E46 328CI Problem z tyłem

05 Maj 2020, 16:20

Witam.
Od pewnego czasu wydaje mi się, że mam problem z tylnym zawieszeniem. Problem pojawia się przy braniu zakrętów 90%, mam wrażenie że auto zbyt mocno się przechyla, jakby zaraz miało się położyć na bok. Dodatkowo na 'hopkach' słychać tył, jakby skrzypienie. Mieszkam w Holandii, więc dosyć często... Zdarło mi lewą tylną oponę, nawet nie wiem kiedy i kierownica delikatnie przekręciła się w lewą stronę. Pamiętam że był jakiś problem z maglownicą przy zmianie kół z 18 na 16, coś tam mechanik kręcił żeby ustawić to prosto. Na prostej drodze nie ma problemów, jedzie jak po sznurku, szybsze zakręty również. Jakieś porady co to może być?
W Polsce chciałem zrobić wzmocnienie sanek, więc przy okazji mogę zrobić tulejki.

Jakie macie zdanie o poli? Dać je na cały tył, czy tylko sanki?? Robię sporo km tym samochodem, zależy mi trochę na komforcie. Jednocześnie nie chcę stracić tej sztywności w zakrętach.

Jeśli amorki i sprężyny to jakie. Teraz mam jakieś obniżone eibach, nie wiem dokładnie jakie ale tył jest za nisko, lub tak nisko już usiadł... Dodam tylko, że mam 2 butle w bagażniku dla większego zasięgu. 96 max zatankuje. Więc chce coś kupić co wytrzyma obciążony tył i nie zużyje się po 1k km.

Szukałem oczywiście podobnych tematów ale żaden jakoś nie opisywał mojego problemu. Przepraszam za problem jeśli go nie zauważyłem.

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam :)

* jestem otwarty na propozycje odnośnie wyboru części. Mogę zapłacić za jakość, ale nie chcę żeby padło po miesiącu

** Zapomniałem!! W październiku 2019 miałem problem z łożyskiem, strasznie buczało. Mechanik nie mógł czegoś odkręcić, nie pamiętam co to. Więc to uciał i przyspawał jakiś element który miał to zastępować. Może to przez to zdziera opone?
arekg100
Obserwowany
 
Posty: 2

06 Maj 2020, 17:32

arekg100 napisał(a):Pamiętam że był jakiś problem z maglownicą przy zmianie kół z 18 na 16, coś tam mechanik kręcił żeby ustawić to prosto
Nie można sobie od tak kręcić i regulować zbieżność bo na oko nigdy nie ustawisz dobrze. Wydaje Ci się że jest ok a opony scina w szybkim tempie.
arekg100 napisał(a):Jakie macie zdanie o poli?
Wszystko zależy gdzie je używasz. Musisz pamiętać że one są dużo twardsze więc jak wymienisz tylko niektóre to inne elementy gumowe będą na tym mocno cierpiały.

Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie elementy gumowe w tylnym zawieszeniu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

08 Maj 2020, 11:21

Nie wiem dokładnie o co chodziło z tą maglownica, ale z tego co pamiętam to mieli problem ze zmianą drążków i końcówek kierowniczych. Nie mogli chyba tego wkręcić, bo im brakowało gwintu. Po ustawieniu tego było wszystko ok. Przednie opony są równomiernie zużywane. Lewa opona z tyłu jest zdarta
arekg100
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Maj 2020, 13:53

arekg100 napisał(a): Lewa opona z tyłu jest zdarta
Pierwsze co musisz zrobić to dokładnie sprawdzić całe tylne zawieszenie.Nie jestem Kaszpirowskim i nie powiem co masz wymienić.Podejrzewam ze mogły wypracować sie tuleje lub może być coś krzywego.Ale to musi pokukać kumaty diagnosta lub mechanik.Jezeli tylne zawieszenie będzie wymagało naprawy to trzeba to zrobić,uruchomić punkty regulacyjne zbiezności-geometrii i wykonać pomiar-regulację całego pojazdu... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

08 Maj 2020, 19:58

Problem z zawieszeniami współczesnych aut jest taki,tłumaczono mi to gdy pojechałem ustawic geometrię w 190 tce,po remoncie całego zawieszenia,że,wystarczy tylko raz wpaść w dziurę na jezdni i już może pojawić się problem,w przypadku 190 tki nie ma na to szans,zawieszenie zbyt proste i solidne.Natomiast brak stabilnosci na zakrętach miałem w W210,wymiana amorków i auto zrobiło się sztywne,jak przyklejone do jezdni,by sprawdzić luzy w zawieszeniu wystarczy brecha ,ogarnie to każdy zakład kontroli pojazdu,zawsze tak robię,kilka minut ,brecha,panie,to jest do wymiany i to,zawsze diagnoza bez pudła.Amorki Sachs Boge lub KAYABA,Bilsteiny.Monroe z jakością poszedł na pysk,wystarczy zobaczyć na YT co sądza o nich mechanicy,żałosna trwałość.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...