Dziwne piszczenie i tarcie klocków

25 Wrz 2014, 19:02

Witajcie,
w mojej Corsie po wymianie hamulców z przodu (tarcze, klocki, płyn) pojawił się problem z dziwnym piszczeniem po prawej stronie przy skręcaniu w prawo (odgłos jak w starej huśtawce). Przed wymianą hamulców takiego problemu nie było.
Dzisiaj zdjąłem koło, żeby wyeliminować obcierającą osłonę czy niedokręcone koło.
Przy kręceniu kołem zauważyłem dosyć spory opór (klocek dosyć mocno jest dociśnięty do tarczy), czy tak powinno być?
Skąd może dochodzić ten dziwny pisk?
kvgth
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 8
Prawo jazdy: 16 05 2043
Auto: Corsa D
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2014, 13:00

Po wymianie tarcz i klocków potrzeba trochę czasu żeby się odpowiednio ułożyły. Czasem mogą się pojawić drobne piski które też głównie mogą zależeć od jakości tych klocków i tarcz.
Jakiej firmy masz klocki i tarcze?

Warto pamiętać że po wymianie nie powinno się przez jakiś czas ostro hamować żeby dobrze ułożyć i dotrzeć kocki z tarczą. Łatwo jest je wtedy przegrzać. Poza tym hamulce są przez jakiś czas słabsze więc trzeba to wziąć pod uwagę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2014, 18:02

Klocki najprawdopodobniej Brembo (ale pewności nie mam), tarcze nie mam pojęcia. Zakładał mi je mechanik, który twierdził że nie pamięta co to za tarcze i przy klockach też pewności nie ma - ostatni raz byłem u niego. Szukałem oznaczeń po zdjęciu koła, ale nie było nic co mogłoby wskazywać na znaną mi markę.

Jestem świadomy, że hamulce muszą się dotrzeć i mogą być delikatne piski, ale przejechałem od tego czasu ponad tysiąc km, a piszczy niemiłosiernie przy skręcaniu w prawo. Zwłaszcza przy parkingowych prędkościach, nie ma znaczenia czy hamulec wciśnięty czy nie.
kvgth
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 8
Prawo jazdy: 16 05 2043
Auto: Corsa D
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2014, 22:20

Tak się zastanawiam że może źle oczyścił zaciski i klocki się lekko blokują nie odbijając do końca, a na parkingu często skręcasz i hamujesz. Tarcza raczej nie może być krzywo założona bo byś czuł wibracje przy jeździe na wprost.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2014, 09:33

Ewidentnie coś jest skopane, ja bym podziękował Panu mechanikowi i wybrał się do innegomechanika, niech zdiagnozuje usterkę. Może okazać się że konieczna będzie ponowna wymiana, trudno ocenić ja bym pojechał z tym na warsztat.
Wiesman
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 08 1980
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 używanych funcarów za nieduże pieniądze
    Samochody sportowe kojarzą się zwykle z drogimi konstrukcjami z Włoch, Niemiec i Japonii. Ale wcale nie trzeba mieć pękającego w szwach portfela, żeby móc cieszyć się przyjemnymi emocjami za kierownicą. Oto 10 używanych ...
    Diesel i rozruch silnika w zimie
    Problemy z uruchomieniem silnika w zimie, najczęściej mają posiadacze samochodów z silnikiem Diesla. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zaniedbują swój samochód już w okresie jesiennym. Ale od początku...