Nietypowy problem - falujące obroty

18 Lis 2014, 09:48

Witam

Peugeota 206 z 2004r. 1.4 16V

Mam nietypowy problem!

Kupiłem samochód w Niemczech z uszkodzoną pompą oleju i z brakiem lub minimalnym poziomem oleju (nie wiedziałem o tym). Z braku wiedzy podczas jazdy 20km do miasta w celu rejestracji zaczęła migać kontrolka oleju i STOP po około 18km. Jechałem około 2km z tą kontrolką do najbliższego mechanika. Nic się silnikowi nie stało (na szczęście) ale jest podejrzenie przytarcia. - Nie odczuwam braku mocy.
Pompa oleju została wymieniana i jakaś obudowa żeliwna na której są uszczelki.

Opis problemu.

Po odpaleniu gdy silnik jest zimny wszystko działa ok, lecz kiedy zacznę jechać i zatrzymuję się np. przy skrzyżowaniu obroty na luzie nie spadają do 750 tylko 600 po czym wracają na swoje miejsce. Podczas jazdy na obrotach gdzieś 2,5 tyś. obroty na luzie falują w granicach 850 - 650. Ale kiedy jadę agresywnie 4 tyś i wyżej obroty na luzie falują 500 - 1 tyś i zapala mi się kontrolka oleju, obroty się podnoszą kontrolka gaśnie, znowu opadają kontrolka się zapala i napis STOP. Niekiedy kontrolka potrafi się zapalić na 1sek kiedy zaczynam ruszać/zawracać. Przy zaświeceniu się kontrolki jest informacja na komputerze niski poziom ciśnienia oleju w silniku. Wszystko się dzieje na biegu jałowym. Podczas jazdy na biegach nie zauważyłem nic niepokojącego.

Dołączam link do wideo pokazujące pracę silnika:

Filmik pokazuje prace zimnego silnika odpalenie i rozgrzanie do 90'C. 20min skrócone do 5min.

http://1drv.ms/1xfT1Ep

Filmik pokazuję falowanie obrotów po jeździe agresywnej i spokojnej

http://1drv.ms/1wQ0jKU

Mechanik nie poradził sobie z naprawą, dlatego proszę was o rade.

Czy ktoś z was miał podobny problem?
Mossi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Lip 2015, 16:01

Podpinam sie do tematu. Mam tez 206 z 2004r i silnik 1.1. Kupilem go z tym samym problemem. Lazilem po forach czytalem zeby wymienic swiece i przewody. Zrobilem ale nic nie dalo. Ktos tam pisal ze sonda ale nie bede pakowac kasy znowu i nic sie nie poprawi. Na forum pegeota ktos napisal ze wymienil czujnik temperatury na chlodnicy, koszt okolo 100zl wiec moze zaryzykuje ale chyba poczekam az ktos wreszcie odpisze.
Jaca17
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Auto: Honda Civic V
Silnik: 1.5i 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

14 Sie 2015, 09:57

Z tego co udało mi się ustalić to jest usterka mechaniczna, wymiana czujników nic nie da. Ja aktualnie jeżdżę na wyłączonej sondzie lambda (spalanie zmalało, poza tym nie zauważyłem żadnych zmian) i mam wlany olej Castrol 10W60. Przy wysokich temperaturach jest on dość gęsty i zmniejszył on objawy falowania obrotów i zapalania się kontrolki oleju. Mechanicy wspominali coś o "zmiennej faz rozrządu - układ różnicowy" cokolwiek to znaczy. Więcej nic nie wiem na ten temat. Jeśli uda mi się coś ustalić więcej na pewno dam znać.
Mossi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...
    [A] Matiz 0,8 / Seicento 0.9 / 106 1,0 / Lupo 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - pojemność silnika do 999ccm - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Daewoo Matiz 0,8 - 51KM - Fiat Seicento 0,9 - 39KM - Peugeot 106 1,0 - ...