Dzida szuka auta - konkretna analiza aut za +/- 30 tys. zł

04 Mar 2018, 21:08

Witam szanowne grono forumowiczów :mrgreen:
Pewnie zauważyliście, że ostatnio mnie tu nie ma. Na szczęście nie wynika to z mojego braku czasu na hobby jakim są samochody. Po prostu poświęcam wolny czas na szukanie następcy mojego IS-a także postanowiłem podzielić się moimi przemyśleniami (może komuś się przydadzą).

Tak więc wyznaczyłem 30k na kolejne auto. I na starcie pojawił się problem pt. jak znaleźć auto, które będzie równie zadowalające pod względem zalet w stosunku do wartości, co mój IS 200 :/

Dziesiątki godzin spędzonych na otomoto zaowocowały stworzeniem listy aut:
- Alfa Romeo 159 1.75 TBi
- Audi A3 8P 2.0 TFSI
- Audi S4 B5
- Audi A4 B7 1.8T / 2.0 TFSI
- BMW 330i e46
- BMW 325i e90
- Ford Focus ST mk2
- Ford Mondeo mk4 2.5 T
- Honda Accord VII 2.4
- Lexus IS 300 mk1
- Lexus GS 430 mk2
- Opel Insignia A 2.0 T
- Saab 9-3 II 2.0 T
- Seat 1.8 T / 2.0 TFSI
- Subaru Impreza GD 2.0 WRX
Te wymienione wylądowały w (a jakże) zestawieniu. Jestem umysłem ścisłym i ufam liczbom bardziej niż Januszom, którzy w 90% nie przedstawiają mojego podejścia do utrzymania pojazdu. :ok: Ponadto o wiele łatwiej można się odnaleźć w gąszczu modeli. Zaznaczam, że zestawienie jest robione pode mnie, czyli ceny części są takie jakie ja bym wpakował (tj. dobre i są tańsze).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Oczywiście takie tabele ciężko się czyta, więc powstały słupki tego co mnie interesuje :mrgreen:

1. Koszty utrzymania
Na pierwszy ogień idą szacunkowe koszty utrzymania. Jest to suma wszystkiego co nazbierałem w tabeli (części, robocizna, OC, usterki, paliwo itp.). Zakładam, że kupiłem ładnie utrzymany egzemplarz.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wnioski:
Audi S4 B5, BMW 325i e90 i Subaru Impreza GD to jest inna liga kosztowa.
Pozytywnie zaskakuje Accord 2,4 i obydwa Lexusy.

2. Początkowe koszty
Pierwsze co się robi po zakupie to pakiet startowy i wykup OC.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


OC obliczane przez porównywarki dla mnie pokazują dobitnie, że pojemność nie jest wyznacznikiem, a postrzeganie określonego modelu (jak inaczej wyjaśnić 4,3l V8 tańsze od 2,0l?).
Pakiet startowy bez zaskoczenia najdroższy w Lexusie z V8 z rozrządem na pasku i BMW e90 z lipnym napinaczem i elektryczną pompą wody.

3. Części i usterki
Kolejne mierzalne parametry, które łatwo skonfrontować to ceny części. Doliczyłem sobie 20% robocizny po równo.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W tym aspekcie kosztów utrzymania Accord 2,4 i Lexusy z automatem zdobyły przewagę.
Audi biturbo cenami napraw eksploatacyjnych może wydrenować kieszeń. Reszta mniej więcej na poziomie obecnego auta. Za to wykres z typowymi usterkami to pogrom BMW e90. W tym miejscu zaznaczam, że szukałem wiele usterek, a nie 4-5 jak w przypadku zestawień, które robiłem wcześniej.

4. Spalanie
W sumie mnie nie interesuje ale dla dopełnienia całości je uwzględniłem.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ogólnie podobnie i pewnie najwięcej zależeć będzie ode mnie i mojego stylu jazdy.

5. Osiągi
Jeden z aspektów, z którego mogę zrezygnować ale fajnie mieć coś szybkiego. Ważniejsza jest elastyczność, a prędkość maksymalną i sekundy do setki wrzuciłem dla całości.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W sumie wszystko będzie szybsze od IS-a poza Audi B7 1,8T/Seatem Exeo 1,8T. Rozczarowała mnie elastyczność BMW. Dziwią mnie teraz głosy, że IS 200 to muł i nie dziwię się pochwałom o elastyczności tej jednostki.
W automatach nie bardzo można sprawdzić określonego przyśpieszenia na danym biegu, więc wrzuciłem kickdown z uwzględnieniem reakcji skrzyni.

Czego w końcu szukam:

1. Lexus GS 430 - nie byłem i nie jestem przekonany do rozmiarów auta i stylistyki. Jednak koszty utrzymania przy V8 są niewspółmiernie niskie. Reszta typów jest z segmentów C i D.
Jednak wygląd mnie drażni dlatego skupiam się na czarnym wnętrzu i ciemnym lakierze. Dobry "detajling" zrobi swoje.
Nie bez znaczenia jest praktyczny brak spadku wartości - być może będę w przyszłości potrzebował auto spieniężyć z powodu kredytu na mieszkanie i na nim nie stracę zbytnio.
Poza tym świetne osiągi, automat, którego mam ochotę spróbować, nietuzinkowość i upragnione V8!


2. Ford Mondeo 2,5T - w sumie auto mi się podoba w pakiecie sport, z tym silnikiem ma "to coś", jest świeższą konstrukcją od Lexa i czesto posiada bogate wyposażenie. Niestety ładnych sztuk tyle co GS-a i większość to kombi.


3. Ford Focus 2,5T - nie wiem dlaczego mnie do niego ciągnie. Osiągi :twisted:

4. Honda Accord 2,4 - jest to wg mnie bardzo rozsądna opcja pod kątem utrzymania i spadku wartości. Podoba mi się bardziej niż pkt. 5 i 6.

5. Seat Exeo 1,8T/2.0 TFSI - coś innego niż audi, za znacznie niższą cenę.

6. Audi A4 B7 1,8T/2.0 TFSI - musi mieć konkretnego "s-lajna", a nie jakieś listeweczki na drzwiach oraz xenony. W innym wypadku nie przekonuje mnie.


Reszta typów odpadła u mnie po analizie wyników.

Rozważałem też takie auta jak Audi A4 B8 1.8 TFSI mając na uwadze wadliwy silnik i Passat B6 2.0 TFSI. W przypadku tego drugiego wolałem umieścić tu nowocześniejszą Insignię 2,0 Turbo ale w obydwu autach nic mnie nie przekonuje. IS 250 mk2 za drogi. Dodge Charger 3,5 V6 nie do znalezienia bezwypadkowy. Volvo S60 mi nie leży stylistycznie bardziej od GS-a. Podobnie Mercedesy.


Tak to wygląda i zabieram się za śledzenie ogłoszeń (w sumie to i tak to robię od 3 miesięcy) :naughty:


P.S. Może pominąłem jakieś auto? :sly:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2018, 21:22

Szkoda, że odrzuciłeś S60. Taki polift z 2.5T i 6-biegowym manualem można zmodzić na 250KM i schodzisz do setki poniżej 7s.

W tym budżecie ciężko coś jeszcze wymyślić, może za 35 tysięcy trafiłaby się jakaś Laguna III 2.0T...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Mar 2018, 21:36

Jak dla mnie A3 8P 2,0T - mocny faworyt, z 200 koni robi się na luzie 250 - wtedy osiągi będą podobne jak GS 430 no ale silnik 2 litry a nie ponad 4..tutaj OC będzie olbrzymie.

Jak 1,8T to ja bym szukał A4 B6 w wersji BEX 190 koni.

Focus ST mk2 ok ale o ile silnik, brzmienie extra o tyle wygląd dla mnie tandeta jakich mało, jak Focus mk1 praktycznie.

BMW ok ale osiągi to takie sobie, raczej prowadzenie jak już i ryk 6 garów, z resztą E46 330i po latach może mieć sporo mniej koników.


Masz zamiar podnosić moc czy jeździsz serią?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2018, 21:43

Pionek napisał(a):2 litry a nie ponad 4..tutaj OC będzie olbrzymie


Żeby czasem za tego GSa nie wyszło taniej...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Mar 2018, 21:47

Własnie osiągi nie są dla mnie aż takim priorytetem aby skupić się na podnoszeniu mocy. Jakbym modził to wszystkie wolnossące auta poszłyby w odstawkę i szedłbym w kierunku, który opisujecie.

Przypadek wyliczenia OC podałem na wykresie i Audi 2,0 wychodzi drożej od Lexa 4,3.

Zamiast podnoszenia mocy prędzej poszedłbym w auta rozsądne, czyli kompakty w okolicy 120-150KM ale za to świeższe modelowo i dobrze wyposażone (np. Focus mk3 1,6 Ecoboost, Astra J 1,4T, Civic VIII 1,8, Gulietta 1,4T, i30 1,6 GDI).

Nie powiedziałem podstawy - auta muszą dostać certyfikat mojej dziewczyny pod tytułem "ładny" :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2018, 22:25

Zasadniczo stary nie jesteś, hot hacthe się pojawiły... to może Abarth Grande Punto? :sly:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe stawki akcyzy w 2017 roku na samochody osobowe
    Zmiany naliczania podatku akcyzowego od samochodów osobowych najprawdopodobniej zostaną wprowadzone od nowego 2017 roku. Rząd zamierza ograniczyć import starych samochodów. Według nowych przepisów im ...
    Toyota Land Cruiser - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Światowa premiera nowego Land Cruisera 150 miała miejsce na Frankfurt Motor Show we wrześniu 2017 roku. Legendarny samochód terenowy został gruntownie zmodernizowany i otrzymał bogatsze wyposażenie we wszystkich wersjach. ...

04 Mar 2018, 22:30

Rozważałem też Clio III Sport ale małe trochę podobnie jak Abarth. Dziewczyna jakby miała prawko to jeździłaby :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2018, 22:37

Ja tam się generalnie nie znam, ale po kiego czorta Ci taka krowa jak GS? :sly: ja mam gorzej, bo nie chcę dużego auta, ale rower trzeba jakoś wozić... :/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 22:52

No właśnie nie jest mi potrzebne tak wielkie auto dlatego w podsumowaniu stwierdziłem, że rozmiary mnie nie przekonują. Do GS-a tak na prawdę przekonuje mnie V8 w aucie o kosztach utrzymania segmentu D z racji prostej konstrukcji.
Na małego popierdzielacza myślę przyjdzie czas po przeprowadzce do dużego miasta :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2018, 22:56

Najpierw się przymierz do małego auta. Serio. To nie tylko bagażnik i miejsce na kanapie. Ja np. jak wsiadam do Corsy B (tak wiem, stare B są małe) to czuję się... TRAGICZNIE. Mieszczę się, oczywiście, ale wszystko jest blisko, dach nad głową, lusterko przy głowie, masakra jakaś. Taka jazda męczy, a nie cieszy i nawet jakby Corsa B miała 150 koni, to jej nie chcę.

Powiem tak. O ile masz miejsce do parkowania, to rozmiar GS nie jest problemem. U mnie jest taki problem, że parking jest mały i wąski, żeby wyjechać zwykłą Megane tyłem muszę to robić na 3-5 razy (w zależności od umiejętności innych parkujących). Tutaj GS nie wchodzi w grę. Gdybym miał miejsce, to GS byłby rozważany.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Mar 2018, 23:08

Albo jeszcze inny kompromis (tylko z dziewczyną byś musiał dobrze "pogadać, bo raczej nie wpadnie jej w oko) - Megane RS.

Swoją drogą ciekaw jestem jak jest z tymi skrzyniami biegów w sportowych Renault - w jakim stopniu są mniej gumowe (tzn o ile mniej ma się uczucie mieszania kijem w wiaderku z rzadką kupą) od swoich "cywilnych" odpowiedników :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2018, 23:09

Z nieba mi spadłeś z tym porównaniem.
Szkoda, że nie ma e60 520i/525i, bo taki za mną chodzi, ale za to porownam sobie alternatywy.
Rhaegar
Nowicjusz
 
Posty: 34
Auto: Szukam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna

04 Mar 2018, 23:13

dzida napisał(a):Własnie osiągi nie są dla mnie aż takim priorytetem aby skupić się na podnoszeniu mocy. Jakbym modził to wszystkie wolnossące auta poszłyby w odstawkę i szedłbym w kierunku, który opisujecie.

Przypadek wyliczenia OC podałem na wykresie i Audi 2,0 wychodzi drożej od Lexa 4,3.


Ok, po prostu zasugerowałem się mocą w wykresach - elastyczność, Vmax itd..

Co do OC, niestety nie wiem jakie masz zniżki ale dla mnie po 12 latach prawka i 60% OC,
A3 2,0T wychodzi ok 900 zł najtańsza opcja
Lexus GS 430 - ok 1200 najtańsza opcja

Także różnice są, może nie takie jak myślałem ale za taką sumę tzn poniżej 800 zł nie ma ofert dla mnie na takiego Lexusa.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2018, 00:14

Pionek napisał(a):A3 2,0T wychodzi ok 900 zł najtańsza opcja
Lexus GS 430 - ok 1200 najtańsza opcja


Czyli 25 zł na miesiąc. Kwestia pomijalna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2018, 00:18

To może taki niepozorny kompakt jak Mazda 3 MPS?
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002