11 Lis 2014, 22:57
Widzę, że temat został najprawdopodobniej wyczerpany. Dzięki za sugestie, na koniec podsumowanie z mojej strony. Nie dałem przekonać się do niemieckich tylnonapędówek. Jeśli chodzi o inne propozycje - w Alfie 159 wnętrze jak dla mnie daje za wygraną przy konkurencji - znacznie bardziej podobają mi się propozycje japońskich marek (i biorąc pod uwagę ilość konkurencyjnych propozycji mogę bez problemu na coś takiego pomarudzić i auto odrzucić). Volvo S60 bardzo atrakcyjne, ale ma charakter limuzyny i - co jest dla mnie istotne, jako że jestem mieszczuchem - sporo osób narzeka na niewiarygodnie duży promień skrętu. Mazda ma jednak zbyt dużą pojemność i po przeczytaniu różnych opinii mam mieszane uczucia jeśli chodzi o niezawodność blacharki i silników (choć wygląda to na nieczęste przypadki - pewien niesmak pozostaje). Honda Civic - tu w sumie trudno przyczepić się do czegokolwiek, szczególnie że "ufo" bardzo przypada mi do gustu wizualnie z zewnątrz i od środka, jest też polecana. Ale zwyczajnie blednie przy samochodach, które najbardziej skupiły moją uwagę:
Subaru Legacy (IV gen.) 2.0 R 165 KM (kombi - to jedno z kilku aut, których wersja kombi podoba mi się znacznie bardziej od sedana)
Subaru Forester (II gen.) 2.0 XT 177 KM
Przekonują mnie opinie kierowców zachwyconych właściwościami jezdnymi, brzmieniem silnika, radością z jazdy. Wnętrza przypadają mi do gustu, do tego w takich wersjach nadwoziowych nie będę narzekał na brak miejsca w bagażniku. W dodatku oba Subaru ze względu na ich rodowód w przeciwieństwie do konkurencji zdają być się znacznie bardziej dostosowane do polskich dróg, a sporo z tras, które przemierzam przypomina bardziej rajdowe odcinki specjalne niż normalne szosy.