Dziwne zachowanie zamka centralnego - Ford Focus MK1 1999

31 Mar 2012, 09:05

Mam problem z zamkiem centralnym. Zaciął się jesienią. Przy niskich temperaturach otwierając drzwi kluczykiem, od strony kierowcy pozostałe drzwi nie otwierały się. Chciałbym dodać, że nie posiadam pilota do centralnego zamka. Bagażnika też nie można było otworzyć przyciskiem wewnątrz samochodu. Przy wyższych temperaturach zamki działały poprawnie. Zimą, zamki przestały działać w ogóle. Drzwi można było otwierać tylko kluczem, każdy osobno, lub odblokowywać i zablokowywać tylko od wewnątrz.
Obecnie, gdy temperatury wzrosły już na stałe, zamki nadal się nie zamykają, więc to nie była wina zimy. Sprawdzałem każdy z bezpieczników osobno, wyjmując je z gniazda i mierząc miernikiem . Wszystkie okazały się sprawne. Odkręciłem cały panel z bezpiecznikami, chcąc sprawdzić czy z drugiej strony podłączone są wszystkie przewody, jednak nie zauważyłem naderwanych czy nadpalonych przewodów. Dostałem się do sterownika centralnego zamka, wypiąłem kostkę i nie znalazłem w niej napięcia. Zaglądałem do drzwi od strony kierowcy. Elektrozawór centralnego zamka wydawał się w porządku. Gumka nie była uszkodzona (była miękka). Poza tym, w skrzynce z bezpiecznikami brakuje gniazda na bezpiecznik nr 37 ani samego bezpiecznika, który według instrukcji, odpowiada za centralny zamek. Poniżej załączam zdjęcie mojej skrzynki z bezpiecznikami
Zdjęcie
Hades94
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Ford Focus MK1

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...