Dźwięk "koła zamachowego" po rozgrzaniu silnika

28 Paź 2021, 00:10

Cześć!

Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły co może być tego powodem, bo doprowadza mnie to do szału już gdzieś od pół roku ;). Byłem u swojego mechanika jakiś czas temu i powiedział, że na 90% jest to pompa, którą się wymienia przy okazji paska rozrządu (sorry, jestem laikiem motoryzacyjnym i nie wiem dokładnie o którą pompę chodzi), ale wczoraj odebrałem samochód po ich wymianie no i po rozgrzaniu silnika słyszę od nowa ten sam dźwięk, więc jednak pompa nie była tego powodem.

Dźwięk jest słyszalny na poniższym nagraniu w 12s i 20s:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Dźwięk przypomina wolno obracające się koło zamachowe i przyspiesza przy dodawaniu gazu przy ruszaniu samochodem na jedynce, a przy wyższych obrotach już go nie słyszę, ale możliwe że wynikiem tego są właśnie szybsze obroty oraz szum samej jazdy. Gdy silnik jest zimny w ogóle go nie słychać, ale jak już się nagrzeje jest bardzo dobrze słyszalny na postoju oraz przy ruszaniu.

Czy ktokolwiek z Was miał dokładnie to samo oraz wie co pomogło (jakiś uszkodzony element, wymiana)? Dodałem ten wpis na tym podforum o silnikach, bo najbardziej go słyszę za kółkiem i wydaje mi się, że jest albo od strony silnika, albo gdzieś spod silnika, ale wiadomo że dźwięk potrafi mylić i możliwe że powodem jest coś zupełnie innego. Na zewnątrz samochodu w ogóle go nie słychać, słyszalny jest najlepiej siedząc na przednich siedzeniach i nachylając się do przodu.

Polo 2009, TDI 1.6

pozdrawiam
soyo
Obserwowany

02 Lis 2021, 11:19

Rolki od paska wielorowkowego wszystkie sprawdzone? Jak wyłączysz/włączysz klimatyzację to coś się zmienia w tym dźwięku?

Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nadal występuje?
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

02 Lis 2021, 13:29

Miałem coś podobnego i były to rolki prowadzące przy pasku osprzętu, więc sprawdziłbym na początek wszystkie rolki.
Gość114260

02 Lis 2021, 21:21