy:
- Komfortowy samochód z automatyczną skrzynią biegów i powyżej 200 KM
- Napęd AWD lub RWD
- do 10l beznyny - jak więcej to benzyna z LPG
- podałem marki i modele które biorę pod uwagę: Lexus i Volvo

Nie pisałem nic w stylu: "oczekuję, że serwis będzie w kosztach skody fabii", więc nie wiem co się nie trzyma kupy.
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 13:25

alkoekus napisał(a):Warto brać pod uwagę takiego GSa 430 mk3 z rynku USA? Są jakieś haczyki konstrukcyjne lub różne napędy, podzespoły? (mam świadomość jak większość aut ze stanów jest lepiona więc weryfikacja obowiązkowa), czy raczej czekać na "perełkę" z Polski/UE?

Większość jest z eu. USA vs eu różnią się detalami. Liczy się stan auta.
alkoekus napisał(a):Spalanie 10 litrów benzyny

:D Wawa Sopot prawie zgodnie z przepisami. Tak dla żartów fota :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2023, 15:01

Dzięki szybki za wyczerpujące odpowiedzi :)
Po mieście przy "normalnej" jeździe w średnio zakorkowanych warunkach pewnie 15l wyniesie spalanie? GSa 430 raczej tylko pod gaz bym rozpatrywał raczej ale z tego co już powiedziałeś LPG bez problemu :)
Temat korozji jest Ci obcy w tym modelu czy nie za bardzo? :)

To się lepiej przejedź jednym z aut jakie bierzesz pod uwagę bo się może okazać, że auta jakiego oczekujesz jeszcze nikt w historii nie wyprodukował

Franccc mam wrażenie, że się mnie uczepiłeś i szczerze mówiąc nie wiem dlaczego i co Ci nie gra. Najpierw, że się kupy nie trzymają moje wymagania (przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post i kilka postów wyżej), a teraz, że sam nie wiem czego chce i nikt takiego auta nie wyprodukował. Twoje subiektywne odczucia na temat tego segmentu są ważną informacją (po to pytam też na forum) ale nie rozumiem sensu takich tekstów i czepiania się. Wiadomo, że wyciszony dodatkowo samochód (matą bitumiczną i pianką kauczukową) ze średniej półki z segmentu D nie będzie tak wyciszony jak limuzyna premium. Więc odpowiadając na to - jak wspomniałem, jechałem GSem 450h i wyciszenie dla mnie jest na odpowiednim poziomie wręcz bardzo dobrym (jedynie dzwięk CVT był nieco nieprzyjemny dla mnie), takim jakiego oczekuję od samochodu. Volvo S80 nie jeździłem jeszcze ale planuje się przejechać i porównać.
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 20:34

alkoekus napisał(a):Po mieście przy "normalnej" jeździe w średnio zakorkowanych warunkach pewnie 15l wyniesie spalanie?

Miasto trochę korków, światła bez ciśnięcia 13-14l.pb.
Są osoby które lubią mówić ile jest w stanie spalić pb no to :
jak masz do pracy 3km.ruszasz po nocy za 4min gasisz auto i wracasz po 8g.postoju to 15-16l.
Jak masz do pracy 15km. Wyjeżdżasz z bramy i stajesz a potem już tylko stoisz 40min.aż do celu to też 15l-16l

Trasa do 100-120kmh około 10l 140kmh 11-13l. Potem trzeba wychwycić moment gdzie przeskoczysz 10kmh i łyknie 14l. Vmax około 17-18l.

Do lpg dodaj 1,5l-2l.
alkoekus napisał(a):Temat korozji jest Ci obcy w tym modelu czy nie za bardzo?

Brak korozji nawet w najstarszych mk3. Potem jak coś znajdę fotę akurat sztuki ze zdjętymi (tzn. zerwanymi :o ) osłonami podłogi.

Co do porównania do volvo s80 to musisz się przejechać jednym i drugim.

I żebym nie zapomniał gs430mk3 po zakupie koniecznie trzeba wymienić chłodnicę!!!
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2023, 21:19

Miasto trochę korków, światła bez ciśnięcia 13-14l.pb. Są osoby które lubią mówić ile jest w stanie spalić pb no to : jak masz do pracy 3km.ruszasz po nocy za 4min gasisz auto i wracasz po 8g.postoju to 15-16l. Jak masz do pracy 15km. Wyjeżdżasz z bramy i stajesz a potem już tylko stoisz 40min.aż do celu to też 15l-16l Trasa do 100-120kmh około 10l 140kmh 11-13l. Potem trzeba wychwycić moment gdzie przeskoczysz 10kmh i łyknie 14l. Vmax około 17-18l.

dzięki za szczegółowe dane spalania :)

Brak korozji nawet w najstarszych mk3. Potem jak coś znajdę fotę akurat sztuki ze zdjętymi (tzn. zerwanymi ) osłonami podłogi.

to jest bardzo dobra informacja jak na japoński samochód.

I żebym nie zapomniał gs430mk3 po zakupie koniecznie trzeba wymienić chłodnicę!!!

A co dokładnie dzieje się z chłodnicami w tych modelach? Są takie same jak w GS 300/350/450h i nie wyrabiają? Na alledrogo spojrzałem szybko i koszt między 500-700 zł za chłodnicę więc nie jest źle. Pytanie o uzasadnienie? :)
alkoekus
Nowicjusz
 
Posty: 19
Zdjęcia: 1

10 Lut 2023, 21:34

alkoekus napisał(a):Są takie same jak w GS 300/350/450h

Są inne. W chłodnicy wody jest chłodnica oleju skrzyni. No i przy prawie pełnoletnim aucie może zrobić się kuku wewnątrz chłodnicy. Skrzynia powie papa i będzie b.dużo roboty.
Można też dorobić za podobne pieniądze co jakościowo wychodzi dobrze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe