Problem z tylnym prawym kołem

14 Wrz 2014, 10:58

Witam,

Mam problem z tylnym prawym kołem. Chodzi wyraźnie ciężej niż tylne lewe. Jakiś czas temu chodziło bardzo ciężko. Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze. Bardzo proszę o pomoc.
Pjotrek1980
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 16 06 1998
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: volkswagen golf 4
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Wrz 2014, 13:00

Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

16 Wrz 2014, 19:49

Tam są tarczę czy bębny z tyłu??? Niech Twój mechanik rozbierze zacisk (o ie takowy jest), porządnie wyczyści i zwróci szczególną uwagę na prowadnice. Potem będziemy się martwić. Jak słusznie zauważył sąsiad z góry :mrgreen::

AutoConrad napisał(a):Witamy. Powodem może być uszkodzony zacisk hamulcowy, który nie odpuszcza tłoczka na odpowiednią odległość. W przypadku zastosowania na tylnej osi tarcz hamulcowych często problem stanowi uszkodzony mechanizm hamulca ręcznego.


Czy z hamulcem ręcznym było coś ostatnio "dłubane"??? Obstawiam że czyszczenie zamknie temat.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Wrz 2014, 22:48

Pjotrek1980 napisał(a): Mechanik wymienił klocki, coś tam poczyścił ale dalej nie chodzi wystarczająco dobrze.
Więc są tarcze. Mechanik przy wymianie klocków wyczyścił jarzmo . Problem występuje dalej . więc zacisk będzie do głębszej naprawy. Czyszczenie i wymiana tzw elementów miękkich - uszczelek i osłon . Niejednokrotnie konieczna jest wymiana tłoka.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...
    Ford Fiesta 1,0 EcoBoost o mocy 100 KM
    Pod maską opisywanej wersji Fiesty znajduje się trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności jednego litra, która generuje równe 100 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o ...