Dziwnie trzęsie na luzie na LPG

12 Sty 2016, 16:31

Witam.mam taki objaw w moim aucie(bora 2.0+lpg )otóż zauważyłem,ze po rozgrzaniu auta to np. w korku bądź na światłach jakos dziwnie trzęsie autem(lekko, prawie nie wyczuwalnie ale jednak) tak jakby ktoś w tyl auta pukał. gdy przełączam na benzynę objaw ustępuje od razu.w serwisie gazu nie wykryli nic niepokojącego,wymienili filtr i sprawdzili całą instalacje-przegląd okresowy.jakies wskazówki,podpowiedzi?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

13 Sty 2016, 10:26

A jakie są obroty silnika na Pb i na LPG?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2016, 20:12

Obroty identyczne (ok.900) dzis bylem u mechanika i chyba juz się wszystko wyjaśniło (po złożeniu wszystkich elementów układanki)czyli...majonez pod korkiem+majonez w odmie+woda co sie skrapla w oleju=walnięta uszczelka pod głowicą i nierówna praca cylindrów z uwagi ze może być juz tam woda..... Na gazie bardziej odczuwalne na benzynie mniej(lub wcale)-to jest jedyny znak zapytania
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2016, 11:04

defens napisał(a):majonez pod korkiem+majonez w odmie+woda co sie skrapla w oleju=walnięta uszczelka pod głowicą i nierówna praca cylindrów z uwagi ze może być juz tam woda
Sprawdzałeś poziom oleju? Nie przybyło go czasem ponad max.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2016, 19:09

Olej wymieniany 2tygodnie temu, poziom oleju jak i płynu chłodzącego bez zmian(na stałym poziomie)
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

15 Sty 2016, 20:51

Jeżeli olej nie ma koloru kawy z mlekiem, to nie jest to raczej UPG. Chyba, że przepaliła się tak, że do komory spalania dostaje się płyn, ale piszesz, że płynu nie ubywa, więc to nie jest UPG. Majonez pod korkiem wlewu oleju, to norma przy takiej pogodzie jaką mamy obecnie, a w szczególności jak się często robi autem krótkie trasy. Powodem twoich kłopotów, może być ta odma. Na LPG takie objawy zawsze są silniejsze niż na Pb. Ja bym jeszcze dodatkowo sprawdził czy nie ma przebić na układzie zapłonowym ( przewody WN, cewka zapłonowa ). Najlepiej zrobić to wieczorem jak jest ciemno - można wtedy łatwo zobaczyć nawet małe przebicie. dodatkowo można delikatnie rozpylaczem popsikać wodą przewody WN i cewkę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2016, 14:37

W innym temacie opisywałem ten przypadek z majonezem.pod korkiem jest majonez ale tez skroplona woda(dość duzo) na bagnecie leciutko tez woda "kawa z mlekiem" ja robię dziennie 120km wiec odpada ta przyczyna tym bardziej,że monitoruje ten objaw od 2 miesięcy i bez zmian, a nawet gorzej.wąż od odmy wymieniłem na nowy(stary byl popękany i na dodatek lekko skręcony) na pewno wiem ze mam do wymiany świece bo na serwisie mi sprawdzali.cóż kości zostały rzucone auto juz stoi gotowe do naprawy....oby to cos dalo
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2016, 19:27

Temat powrócił. Właśnie wróciłem od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą i jest teraz ok. Z tym że znowu telepie autem na luzie i to dość konkretnie. Mechanik mówił ze to mogą byc świece lub(co bardziej prawdopodobne kable WN. Na dodatek przy bardziej dynamicznym naciskaniu na pedal fazu lekko szarpie) moje pytanie brzmi: Czy z tym telepiącym autem można jeździć? Bo nie mam czasu by odstawić auto na wymianę a jakiś do pracy musze dojeżdżać.
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

26 Sty 2016, 09:19

Jak się nie świeci kontrolka silnika ani inne kontrolki, wskazujące, że nie nalezy auta użytkować, a silnik pracuje i auto jedzie, to generalnie możesz jeździć. Pytanie tylko, jak długo tym pojeździsz...Wymiana świec i przewodów WN to nie jest taka trudna sprwa - mechanik może ci to zrobić nawet na poczekaniu - roboty na około pół godzinki.
A jak nadal silnik na Pb będzie pracował normalnie, a na LPG gorzej, to będzie wiadomo, że to wina zasilania LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Cze 2017, 21:17

Mam podobną sytuację z moim vw new beetlem. Na luzie na gazie właśnie w korkach też tak szarpie, byłam z nim u mechanika, gazownika i nic nie widzą. Po wymianie filtrów prawdę mówiąc mam wrażenie, że jest ciut mocniej. Tak samo jak jest włączona klima to też wtedy to czuć mocno. W sumie 3 tygodnie stał i bez żadnych efektów, dzisiaj go wybrałam i na pierwszych światłach już czułam, że nic się nie zmieniło :/
Lipizzaner
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 24 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volkswagen New Beetle
Silnik: 2.0 115 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

29 Cze 2017, 21:06

jaka jest instalacja gazowa? pytanie czy sprawdzali skład mieszanki na biegu jałowym korzystając z odczytów OBD, trzeba się też przyjrzeć jak wygląda układ zapłonowy bo w tych silnikach dość często siadają cewki zapłonowe.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002