Dziwny problem

19 Lut 2011, 17:00

Witam !!!

Mam tzw. dziwny problem z odpalaniem felka...moim zdaniem dziwny bo nie zabardzo rozumiem o co moze chodzic...okej do tresci problemu - mam felka od 9 miesiecy, a w lutym mialem dwa przypadki ze auto nie chcialo odpalic ... nigdy nie bylo to pierwsze odpalenie z rana itp. tylko np. z parkingu do pracy i jak po 20-30 minutach (po zgaszeniu) wsiadalem do auta to tylko rozrusznik wyl...robilem wszystko i wszystko spr. bylo ok i za nnic nie chcial odpalic, az nagle zaskoczyl jakby nigdy nic, znowu przejechalem kilka km i ponownie nie moglem odpalic, wkoncu zdjolem kleme z akusia i jak ręką odjął, palil od pierwszego kopa rozrusznika za kazdym razem i tak przez jakies 2 tygodnie i znowu wczoraj mialem podobny efekt (ponownie klema z akusia - tyle ze za 3 razem poskutkowalo) i dalej wydaje sie byc ok.
co to moze byc ???
Dodam ze, zdjeciem klemy z akusia kierowalem sie tym ze w instrukcji wyczytalem ze kluczyki w felku sa kodowane z immobilzerem dlatego pomyslalem ze w ten sposub zresetuje autko. Bo tylko to wydaje mi sie prawdopodobne (blokada immobilzera)
czy ktos miał podobny problem ???
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

20 Lut 2011, 19:24

Witaj. Jeśli masz pewność że przyczyną problemów jest immobilajzer, zwróć uwagę gdzie trzymasz kluczyki. Pole magnetyczne jest w stanie go rozprogramować . W mojej pracy to częste wypadki a mam do czynienia z niewielkim i precyzyjnym aparatem. Zwykły magnes ,szafa rozdzielni ,spawarka wytwarzają silne pole. Nawet w mocno okablowanym pokoju jest na tyle mocne, by zakłócać prace delikatniejszych urządzeń. Weź kompas i zobacz czy wariuje w miejscach gdzie trzymasz kluczyki. Im gorszej jakości tym bardziej czuły na zakłócenia, najlepsze z zabawek . Ale na wszelki wypadek sprawdź czy nie zawiesza ci się przekaźnik R4-czarna puszka od strony kierowcy pod maską.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

20 Lut 2011, 22:50

Witam,
Miałem podobny problem w TD4 jakieś 2-3 lata temu. Okazało się, że wadliwa była pompa paliwa, która nie zawsze zaskakiwała. Spróbuj w takim przypadku zamiast bawić się klemą stuknąć kluczem w pompę i gdy po tym zaskoczy znaczy, że to właśnie ona. Niestety koszt wymiany jest dość spory;(
olo
byolo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Warszawa

21 Lut 2011, 22:12

Okej sprawdze co radzicie i zobaczymy jakie beda rezultaty, hmmm mam pytanko piotrze R, jak spr. czy zawiesza mi sie przekaznik? jest na to jakis patent ? bo w sumie nie wiem jak sie do tego zabrac ? i po troche zastanawiam sie czy nie podpiac felka pod kompa i moze cos wyskoczy tyle ze nie mam intefejsu ;/ a zakup ok. 200 zl wiec tyle co w sumie naprawa drobnej usterki w warsztacie ... i mam nadziej ze to nie pompa;/ bo bedzie zle ...;D

... dam znac jak cos sie wyjasni ....
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

21 Lut 2011, 23:03

przekaźnik R4 jest wymienny z przekaźnikiem R3, jeśli będziesz miał problemy z uruchomieniem silnika - zamień przekaźniki. To chyba najprostsza rzecz którą można zrobić na drodze. Nie jestem mocny w elektryce, ale myślę że każdy elektryk wie jak podłączyć czujnik żeby sprawdzić pracę przekaźnika. Przekaźnik wydaje charakterystyczne kliknięcie w momencie rozpoczęcia pracy, ale samemu jest to trudno sprawdzić, chyba że masz bardzo długą rękę i sięgniesz do stacyjki mając ucho przy przekaźniku. Nie próbuj sprawdzać go podłączając klemę przy włączonej stacyjce, komputer i inne urządzenia elektryczne bardzo nie lubią takiej zabawy. Napisz jak Ci poszło.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

22 Lut 2011, 00:28

witam ,
czy jak nie chce zapalać ; słychać pompę paliwa?
jak nie - to może być wina pompy elektr. jak pisał Byolo lub jej przekażnika R1 w boxie kom.silnika
R4 to przekażnik głowny
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2011, 19:11

nie jestem specem... ale jak taki pomruk czy tez syczenie oznacza pompe to w takim razie slychac !!! (ciezko okreslic ten dzwiek slowami) ...posprawdzam te przekazniki ale i tak umowilem sie juz na jutro z elektrykiem i mam nadzieje ze sie w koncu wyjasni co to ;/ Ja po troszku podejrzewam imobilajzer ale chyba to byloby za proste;D
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

22 Lut 2011, 22:50

W sprawie przekaźników Sympatyk ma racje R4 to przekaźnik główny . Ale jego awaria bądź brak kontaktu, daje takie same objawy jak opisał Grossogon. Przerobiłem to na własnej skórze ,mechanik dolewając płyn hamulcowy do zbiorniczka uzupełnił go również w puszce z elektryką. :evil:
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

23 Lut 2011, 18:30

Okej, dowiedziałem sie co to za przyczyna... okazało sie że za całe zamieszanie z odpalaniem felka stoi CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO !!! niestety koszt dosc wysoki 450 pln (pewnie dodali i tak marże;/), oryginal z bmw bo zamiennikow podobno jak na lekarstwo i tak musze czekac z autem na warsztacie gdyz dopiero jutro moga spr. ten czujnik;/ hmm do tego 20 pln wymiana i 80 pln diagnostyka auta. W sumie 550 pln - lekarstwo na ta usterke... szalu nie ma ;p

Pozdrawiam i moze komus sie przyda ten watek na forum to troche kasy zaoszczedzi !!!;D
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

23 Lut 2011, 20:22

GrossO zapytaj czy ten czujnik ci nie podpasuje?
[link do oferty na Allegro wygasł]
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Lut 2011, 09:08

friluś1 wielkie dzieki za info ale wczoraj odebralem auto juz poskladane wiec nie bylo juz o czym rozmawiac ... poza platnosciami oczywiscie;D a przedwczoraj wieczorem nie zagladnolem na forum;/
pozdr
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice