Dziwny świst spod maski

13 Sie 2015, 08:32

Witam. Takie pytanie pewnie padało wielokrotnie od wielu użytkowników, na wielu forach. To dlaczego mam ja nie zadać :) Posiadam Astrę IV 1.7 CDTI 110KM. Zastanawia mnie lekki świst spod maski. Mogłoby się wydawać, że to turbina bo zaczyna się gdzieś tak ok 2500 obr/min. Powyżej jakby przestawało. Nie jest bardzo głośny ale słyszalny. Auto ma moc, oleju nie ubywa, wszędzie sucho. Ile pytań takich zadawanych, tyle różnych odpowiedzi. Niektórzy mówią, że to normalne, inni, że to początek końca turbiny. Ktoś napisał, że może jakiś przewód jest dziurawy. Objaw jest na zimnym jak i na ciepłym silniku. Kolega mówił, że jeśli turbina ma zmienną geometrię łopatek to nagar mógł się zgromadzić i trzeba ją przegonić, to się wypali. Inni mówili, że to od alternatora, inni że od zaworu EGR a jeszcze inni, że od pompy wody, ale raczej wątpię. Może ktoś ma jakieś doświadczenia?
jarek198867
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 14 01 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Sie 2015, 08:44

A nie da się tego wysłuchać, skąd to dochodzi? Jeden niech siedzi i gazuje w aucie, a drugi pod maska i nasłuchuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sie 2015, 08:51

Będę jechał wymieniać rozrząd to z majstrem pogadam. Ale przez tel już mi mówił że to normalne. Ja wolę coś poczytać, zebrać trochę info, żeby z nim gadać. Bo powie mi że tak musi być i już. A jednak chcę może go nakierunkować. Nie próbowałem gazować na postoju. No ale spróbuję. Mimo wszystko jak ktoś ma jakieś pomysły to będę wdzięczny za info
jarek198867
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 14 01 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Sie 2015, 07:29

Czy może to mieć związek z tym, że turbina posiada zmienną geometrię łopatek?
jarek198867
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 14 01 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 75 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma
    Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, dział rozwoju technicznego, hala 70 – wjeżdża Golf. W hali nie ma okien, a mimo to samochód porusza się po oświetlonych słońcem ulicach. Tylko że tutaj nic nie jest prawdziwe, ...
    Nissan zapowiedział powrót marki Datsun
    W marcu 2012 roku Nissan zapowiedział powrót marki Datsun, która będzie firmowała nowoczesne, niezawodne i dostępne produkty dla optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu. ...