Jaki filtr od gazu fazy lotnej - bibuła czy poliester?

18 Cze 2017, 21:50

Różnica w cenie jest nie wielka ale zastanawiam się który będzie lepszy ten z wkładem bibułowym czy poliestrowym? Zakładam wymianę co 10tyś km.

Zauważyłem też że są takie filtry które mają te dwa wkłady w jednym filtrze jest on trochę dłuższy.

Co myślicie? Macie już te rozwiązania przetestowane?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2017, 19:04

Żeby się nie rozpisywać i nie przepisywać - http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,6819.html
I piszą tu naprawdę mądrze i rozsądnie. A wybór będzie należał do ciebie :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Cze 2017, 19:47

MotoAlbercik napisał(a):I piszą tu naprawdę mądrze i rozsądnie.
No właśnie filtry z wkładem z poliestru są dokładniejsze czyli lepiej filtrują od bibułowych więc szybciej się zapychają a zalecana wymiana ma dłuższy okres eksploatacji niż przy bibułowym wkładzie.

Czytając na stronie okresy między wymianami mamy:
- Filtr z wkładem bibułowym 15tyś. km
- Filtr z wkładem poliestrowym 25tyś. km
Przy naszym gazie na którym jeździmy lepiej nie przekraczać mocno 10tyś. km, ale to moje zdanie. Rozcinałem ostatnio filtr fazy lotnej z wkładem bibułowym i widziałem co było w środku. Żałuję tylko że nie zrobiłem fotki żeby wam pokazać, ale następnym razem poprawie się i wrzucę.

Tego nie bardzo rozumiem skoro lepiej filtruje mają poliester to szybciej się zapcha i nie wytrzyma 25tyś. km jak zalecają na tej stronie. Jednak przy moich 10tyś. km i zmianie widzę że jest sens zastosowania takiego filtra.

Dzięki [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2017, 20:32

Są też filtry odstojnikowe, które są coraz bardziej popularne i się sprawdzają.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

19 Cze 2017, 20:44

Forumowicz napisał(a):Są też filtry odstojnikowe, które są coraz bardziej popularne i się sprawdzają.
No własnie widziałem pytanie jak z ich skutecznością zakładając że wymieniam filtry co 10tyś. km. Czy jest sens inwestować w taki filtr?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Cze 2017, 21:03

Na pewno jest. Bardzo dużo syfu zbierają. Akurat np. na Twister czyli taki odstojnikowy przeglądy są nie co 10 ooo, a co 20 kkm.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...
    Toyota Supra - pięć generacji
    Toyota zaprosiła właścicieli oraz największych fanów klasycznych modeli Supry na zamkniętą imprezę z udziałem Tetsuyi Tady, twórcy Supry piątej generacji. Główny inżynier najnowszego sportowego coupe ...

29 Cze 2017, 20:59

Zdecydowanie najlepsze filtry są z odstojnikiem, same wkłady są tanie w porównaniu do ceny wtryskiwaczy gazowych, a one w końcu o nie dbają. Dlatego najlepiej wymieniać filtry co 10tys nawet te z odstojnikiem bo lepiej zapobiegać niż leczyć.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2017, 07:57

djkranc napisał(a):Zdecydowanie najlepsze filtry są z odstojnikiem
A jakiej firmy polecasz? Czy to nie ma większego znaczenia?

Widzę że są jeszcze filtry do fazy lotnej z dwoma wkładami filtrującymi najpierw bibuła, a później poliester. Co o nich myślicie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Cze 2017, 18:44

Wiesz, te odstojnikowe są na rynku nowsze. Na pewno tez bardzo dużo zanieczyszczeń zbierają. Patrząc na nasze brudne paliwo - lepsze rozwiązanie.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Lip 2017, 10:15

Forumowicz napisał(a):Wiesz, te odstojnikowe są na rynku nowsze
Zgadza się. Widzę jeszcze że większość wkładów do takich filtrów odstojnikowych to wkłady poliestrowe.
Znalazłem też filtr AGC Twister w którym filtrowany gaz wprawiany jest w ruch wirowy dzięki czemu cząsteczki stałe i ciekłe zawarte w gazie zostają odwirowane i zatrzymane na dnie filtra. Więc chyba sam wkład jest wtedy mniej obciążony i filtruje pozostałości które nie odfiltrowały się w tym ruchu wirowym (tak myślę).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lip 2017, 14:49

Jest tak, jak mówisz. Wtryskiwacze są wtedy chronione przed tymi oleistymi substancjami z gazu. Dzięki temu na bank zwiększa się długowieczność, choć to nie jest najlepsze słowo, całej instalki. Twister będzie ok.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Lip 2017, 17:33

Podsumowując cały brud który powstaje podczas rozprężania się gazu zostaje na dnie filtra przez co chroni to wtryskiwacze gazowe czyli zdecydowanie lepiej spełniają swoje zadanie niż zwykłe filtry przepływowe.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002