Dzida szuka auta - konkretna analiza aut za +/- 30 tys. zł

05 Mar 2018, 09:26

Ta Mazda to bardzo fajna opcja, ewentualnie Astra J 1.4T skoro chcesz nowszej konstrukcji, pomijam wygląd bo to rzecz gustu oczywiście. Dzida a odbyłeś jazdy próbne w każdym z tych aut czy jeszcze nie?
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2018, 09:41

Z hatchami B jest jeden problem - najczęściej są 3d, a tego nie chcę i wolę zachować pewną dozę wszechstronności. Po przemyśleniu stwierdzam, że to jest dobra opcja na drugie auto dla kobietki, które można byłoby od czasu do czasu podkradać :mrgreen:

mike napisał(a):Albo jeszcze inny kompromis (tylko z dziewczyną byś musiał dobrze "pogadać, bo raczej nie wpadnie jej w oko) - Megane RS.

Ossy napisał(a):To może taki niepozorny kompakt jak Mazda 3 MPS?
[link do oferty na Allegro wygasł] ... l#imglayer

Zamiast Megane II RS patrzyłem na III 2,0T z racji przyjaźniejszej stylistyki i dynamicznego silnika. Mazda 3 była ok w sumie i można powiedzieć odpadła przez rdzę tylko.
Ogólnie te auta przegrały konkurencje z Fordem oraz A3 i odpadły też takie typy jak Golf V GTI, Octavia II RS czy Civic Type-R.

Pionek napisał(a):Co do OC, niestety nie wiem jakie masz zniżki ale dla mnie po 12 latach prawka i 60% OC,

Zniżek brak gdyż auto posiadam na własność mniej niż 3 lata. Wiek 28. U mnie na duży plus jest miejsce zameldowania.

Rhaegar napisał(a):Z nieba mi spadłeś z tym porównaniem.
Szkoda, że nie ma e60 520i/525i, bo taki za mną chodzi, ale za to porownam sobie alternatywy.

Jak chcesz mogę Ci udostępnić tego excela i jako pojazd referencyjny uzupełnisz dane w BMW tylko musisz sobie o nim poszukać informacji.

Ludwa napisał(a):Dzida a odbyłeś jazdy próbne w każdym z tych aut czy jeszcze nie?

Większością nie odbyłem i nie odbędę z racji podaży na rynku (np. GS 430, Focus ST). Do części się tylko przymierzałem bez przejażdżki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2018, 14:04

Dzida powinieneś więcej czasu poświęcić na znalezienie konkretnych sztuk aut do przejechania się. Bo wiesz tabelki tabelkami a jazda jazdą... :ok:
A do tego jeszcze wkradły się zakrzywienia takie jak rozdzielenie po równo kosztów robocizny+taki detal jak starter za 2,9k.w przypadku s4 bit gdzie w gs430 wpisałeś 4k... :D
Pogadaj z mechanikiem ile będzie kosztować z robotą rozrząd, uszczelnienie i zrobienie porządku z dwiema turbinami w audi które jest już pełnoletnie. Nie wspomnę o super zawiasie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2018, 16:05

szybki napisał(a):Pogadaj z mechanikiem ile będzie kosztować z robotą rozrząd, uszczelnienie i zrobienie porządku z dwiema turbinami w audi które jest już pełnoletnie.


Pytanie jeszcze jaki mechanik się tego podejmie - nie każdy będzie chciał się tego dotykać.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2018, 16:25

Ossy o tym nie pisze bo i tak mam wrażenie że ja korzystam z usług innych mechaniorów niż forumowicze :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2018, 17:56

Z tą robocizną to poszedłem po bandzie, bo nie będę pytał kolegi o każdy detal :) Ale wiem, że w tym S4 wziąłby ode mnie 300zł za robotę rozrządu (za łańcuchy bierze 250zł). Poza tym nie mogę przewidzieć, co będzie do wymiany na start dlatego pakiet startowy to z góry określone elementy. GS wyszedł drogo, bo ma automat (droga wymiana oleju).
Tabelki miały za zadanie zredukować liczbę typów z 20 do 5-6 i to się udało. Teraz tylko skupiać się na ładnych sztukach.

Z jazdą próbną łatwo w przypadku popularnych aut. W przypadku moich typów ładny egzemplarz byłby pewnie zakupiony z powodu podaży, bo jechać pół kraju aby się przejechać to słabo. :wink:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...

05 Mar 2018, 18:53

A może Subaru Legacy IV H6 3.0? Bravo 1.4T 150KM w wersji sport?
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

05 Mar 2018, 18:59

Legacy miałem okazję się przejechać jak użyczałem IS-a do testu na jednym z kanałów na YT. To jak działała tam skrzynia biegów woła o pomstę do nieba. Nie wiem jak zepsuta musiałaby być skrzynia w ISie aby jej "dorównać". Zdecydowanie wolałbym porównywaną tu Imprezę, z dźwiękiem silnika, który jest najlepszy na świecie. :D

Bravo to byłaby opcja w gronie innych rozważanych kompaktów takich jak Astra, Focus itp.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2018, 19:01

Koniecznie chcesz zmieniać ISa? Pytam, bo można by się pokusić o dołożenie turbo/kompresora. Nadal masz swoje, dobre auto, dodatkowo osiągi polepszysz. Nie myślałeś o tym?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 19:01

Automat czy manual?
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

05 Mar 2018, 19:02

Manual ale nie było to H6

Nie chce mi się bawić w tuning, bo to nie jest ani rozsądne przy moim użytkowaniu ani opłacalne. Wolę zmienić całą budę :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2018, 21:45

dzida napisał(a):Legacy miałem okazję się przejechać jak użyczałem IS-a do testu na jednym z kanałów na YT. To jak działała tam skrzynia biegów woła o pomstę do nieba. Nie wiem jak zepsuta musiałaby być skrzynia w ISie aby jej "dorównać". Zdecydowanie wolałbym porównywaną tu Imprezę, z dźwiękiem silnika, który jest najlepszy na świecie.


A więc to był Twój IS. :) Fakt, one mają super działający lewarek. Tak samo miałem w Maździe i w Mitsubishi - jak po szynach. Potem jak wsiadłem do Punto, to na obwodnicy przy ponad 120 wrzuciłem trójkę zamiast piątki. Nie polecam.

Dlaczego nie bierzesz żadnego Volvo pod uwagę? Silniki pancerne T5, a komfort jazdy niesamowity. Fotele w ogóle nie męczą nawet podczas bardzo długiej podróży. Ładne S40II byś dostał, lub S60 poliftowe.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2018, 22:08

Silnik Volvo chciałbym w Fordzie :D
Ogólnie Volviaki z tamtych lat nie leżą mi stylistycznie szczególnie z tyłu choć S60 podoba mi się w środku. Poliftowe są całkiem ok ale jednak brakuje mi w nim czegoś. Jeszcze je przemyślę go jako konkurencja dla Exeo/A4.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Mar 2018, 22:19

Dzida to ja Cię uświadomie co do s4... :)
Komplentny rozrząd to około 900zł, robi się go co 80tyś.km.+dodatkowa pompa wody+uszczelniacze wałków+uszczelki pod głowice+termostat+przewodziki gumowe z obiegu chłodziwa...masz tu samych gratów za 1,6k-1,8k oczywiście jeżeli jeszcze coś nie wyjdzie a na 99%wyjdzie.
To co Ci napisałem jest totalnym abecadłem nie obejmującym płynów i zawieszenia...więc jak byś nie robił to Twoja wycena jest max różowa :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2018, 22:32

I tak S4 wyszło najdrożej w ogólnych kosztach :D Spodziewam się, że w przypadku GS to jest pesymizm, a w S4 optymizm, dlatego szybko odpadło z poszukiwań. W pakiet startowy można wiele włożyć (np. opony), stąd założyłem, ze start to rozrząd z pompą wody i wymianą płynów. :) Inaczej musiałbym wgłębiać się choćby w wężyki, które wymieniłeś :?
Dla przykładu w swoim obecnym nie musiałem rozrządu robić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010