Dziwny nalot na korku wlewu oleju

25 Lip 2015, 20:45

Witam, dziś odkręciłem korek od oleju i zauważyłem dziwny nalot (dodaje zdj). Dokładnie wyczyściłem korek i go założyłem po czym odpaliłem auto na chwile po czym sprawdziłem znowu korek i nalot się pojawiał. Oprócz tego nalotu ubywa mi płyn chłodniczy co jakiś tydzień muszę dolewać po 0,2l. Myślę że to może być coś z uszczelką pod głowicą ale nie chce wydawać tyle kasy a może to akurat nie to. Ktoś coś pomoże ?
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lip 2015, 17:45

Odświeżam
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lip 2015, 09:54

Jaki kolor ma olej w silniku?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lip 2015, 13:03

Kolor oleju jest ciemno brazowy
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2015, 09:17

Czyli płyn z chłodzenia silnika nie dostaje ci się do oleju. A to bardzo dobra wiadomość.
Taki osad na korku pojawia się w przypadku, jak silnik robi krótkie trasy. Ale to zazwyczaj jak jest zimno.
Chyba, że UPG dopiero zaczyna sie przepalać i płynu nie trafia póki co na tyle dużo do oleju, żeby go zabarwić na kolor kawy z mlekiem.
Póki co, pozostaje jeździć dalej i obserwować kolor oleju w silniku. Jak zacznie przybierać kolor kawy z mlekiem, to znaczy, że jednak UPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Wrz 2015, 21:40

Miałem w starym opelku taki sam nalot.

Powodem właśnie były niższe temp. i krótkie trasy. Robiłem zaledwie po 8-10km kilka razy w tygodniu. Tak więc dość mało.

A cappuccino pokazywało mi się co jakiś czas na kilka dni i samo znikało.
Brumm
TomTomek
Początkujący
 
Posty: 86
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Inowrocław
Prawo jazdy: 06 05 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy
    W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...