Dziesięcioletni C5 III 2.0 HDI z 300 000 km - złom czy odnowione auto?

06 Gru 2023, 13:39

Rozglądam się od jakiegoś czasu za C5. Chcę na niego przeznaczyć do 25 000 PLN.
W tym budżecie te samochody mają przebieg w okolicy 200 000 km. Niektóre mają 170 000. Rzadziej trafia się taki z przebiegiem 300 000 km.

Po obejrzeniu kilku samochodów zacząłem zastanawiać się czy nie lepiej jest kupić takiego z 300 000 km przebiegu za jakieś 17 000 PLN niż takiego z 200 000 km przebiegu za 25 000 PLN.

Moje rozumowanie jest takie, że w takim C5 z 300 000 przebiegu wszystko co miało się zepsuć i zużyć już się zepsuło i zużyło i zostało naprawione/wymienione: sprzęgło+dwumasa, regeneracja turbiny i FAP, elementy zawieszenia, może wtryski. I dalej będzie można nim przejeździć parędziesiąt tysięcy kilometrów względnie spokojnie.

Mam rację? Czy może raczej jak kupię takie C5 to będę w niego ciągle wkładał pieniądze i po 3 latach zezłomuję, bo jak już zaczął się sypać to nie przestanie i od nowa będą się pojawiały te same problemy?

Są tu jacyś użytkownicy C5 z takim przebiegiem i mogliby się wypowiedzieć?
andrzejku
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Gru 2023, 14:05

Nie masz racji, 250-300 to jest właśnie ten przebieg w którym wszystko zaczyna wysiadać, ogólnie to są dużo lepsze auta od C5 w podobnych pieniądzach, dla mnie C5 jako całokształt jest autem bardzo przeciętnym a plasuje się dużo wyżej a jak chcesz mi powiedzieć że chcesz auto z hydro żeby komfortowo jeździć to już odrazu wiem że nigdy z tym autem nie miałeś styczności bo z komfortem to auto nie ma nic wspólnego, a nie sory przypomniało mi się, fotele są fajne nawet ale to tyle.
Części strasznie drogie jak na taki kaszan od blacharskich po mechanikę a dodatkowo obsługa mocno utrudniona, mechanicy psioczą, posiedz sobie trochę na grupie c5 zobacz z jakimi problemami się mierzą ludzie i jak mechaników szukają po całej Polsce :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16731
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Gru 2023, 22:25

Nie napalam się na hydro. W ramach poszukiwań przejechałem się na razie czterema C5 III i tylko w jednym było hydro. Które zwariowało podczas przejeżdżania przez śpiącego policjanta i gdybym nie był zapięty pasami to chyba bym uderzył głową w podsufitkę. ;)

Jeden, którym jeździłem miał przejechane 170 000 km (2009 rok z polskiego salonu, bez hydro, przebieg raczej prawdziwy) i jeździło mi się nim dobrze (oprócz tego, że zgasł mi dwa razy). Wybierał nierówności jezdni dużo lepiej i ciszej niż mój Hyundai i30 z 2009 roku, który ma przejechane 140 000 km. Na podnośniku okazało się, że obie sprężyny z tyłu są pęknięte, bak jest zardzewiały, a po podłączeniu do komputera, że ma problemy z ciśnieniem oleju (stąd gaśnięcie), czujnikiem ABS i świecami żarowymi.

Napisałem o tym, bo, przynajmniej w tych czterech oglądanych przeze mnie samochodach, przy 200 000 km zaczynały się już jakieś problemy z osprzętem silnika, albo samym silnikiem. Czy one nigdy się nie skończą? :)

Może powinienem zadać swoje pytanie inaczej:
Czy dziesięcioletni C5 III, który ma przejechane 300 000 km i wymieniony niedawno rozrząd, zregenerowaną turbinę, EGR i FAP, zregenerowane wtryski, maglownicę i wymienione zużyte elementy zawieszenia pojeździ bezproblemowo przez kolejne 100 000 km? Czy raczej co 10 000 km będzie się sypało coś nowego i np. wtryski będą zaraz znowu do regeneracji, turbina i maglownica do całkowitej wymiany, a może zaraz silnik przestanie trzymać ciśnienie oleju i najlepiej będzie go całego wymienić?

Oglądam C5, bo są w miarę tanie i w wersji kombi mają przyjemny wygląd. Fotele rzeczywiście, jak piszesz, dobrze trzymają. Miłą ciekawostką jest też dla mnie mocowanie isofix w fotelu pasażera, co daje dużo lepszy komfort jazdy w pojedynkę z małym dzieckiem niż wiezienie go na tylnej kanapie odwróconego plecami.
Nie jestem bardzo przywiązany do tego wyboru i jeżeli C5 z większym przebiegiem to samochody, które trzeba ciągle łatać to będę wolał "obejść się smakiem" i odpuścić.
andrzejku
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Gru 2023, 21:35

@Kao, czy mógłbyś podpowiedzieć jakie twoim zdaniem auta są lepsze od C5 w podobnym budżecie? Potrzebuję samochodu głównie na trasy, kombi, nie męczącego przy prędkości autostradowej. Mam obecnie Hyundaia i30 CW z 2009 roku, 1.4 benzyna, który jest bardzo męczący już przy 120 km/h (głośny silnik, ogólnie słabe wygłuszenie kabiny). Jak napisałem wcześniej: nie napalam się na zawieszenie hydro, ani nawet na same C5.
andrzejku
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Gru 2023, 07:50

Chociażby peugeot 508 czy też ford mondeo, Merc c klasa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16731
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2023, 10:10

C5 wydaje mi się najtańsza w zakupie z nich wszystkich.

Mondeo rozważałem od początku. Jedno nawet oglądałem, ale okazało się ulepem z centymetrem szpachli w nadkolu. Chyba ze względu na popularność w Polsce są raczej droższe od C5.
Nad 508 zacząłem się zastanawiać od jakiegoś tygodnia, ale one też są chyba wyraźnie droższe od C5. Jest dużo ofert z 1.6 THP, które odrzucam. Większość diesli jest 1.6 HDI, które też chyba potrafią mieć problemy z uszczelką pod głowicą.

C klasy w ogóle nie brałem pod uwagę, bo założyłem, że będzie dla mnie za droga.

Widziałem na forum ze 2 tematy dotyczące wyboru między C5, 508, a Mondeo w różnych kombinacjach.
Poczytam jeszcze o nich i chyba będę wertował ogłoszenia wszystkich trzech modeli.
andrzejku
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji
    Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina ...