Dziwne głuche stuki w Silniku 1.9 TDI POMOCY !!!

12 Paź 2017, 18:44

Witam. Ostatnio jak jechałem samochodem ( SEAT TOLEDO 1.9 TDI 110KM AFN ), zaczęła mrugać kontrolka informująca o braku płynu chłodniczego. Rzeczywiście był wyciek ( pęknięty gumowy wężyk ), co 5km dolewałem płynu ( silnik gorący / ciepły ), przejechałem tak 100km, został wymieniony wężyk, zalany świeży płyn, lecz pojawił się problem. Silnik pali na strzała, wszystko pięknie ładnie, ale jak się dokładnie posłucha to słychać delikatne, głuche, nieregularne stuki z wnętrza silnika ( wczesniej tego nie było na 100% ), po dodaniu gazu nic się nie zmienia. Dolałem troche oleju, teraz jest na max, i dalej to samo. Uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona ( brak białego dymu ani plam oleju w zbiorniczku, poza tym była wymieniana 2msc temu ). Możliwe że silnik został przegrzany ? Co wywołuje te stuki ? Jak długo silnik jeszcze wytrzyma ? PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ
karollo13245
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 02 2017
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Seat Toledo 1
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Paź 2017, 15:45

Dolewałeś płynu co 5km, a temperatura płynu na wskaźniku jak się zachowywała w czasie takiej jazdy? Dolewałeś płynu czy wody i jak dużo go ubywało w tym czasie?

Te stuki bardziej z góry czy z dołu silnika słychać?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Paź 2017, 11:50

W ciągu 100km wlałem ponad 5litrów płynu chłodniczego. Temperatura wynosiła około 100 stopni. Ciężko określić skąd dokładnie słychać, ja uważam że bardziej u góry, moj tato że z dołu. Stuki są nieregularne, może jakieś luzy w środku silnika sa ? I czy można wlewać zimny płyn na gorący silnik ?
karollo13245
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 02 2017
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Seat Toledo 1
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Paź 2017, 09:41

karollo13245 napisał(a):W ciągu 100km wlałem ponad 5litrów płynu chłodniczego.
Bardzo dużo ;/

karollo13245 napisał(a):Ciężko określić skąd dokładnie słychać, ja uważam że bardziej u góry, moj tato że z dołu. Stuki są nieregularne, może jakieś luzy w środku silnika sa ?
Te nieregularne to trochę dziwne. W środku silnika nie może być jakiś tam luzów, zazwyczaj jak już coś się dzieje to słuchać regularne stuki. Piszesz że nie mają znaczenia obroty
karollo13245 napisał(a):po dodaniu gazu nic się nie zmienia
A jak wciskasz sprzęgło to coś się zmienia? Może te stuki nie z silnika tylko do strony skrzyni i sprzęgła?

karollo13245 napisał(a):I czy można wlewać zimny płyn na gorący silnik ?
Jeżeli już miałeś taką sytuację to płynu dolewasz pomału więc nic nie powinno się stać bo w układzie jest jego większa ilość.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Paź 2017, 21:17

Po wcisnięciu sprzęgła dalej to samo, aktualnie przejechałem już 500km z tymi stukami. Tak ogólnie to nic nie słychać podczas jazdy, ale jak się otworzy maskę i posłucha się silnika to słychać że coś jest nie tak i że są tak jakby jakieś ''luzy'', przed tą awarią silnik chodził bez żadnych stuków. Może coś z wałem nie tak ? Chciałbym wiedzieć co jest przyczyną i jak długo pojeżdżę jeszcze tym samochodem. Kupiłem go za 3000zł, w pół roku włożyłem kolejne 3000zł ( szyba przednia, uszczelka pod głowicą,kompletny rozrząd, olej i inne pierdoły ), mechanik jak zmieniał uszczelkę, powiedział że silnik w środku jest w bardzo dobrym stanie, tłoki wyglądały jak nowe itp, lecz szkoda mi już inwestować w ten samochód. Zawsze odpala na strzała, nawet w mrozy, nigdy nie kręciłem dłużej niż 2 sekundy, nawet w największe mrozy, olej wymieniany 500 km przed czasem.
karollo13245
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 02 2017
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Seat Toledo 1
Silnik: 1.9 TDI 110Km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Paź 2017, 12:24

Może to głupie, ale może wylatujący glikol z wężyka pociekł ci na jakąś poduszkę i zmienił strukturę gumy ? Jeżeli guma by spuchła/zmiękła od glikolu, to silnik nie trzymałby się już tak dobrze jak pierwotnie i dawał stuki przy poruszaniu się.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Lexus FLV
    Koncepcyjny pojazd FLV Toyota i Lexus pokazały światu w połowie lat 90. Samochód najpierw zadebiutował ze znaczkiem Toyoty na Tokyo Motor Show 1995. Następnie jako Lexus został zaprezentowany w USA na North American ...