artur73 napisał(a):odłączyliśmy jeszcze raz gaz z ciśnieniem 17 atm w układzie.
17 to troszkę mało. Zazwyczaj nabija się ciśnienie 25 bar. Czasem daje sie nawet 30 bar. Piszemy oczywiście o azocie.
Myślę, że gdzieś masz jednak jakąś malutką nieszczelność.
artur73 napisał(a): Jak przez pół godziny podczas jazdy wyleciał cały czynnik..?
Niekoniecznie wyleciał cały czynnik. Po tych 5 godzinach, czynnika nie było na full, tylko dużo mniej. Ale nie na tyle mało, żeby klima miała się nie włączyć. Podczas jazdy czynnik nadal uciekał i akurat podczas jazdy ubyło go na tyle, że czujnik ciśnienia wyłączył sprężarkę.
artur73 napisał(a):Myślałem ,że ubywa go gdy silnik nie pracuje .
Czynnika może ubywać zarówno i podczas pracy silnika i podczas jak jest wyłączony. Generalnie to to, czy silnik pracuje czy nie, nie ma wpływu na uciekanie czynnika.
artur73 napisał(a):Dlaczego klima miała szczelny obieg na badaniu rano, a traci czynnik przez pół godziny..?
Nie straciła przez pół godziny. Straciła czynnika na tyle, żeby czujnik wyłączył sprężarkę w ciągu 5,5 godziny
Żeby nie wkładać za dużo kasy w tą naprawę, to warto zrobić taki manewr - jedz do warsztatu z samego rana, niech nabiją ci azotu i podjedz do nich na koniec dnia ( czyli po 8 godzinach ). Zobaczysz czy ubyło i ile. W międzyczasie możesz pojeździć autem. Jak ubędzie do zera, to zrób ten sam manewr, tylko że autem nie jeździj.
Są oczywiście inne metody sprawdzania, ale już bardziej kosztowne - napełnić układ normalnie czynnikiem z kontrastem i sprawdzanie ultrafioletem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...