Dynamiczny sedan - 20-50 tys. zł

05 Lis 2014, 02:35

Witam i na wstępie pozdrawiam forumowych kierowców :)

Na razie chciałbym zorientować się dość poglądowo, stąd spora rozbieżność cenowa - jej dolny zakres to cena, jaką chcę wydać, góra to tyle, na ile zdobędę się jeśli zakup będzie naprawdę tego warty i oszaleję na punkcie jakiegoś modelu :D

Na początek podstawowe parametry:
  • Nadwozie: Sedan (wygodna przestrzeń dla 4 osób z kierowcą + spory bagażnik)
  • Moc: 150-200 KM
  • Pojemność: najlepiej <=2.0, ale może być trochę więcej, jeśli będzie warto
  • Napęd: FWD / AWD, na RWD czas przyjdzie przy większym doświadczeniu
  • Dobrze wykończone wnętrze

TL;DR
Szukam auta, które będzie limuzyną lub autem ze sportowym zacięciem (i zazwyczaj powinno być tym drugim) w zależności od tego jak je poprowadzę, nie izolującego kierowcy w nadmiernie wyciszonym wnętrzu w którym nawet kierownica nie drży na nierównościach, nie prowadzącego się "za kierowcę" przy pomocy zestrojenia podzespołów / elektronicznych systemów wspomagających (ASR itp.).

Dłuższe wytłumaczenie dla bardziej cierpliwych:
I najważniejsze, co postaram się przekazać na przykładzie: Audi A4 B7 1.8 T S-Line... Samochód pod wieloma względami szyty na mnie jak garnitur na zamówienie (moc silnika, właściwości jezdne, przestrzeń dla pasażerów i bagażu w sam raz, elegancki, dobrze wykończone wnętrze). Mankament: Nie wiem, czy zostanę zrozumiany, ale podczas jazdy czuję się odcięty od bodźców, które w obecnie używanym przeze mnie (starym, spartańskim, pozbawionym wszelkich elektronicznych wspomagaczy) VW Vento dają mi pewien znaczny ułamek frajdy z jazdy. Jakby to dziwnie nie zabrzmiało - auto jest dla mnie zbyt komfortowe i próbuje się prowadzić za mnie:
  • wnętrze zbytnio wygłusza brzmienie silnika (pewnie po to, by delektować się systemem audio BOSE, ale jednak silnik to dla mnie najlepsza muzyka :) )
  • kierownica zdaje się zbyt mocno (lub całkowicie) kamuflować warunki zewnętrzne - tak i drgania na nierównościach jak i opór zwiększający się tym bardziej im ostrzej przemierzam zakręt
  • przepustnica sprawia wrażenie, jakby "łagodziła" zbyt gwałtowne dodanie lub ujęcie gazu, co obliguje do jazdy szofersko-taksówkarskiej
Podsumowując, Audi kojarzy mi się z symulatorem wyścigowym z użyciem kierownicy bez force feedbacku, z powłączanym wspomaganiem przyspieszania, hamowania, skręcania i myślenia. Trochę jak jazda gdy chcesz pokazać jak jeździsz ale niekoniecznie chcesz umieć jeździć... Wolałbym jednak móc prowadzić samochód, a nie informować go o zmianie prędkości lub kierunku poruszania się :) Oczywiście takimi słowami znacznie wyolbrzymiam kwestię, ale chcę dać znać, co mi leży na wątrobie.

Pytania:
W takim razie jakie marki / modele polecacie wybierać / unikać przy takim kryterium?

Czy większość nowszych aut jest konstruowana już w taki sposób, jaki opisałem i jest to kierunek postępu, czy zależy to od producenta?
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2014, 08:14

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wiem, ze to nie sedan, ale auto oglądałem, gdyż kolega szuka. Ma on znajomego w salonie Toyoty i sprawdził ze wszystko zgadza sie z opisem. Kolegi znajomy z salonu kojarzy nawet ta kobietę co jeździła tym autem i faktycznie z każdym drobiazgiem do nich jeździła. Kolega tez szuka sedana ale to kombi z dość mocno przyciemnionymi szybami wyglada fajnie. Gościu pewnie by oddał to auto za 50 tys i jeszcze opony zimowe pewnie by dorzucił. Kumpel od razu by je kupił ale niestety 50 tys przekracza jego budżet.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

05 Lis 2014, 11:59

Dzięki za informację, jeśli chodzi o typ nadwozia, to zarówno hatchback jak i kombi wchodzą w grę, jednak w przypadku kombi jedynie coś naprawdę ładnego - ten Avensis wygląda dobrze tak jak i np. A4 B7 lub Alfa 159. Przykładowo Honda Accord, Passaty, najstarszy Avensis w kombi już kompletnie odpadają (kanciasty, ostro ścięty tył)...
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2014, 12:33

Powiem, że się dziwię że to ogłoszenie jest nadal aktualne, bo znaleźć 4 letnie auto na gwarancji i do końca serwisowane jeszcze łatwo nie jest, choć z drugiej strony patrząc nawet na to forum to dużo ludzi szuka aut max do 30 tys, a często jest to 20 czy poniżej 10 tys. Jeśli się podoba to myślę że warto obejrzeć ten egzemplarz, bo jak szukałem z kolegą aut to jednak większość albo ściągana i liczniki mocno kręcone, albo mocno powypadkowa.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

05 Lis 2014, 23:52

Dzięki za ofertę, ale jak napisałem w pierwszej wiadomości - chcę dopiero się zorientować i liczę na rekomendację marki / modelu / generacji - szczególnie pod kątem kwestii, na które zwróciłem uwagę w pierwszej wiadomości (w innych kwestiach sporo informacji jestem w stanie sam wyszukać), ale jeszcze nie na konkretne oferty. Zależy mi również na odkryciu marek, modeli, na które nie zwracałem uwagi. Mam zamiar poświęcić na to kilka tygodni. Jeśli starasz się zarekomendować to dokładnie auto, szkoda Twojego wysiłku.
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2014, 00:12

To auto oglądałem z kolegą i skoro było ok, to wiem, że jak ktoś je kupi z mojego polecenia to nie będę musiał się wstydzić. Nigdy nie wrzucam linków sprzedaży samochodów jak auta nie widziałem (po co ktoś ma mi zarzucić że źle mu doradziłem). Natomiast auta nie reklamuję. Jak widzisz po napisanych przeze mnie postach i dacie rejestracji na forum nie zarejestrowałem się tutaj by sprzedać jakieś auto, a handlarzem też nie jestem, bo w wielu postach pisałem że mam auto służbowe, więc zajmuję się czymś innym.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...

06 Lis 2014, 08:36

Nie zarzucam handlarstwa, jednak widze determinację w chęci zarekomendowania zakupu na teraz i chcialem jedynie wyjaśnić, że nie kupię auta dzisiaj, jutro, ani nawet w tym roku. Liczę na różne rekomendacje, po których będę mógł dokładniej poczytać, ewentualnie umówić się na oglądanie / jazdę (ale gdy zdecyduję, że znam rynek wystarczająco i przyjdę zdeterminowany do zakupu, a nie robienia z czyjegoś samochodu maszyny do darmowych testów). Także dzięki za tą propozycje i teraz czekam na kontrpropozycje (marek / modeli /generacji) od innych użytkowników.
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2014, 10:27

To w takim razie polecę jeszcze jedno auto. Auto daje dużą frajdę z jazdy, ale żeby to zrozumieć nie wystarczą suche fakty przeczytane gdzieś tam. Tym autem trzeba się przejechać, trzeba mocno wyhamować z dużej szybkości, by zobaczyć co daje nisko położony środek ciężkości. Trzeba wjechać w zakręt z dużą prędkością, by zobaczyć że na aucie nie robi to zbyt dużego wrażenia, zjechać na jakąś polną drogę i przejechać dużo szybciej zakręt na szutrze niż zwykłym autem i zobaczyć że pomimo to auto jedzie jak po szynach. Niestety spalanie może być troszkę większe, ale nie aż tak strasznie. Chodzi mi o Subaru Legacy. (choć osobiście wolał bym Forestera z 2 litrową turbodoładowaną benzyną - jest to jeden z niewielu Suvów, które wolę od osobówek). Pewnie ktoś znajdzie i minusy tego auta, ale ja wiem, że zawsze kiedy jadę Subaru uśmiech nie schodzi z mojej twarzy.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

06 Lis 2014, 11:02

Kolega chce czegoś sportowego, a proponujecie mu Avensisa... Polecam BMW, lub coś japońskiego, tam jest słabe wyciszenie. ;) Napisz co sądzisz o tych samochodach (linki przykładowe):

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mimo wszystko poleciłbym bym również coś RWD: BMW 5 E60, BMW 3 E90 lub Mercedesa C W204.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2014, 13:10

Najlepiej skrytykować innych że polecają coś innego a samemu polecić BMW i Mercedesa z napędem na tył, jak założyciel tematu jasno określa że auta z napędem na tył nie chce.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

06 Lis 2014, 13:35

Opis Subaru świetny, tego potrzebuję i do takich wypowiedzi zachęcam.

Ossy, jak oceniasz wymienione auta (dokładnie to te poza wmienionymi RWD) z punktu własnego doświadczenia za kółkiem, ewentualnie doświadczenia znajomych? Ewentualnie porównanie do Subaru?

Jeśli chodzi o RWD, to nie jestem skłonny, ale np. Lexus IS200 trochę kusi :) )
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2014, 14:21

Ja również polecę BMW. E90, E60, a jak w mniejszej kasie to E46 (330i, M-pakiet). Najważniejsze, żeby nie kupować BMW z jakimś słabym silnikiem. Tylko i wyłącznie R6 lub V8. Do tego przynajmniej "sportowe dostosowanie podwozia" lub zawias z M-pakietu.
W E46 wyposażonym w DSC jeździ się normalnie. Przy ruszaniu, czy innych normalnych czynnościach nie ma szans, żeby tył napęd Cie zaskoczył. Oczywiście w miarę rozsądnie, bo fizyki żadnym autem nie oszukasz. Co innego jak wyłączysz system, wtedy już musisz się pilnować i odkryjesz co to RWD. Auto (E46) świetnie się prowadzi, wg. mnie jest dość komfortowe. Podobno E90 jest jeszcze lepsza. Jednak nie miałem okazji nią jeździć. Natomiast w E60 czuć, że to komfortowa limuzyna, ale potrafiąca pokazać pazur. Akurat jeździłem E60 530d z sportowym dostosowaniem podwozia i jakimiś systemami które ingerują w zawieszenie. Powiem tyle, że tym klockiem fajnie się jeździło. Dlatego choruje na E60 545i. :P
qasu123
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Lis 2014, 14:28

Myślę, że nie ma co się bać RWD, te auta już mają elektronikę, która sprawia, że jazda nimi nie jest problemowa. Paradoksalnie jednak wolałbyś auto, które takich pomocy ma jak najmniej.

Subaru będzie bardo dobrym wyborem ze względu na stały napęd na 4 koła, moim zdaniem przydałby się jednak w nim mocniejszy silnik niż ten 2.0, ale ogłoszeń jest mało. Dodatkowo Subaru dobrze współpracuje z LPG, gdybyś kiedyś o tym pomyślał.

Mazda 6 MPS ma również napęd na 4, bardzo przyjemna w jeździe (polecam obejrzeć odcinek Top Gear z tym autem), na minus trochę wysokie spalanie, pojemność powyżej 2.0, ale to mój cichy faworyt.

Volvo ma ciaśniejsze wnętrze niż poprzednie auta i mniejszy bagażnik, ale ma rewelacyjny silnik 2.5 Turbo, do tego napęd 4x4 i manual (w Volvo lepiej unikać automatów). Nie wiem jak ta wersja, ale zwykłe S60 jest dość komfortowym samochodem.

Alfa 159 również jest mniej przestronna, ale przyjemność z jej prowadzenia może równać się z BMW. Na plus to, że jest to w miarę solidne auto i wbrew obiegowej opinii nie psuje się zbyt często. Silnik 1750 daje radę, gdybyś rozważał coś większego to jest jeszcze kultowe V6.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Lis 2014, 00:47

Może zerknij na Honde Civic Type R twoim wymaganiom powinna sprostać i w niej dopiero poczujesz jazdę.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

07 Lis 2014, 08:33

Wielkie dzięki wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi.

Mam pytanie jesli chodzi o Hondę Civic i Subaru Legacy. Czy wśród kolejnych generacji tych modeli są jacyś faworyci lub czarne owce, czy modele utrzymują wzlędnie stabliny poziom?
CodeSculptor
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 09 2007
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.0T 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002