E46 czy accord VII pomoc benzyna

08 Cze 2018, 23:03

Witam proszę was o poradę które auto wybrać. Budżet 25 tys +/-
Bmw e46 2003r 2.5 benzyna gaz sedan/coupe czy Honda accord VII 2003r silnik 2.0/2.4 gaz. Autem planuje jeździć około 20 tys km miesięcznie 30% trasa 70-miasto. Który wybór będzie lepszy akurat udało znaleść mi się tu i tu dosyć zadbany egrzemplarz osobiście bmw lepsze prowadzenie i już navi, sporty siedzenia fajnie to wyglada a Honda znow więcej miejsca i myśle,ze świeższy wygląd nie ma ich tak dużo jak e46. Które wybrać i dlaczego myśle,ze auta w utrzymaniu będą na podobnym poziomie ? Bo sama Honda w sobie podobno jest mało awaryjna a bmw już ma swoje lata jest dużo części także ? Ale zmierzając co lepiej wybrać i dlaczego co później lepiej odsprzedać mniej może na wartości straci noi czysto teoretycznie co wy byście wybrali i dlaczego nie interesują mnie disla ani inne silniki benzynowe odrazu dodam. Dodan,ze myślałem tez nad e90 lecz czy w tej kasie ? To prosiłbym was o poradę gdybyście mieli tak wybór to dlaczego akurat ten samochód z góry wielkie dzięki ( nie było takiego postu był podobny ale odnoszący się do hondy starszej gen) pozdrawiam i dzięki !
Transporter20
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30-10- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

10 Cze 2018, 13:31

Up pomoże ktoś ?
Transporter20
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30-10- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

10 Cze 2018, 22:55

:o Up
Transporter20
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 30-10- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Cze 2018, 09:42

Transporter20 napisał(a):Autem planuje jeździć około 20 tys km miesięcznie


240 kkm rocznie? Chłopie, wyrobisz na benzynę? :D

Co do Accorda nie znam się, na E46 budżet masz aż naddto, możesz przebierać i wybierać co chcesz, dorwiesz fajny silnik, który przyjemnie mruczy, odpycha się i pali tyle co 320i. Kasy jeszcze zostanie na ewentualny serwis i naprawy czy paliwo.

E90 niby kupisz, ale ze słabszym silnikiem i gorszym wyposażeniem. Do tego to już nie jest to BMW co kiedyś, ma problemy, psuje się, elektryka lubi czasem się schrzanić. Kasy na pewno będziesz ładował w nią więcej, odpowiedz sobie czy warto, to już Twoja decyzja (co nie znaczy że w E46 nie będziesz ładował, ale z taką kasą masz szansę na kupno auta od miłośnika i osoby, która dbała, E46 to się zaczyna od 7k w ogłoszeniach, a E90? No właśnie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Cze 2018, 11:56

E46 to starsza konstrukcja ale premium, Honda to klasa średnia, do tego jak to Honda będzie głośniej w środku niż w BMW. Koszty utrzymania podobne, tzn. Honda mniej się psuje, ale części i mechanicy drożsi - ja pół roku szukałem kogoś kto mi wyreguluje zawory poprawnie...
Osobiście brałbym Accorda bo mam sentyment do marki mimo, że obiecałem sobie więcej Hondy nie kupić. Do tego będzie wygodniejszy - fotele w Accordach to poezja dla pleców. Z rdzą wiadomo, ogólnie rdzewieć lubią, szczególnie ranty nadkoli, trzeba tam zajrzeć, ale jak ktoś dbał o auto i je konserwował to problemu nie będzie. Za to obowiązkowo na podnośnik i sprawdzić stan przewodów hamulcowych i paliwowych, bo lubią czasami zgnić.
Nie wiem jak w BMW, ale w Hondach w niektórych 2.0 był problem ze stukającymi tłokami, powiem tak - ten silnik powinien pięknie i równo cykać, a na postoju w kabinie jest praktycznie niesłyszalny. Jeśli po odpaleniu po 30 sekundach coś będzie tłukło albo wydawało dziwne dźwięki - ja bym sobie darował. Pamiętaj, że jest tam łańcuch rozrządu który przynajmniej w dieslach lubił się rozciągnąć i też głośno chodzić.
Zwróć uwagę na jakim oleju silnik jeździł, to są wymagające i precyzyjne motory, nie lubią byle szajsu a Honda zalecała lanie 0W20 bodajże, gdzie większość Polaków lubi lać tani syf z Orlenu 10W40, po 200 tys. potem może być zdziwienie, bo silnik nie trzyma parametrów i pije olej. Więc jeśli ktoś jeździł na czymś co kosztuje mniej niż 70 zł za 4 l to daj sobie spokój, poprzedni własciciel mojego Accorda latał na Shell Helix Ultra 5W40 a i tak silnik lubił to wypić - zrobiłem płukankę, kupiłem Motula X-Cessa 5W40 i nagle co 20 tys. km wymiana oleju bez dolewek (latałem w trasach).
Przejedź się też gdzieś żeby dobić do 120 km/h i czy nie ma dziwnych drgań ani wibracji na kierownicy. Do tego czy nic nie stuka przy ruszaniu, szczególnie na skręconej kierownicy - Honda ma sworznie zwrotnicy a nie wahacza więc w momencie, gdy sworzeń wypnie się ze zwrotnicy to koło składa się bokiem albo odlatuje ci z samochodu ;-) U mnie zużyte sworznie objawiały się właśnie drganiami kierownicy, dobrze, że w porę wymieniłem...
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser 1953 rok
    W 1953 roku w ofercie marki pojawia się nowy model: terenowa Toyota BJ, która niedługo później została przemianowana na Toyotę Land Cruiser – w odpowiedzi na brytyjskiego rywala, jakim wtedy był Land Rover. ...