Dynamiczny sedan do 40 000 PLN

03 Lut 2019, 15:28

Cześć,

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i całą pomoc. Przechodząc do rzeczy: szukam auta używanego, a jako że nie jestem wielkim znawcą motoryzacji wolałbym pojazd z polskiego salony posiadający historię w ASO lub faktury z jakiegoś możliwego do sprawdzenia warsztatu. Cudów nie oczekuję, spodziewam się, że 5 - 7 letnie auto to nie jest nówka sztuka i swoje przypadłości może mieć. Chcę jednak uniknąć szpachli (już wolę widzieć tę rysę i samemu naprawić), trytek, kleju i czego to jeszcze ludzie nie wymyślą "żeby chwilę pojeździło".

Co mnie dla mnie najważniejsze (wg kolejności):
1) Wnętrze & wygląd. Nie jestem fanem konkretnej marki. Nie nęci mnie "premium" czy gwiazda na masce dla samej definicji. Mam jednak swój gust i niektóre auta nie przejdą, mimo że punkty 2&3 spełniają wyśmienicie. Nie chcę auta, które będzie bezawaryjne, tanie w eksploatacji, ale bez "fun'u". Wiem, że to może mało racjonalne, ale sama jazda i auto to dla mnie coś więcej niż przejechanie z punktu A do B. Przykłady aut, które mi się podobają: Volvo s60, Mercedes C W204 (środkowa konsola słaba), Mondeo MK4 & MK5 (wersje z ekranem, miliard przycisków nie bardzo), Peugot 508 (po liftingu)
2) Niezawodność. Jak najmniej w warsztacie
3) Koszty eksploatacji (jak już w warsztacie będę to wolę zachować swoje obie nerki)
4) Dynamika jazdy - nie jestem rajdowcem, ale nie lubię mulenia. Do aut, które mnie interesują uważam, że 150km to rozsądne minimum.
5) Spalanie, a raczej koszty paliwa (bo gaz więcej pali, ale taniej)
6) Paliwo - szczerze, raczej wolałbym benzynę + LPG, ale z tego co czytam w większości interesujących mnie aut lepiej wypadają diesle. Tutaj liczę na Wasze rady co do motoru.

Auta, które mnie interesują (jestem otwarty na nowe propozycje):
1) Volvo s60 2.0D 163 km lub benzyna T3 150km i większe
2) Peugot 508, po liftingu w 2014 roku, 2.0 HDi 150km
3) Skoda Superb 2.0 Tdi 170km
4) Mercedes C W204 Avantgarde 2.0CDi 170km
5) Audi A4 B8 2.0Tdi 140km +

Auto wykorzystywane przeze mnie na dojazdy do pracy i jakieś zakupy (około 15 km dziennie) plus do tego średnio co 2 tygodnie trasa +/- 500 km

Dzięki! :)
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lut 2019, 15:44

S60 II w tym budżecie - cudów się nie spodziewaj, zamiast faktur z ASO poszukaj lepiej poleconego serwisu specjalizującego się w volvo który dokładnie przetrzepie auto przed zakupem
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Lut 2019, 15:51

Dzięki za odpowiedź :).

Co masz na myślisz pisząc o cudach? Jesli chodzi o wersj epo lifcie, czy z full-wypasem to oczywiście się nie spodziewam :). Czy uważasz, że po prostu zza takie pieniądze lepiej sobie odpuścić? Jak wyglądają koszty utrzymania? I wreszcie czy lepie szukać benzyny, czy diesel?

Wpadło mi w oko takie ogłoszenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dzięki za radę z warsztatem, poszukam jak będę miał konkret.

I jeszcze pytanie, sądząc po stopce, znasz się na Volvo. Wiesz może jakie są koszty instalacji czujników parkowania? Przód/tył?

Dziękuję :).
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lut 2019, 16:14

Mówiąc o S60II - T3 to dość słaba opcja chyba że po chipie lub programie Polestar zrobisz z nie go T4 180KM, T5 ideał na to auto, T6 to potwór ale kompletnie nie w tym budżecie. Diesel jak najbardziej od D3 w górę, sprawdź jednak czy był w akcji serwisowej Volvo. Jest trochę aut po wymianie silnika.
Budżet na T3/T4 lub D3 masz ale na pewno nie od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 100tys i pełną historią w idealnym stanie. Po prostu nie oczekuj ideału w 7-8 letnim aucie używanym. Pojawia się kilka stuk tygodniowo na Fun Page volvoforum.pl na FB w tym budżecie, można tam poszukać.
Czujniki parkowania przód tył, w ASO przy konfigurowaniu nowego auta to koszt około 1800zł ale możesz to zrobić w niezależnym serwisie jak np. Auto Dream Team lub Autointerius, myślę że więcej niż 900zł nie powinni wziąć.
Pisz PW na czym Ci zależy i w jakim rejonie szukać to tam popytam.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Lut 2019, 16:35

Wow, dziękuję bardzo :). Cenne informacje. Na szczęście okazało się, że ogólnie spojrzenie nie jest u mnie odrealnione. Bo tak jak napisałeś - nie szukam przebiegów po 100 tys i idealnego stanu.

Zachowam informacje i na pewno napiszę PW. Odezwę się jednak pod koniec lutego pewnie bo zakup planuję na końcówkę marca/połowę kwietnia.

Dzięki za wszystko!
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lut 2019, 16:37

martyngal napisał(a):Wpadło mi w oko takie ogłoszenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... BuMqs.html


Było coś wypłacane z ubezpieczalni
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Lut 2019, 17:22

Dzięki za info. Moża wiedzieć gdzie to sprawdzasz ? :)
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lut 2019, 17:40

CEPIK jeśli znasz nr rej. i datę pierwszej rejestracji
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Lut 2019, 17:44

martyngal napisał(a):Dzięki za info. Moża wiedzieć gdzie to sprawdzasz ? :)

Np. tu
[Raport z historii pojazdu jest przeterminowany. Sprawdź VIN ponownie]

Trzeba wykupić raport za 50zł
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

04 Lut 2019, 19:24

Kurczę ... na pewną, zadbaną, bezwypadkową, z dobrym przebiegiem 508-kę z 2.0 HDi może być ciężko z początków produkcji w Twoim budżecie, a Ty chcesz od 2014 roku? :shock:
(P.S. tam siedzi 140 koni)

Auta możesz sprawdzać na forum [link do bez-wypadkowe.net wygasł]
użytkownicy mają tam dostęp do baz danych aso, ubezpieczalni.
tomekdk
 

05 Lut 2019, 23:11

Hej,

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie, to chyba niezbyt realne. Szczerze mówiąc przebieg jakoś strasznie mi nie robi. 200 czy 250 k nie musi być problemem o ile autko zadbane. Trafiłem na 1 czy 2 sztuki po liftingu, ale było to na tyle rzadkie, że pewnie coś z nimi nie tak. Przed liftingowa 508 też super auto, ale ten przód mi nie "leży" :(.
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

06 Lut 2019, 17:05

Ja akurat jestem zwolennikiem innej teorii, że przebieg jest najważniejszy.
Ty preferujesz rocznik, a to przebieg ma większy wpływ na ogólny stan auta aniżeli rocznik (upływ czasu).
A teraz przykład ... piszesz, że przebieg nie gra roli - to dlaczego nie kupisz auta z przebiegiem 600 000 km?
- bo jednak rolę gra.
A np. Citroen / w Peugeocie też masz 2.0 HDi ... producent ocenia żywotność filtra DPF na ok. 180 000 km, sprzęgło / dwumasa nie są wieczne i te elementy w aucie, które przejechało 250 000 km i nie były wymienione na pewno będą miały krótszą żywotność niż w aucie, które przejechało 120 000 km, itd., stąd dla mnie podejście nie brania przebiegu pod uwagę jest niezrozumiałe, bo to właśnie przebieg - czas, przez który pracowały dane elementy mechaniczne - jest najważniejszy.
Oczywiście ktoś mógł te 120 000 km latać więcej po mieście, a ktoś mógł te 250 000 km nakulać autostradami ... ale tego nigdy nie wiadomo i nie można niestety niczego tutaj zakładać, bo to będzie kompletne wróżenie z fusów, a jak akurat trafisz na auto z przebiegiem 250 000 km po przedstawicielu handlowym?

Oczywiście jak to w Polsce jest z przebiegiem samochodów wiadomo, ale to piszę oderwawszy od tego zaburzonego rynku.

A jak Ty odrzucasz 508-kę przed liftem, bo przód nie leży ... kurdę, ja bym Tobie naprawdę polecał skupić się na innych aspektach. W Polsce masz samochody powypadkowe sprzedawane jako "bezwypadkowe", 250 000 km przebiegu to może być realne 430 000 km ... itd. ... przód - czy trochę leży, czy też nie leży ... ja bym to zostawił na sam koniec, bo to najmniej ważna kwestia.
tomekdk
 

06 Lut 2019, 20:02

martyngal napisał(a):Szczerze mówiąc przebieg jakoś strasznie mi nie robi. 200 czy 250 k nie musi być problemem


Tak nie robi, przywiozę takie z przebiegiem 250 000 to będzie lament że przebieg ogromny, i nawet nikt nie zapyta, ba...przy 190 tys już wołają mi że dużo przejechane.
przychodzi co do czego to każdy chce mieć 120 000km. Ale wtedy jest inna cena.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

06 Lut 2019, 20:28

Hej,

@Tomek - nie robi oczywiście w granicach jakiegoś rozsądku. Oczywiście trafia do mnie co piszesz o zużyciu podzespołów. Ale uważam, że takie rzeczy można ocenić, sprawdzić i wyliczyć sobie kiedy jaki przegląd może ile wynieść. Nie pisałem o przebiegach rzędu 600k. Dodatkowo można znaleźć auta, w których część podzespołów została wymieniona. CO do rocznika - zauważ, że napisałem go tylko przy Peugocie. Nie ma dla mnie większego znaczenia rok. Znowu - w pewnym zakresie :). Zgadzam się z Tobą w 100%, że jeśli któryś z tych parametrów miałby być decydujący to na pewno przebieg. Natomiast kwestia 508 - ta przed 2014 to dla mnie trochę inne auto. I o ile zgadzam się z Tobą, że nie wygląd jest najważniejszy, to wychodzę z założenia, że jak wydaję 40k to warto się napocić szukając. Jasne, gdybym miał wybór 508 przed lift w pewnym stanie z przebiegiem 180k rocznik 2010 versus 508 po lift sprowadzony z niepewną historią 150k to nawet nie spojrzałbym na nowszego. Świat nie kończy się jednak na 508 i po prostu jeśli nie mogę mieć po lifta to wolę sprawdzić, czy nie ma auta innej marki, które da się dostać w zadbanym stanie, ale lepiej wyglądające i np. trochę starsze (np. S60). Więc zgodze się z Tobą, że wygląd nie może mieć kluczowego znaczenia co do ostatecznego wyboru, ale póki jest więcej opcji -warto go brać pod uwagę.

@Andrew - Jak mi przywieziesz takie około 200, ale sprawdzone, zadbane - to daj znać. Zobaczysz, że nie będzie ani jednego jęku ;-)
martyngal
Nowicjusz
 
Posty: 12

06 Lut 2019, 21:45

na stanie mam kilka aut ale tak 25-30 tys.,ale raczej HB, Kombi, nic co by Cię nie interesowało.

Jest jedna A4 2.0 TDI 200 tys. ORI , mogę o nią zapytać , rok 2010.
Auto jest do przywiezienia, ale mam możliwość sprawdzenia Po VIN, badanie miernikiem lakieru, sprawdzenie u mechanika, ilości właścicieli itp.

Nawet sam się nad nią zastanawiam, więc może tak czy inaczej ją zaimportuję. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie