E91 318i Falowanie obrotów po tankowaniu do pełna

11 Sie 2023, 19:29

Dzień dobry. Mam problem z samochodem ( BMW e91 318i ).
Po zatankowaniu do pełna na biegu jałowym falują obroty, gaśnie silnik, nie ma mocy, dławi się. Po rozgrzaniu silnika ciężko odpala. Wydaje mi się że wszystkie obiawy występują po nagrzaniu silnika. Do tej pory "wypluwała" też paliwo ale został wymieniony przewód odpowietrzający. Kiedy paliwo schodzi do poziomu połowy baku wszystko ustaje i auto jeździ normalnie. Czy miał ktoś może podobny problem? ( Był wymieniany regulator ciśnienia paliwa, pompa paliwowa a ostatnio równiez dwa lejące wtryski )
BaBoUsHkA
Nowicjusz
 
Posty: 4

13 Sie 2023, 08:02

BaBoUsHkA napisał(a):Do tej pory "wypluwała" też paliwo ale został wymieniony przewód odpowietrzający
Którędy wypluwała to paliwo?

Tankujesz do pierwszego odbicia pistoletu?
Sprawdzałeś czy nie ma jakiś błędów w sterowniku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

13 Sie 2023, 20:29

Wertując fora wyczytałam, że w tych modelach nagminnie przecierał się przewód odpowietrzający bak, uznałam że w moim przypadku jest to samo i kazałam go wymienić. Różnica polegała na tym że u innych wyglądało to tak jakby zrobić dziurkę w pełnej wody butelce ( paliwo sobie kapało aż jego poziom był niżej niż dziura ) u mnie tak nie było, paliwo było wypluwane w czasie jazdy ( auto nagle się strasznie przydławiało a za chwilę śmierdziało już paliwem i chwilkę kapało lub nie w okolicach za prawym tylnym kołem (tam jest osłona i nie raz nie widać było kapania ) w każdym razie to był jeden wystrzał i dalej spokój, nic nie skapywalo. Po wymianie tego przewodu póki co problem znikł ale reszta została.

Sęk w tym, że mechanik za mechanikiem mnie wyśmiewają i mówią, że ilość paliwa w baku nie ma nic do rzeczy.
Problem nie jest z falowaniem obrotami, gaśnięciem czy inne objawy tylko z tym że za każdym razem dzieje się tak po zatankowaniu do pełna a ustaje po jego wyjeżdżaniu. Przy połowie baku i nizej auto chodzi jak pszczółka.

Ja wymyśliłam teorie, że problem polega na odpowietrzenie baku, zbyt wysokie ciśnienie psuje resztę rzeczy które były wymieniane ( pompa, sterownik pompy, regulator ciśnienia paliwa, czujniki paliwa wysokiego i niskiego, wtryski, a także rozsadzony wężyk odpowietrzający od baku ) wszystko ma związek za paliwem a zaczyna się po zalaniu do pełna. Mówię - paliwo spada problemy znikają

Nikt mnie nie słucha a ja od dwóch lat mam wrażenie, że naprawiam następstwa a nie przyczynę problemu.
Dużo paliwa w baku, większe ciśnienie pompa od pracy je nagrzewa i jeszcze dodatkowo wzrasta a wtryski już nie dają rady sobie tego wyregulować i wszystko się chrzani ( problem intensywnieje w czasie upałów co też potwierdza moją teorię )
Nie jestem mechanikiem ale odrobinę pojęcia mam co jak działa i chciałabym wiedzieć czy ta teoria ma pokrycie w praktyce ( może zawór odpowietrzający bak jest zapchany, może filtr paliwa )

Za każdym razem po tankowaniu do pełna i pojawieniu się problemów po kolei wyskakiwały inne błędy - jak pisałam wyżej wymieniłam juz sporo rzeczy, lista jest bardzo długa. Problem każdorazowo powracał przy tankowaniu do pełna ( tankowanie do pełna, te same objawy a za każdym razem inny problem i tak w kółko)

Wtryski i przewód odpowietrzajacy bak zostały wymienione kilka dni temu, mechanik powiedział że auto żadnego i innego błędu nie zglasza, auto zostało zatnkowane do pełna żeby sprawdzić czy nie ma wycieku a ja już w drodze powrotnej miałam problemy z dławieniem, gaśnięciem na biegu jałowym i odpaleniem auta na rozgrzanym silniku.

Ja nigdy nie tankowałam na maxa, zawsze do pierwszego odbicia. Przy wyższych temperaturach otocznia auto nawet nie musiało być tankowane do pełna bo problemy zaczynały się już kilka kresek za połową baku. Zimą "maksymalna ilość nie dająca objawów" zwiększa się do 3/4.

Koszty które poniosłam w przeciągu 3 lat na tą chwilę prawie zrównały się z wartością auta dlatego szukam pomocy wszędzie, bo nie włożę już ani złotówki nie mając odrobiny pewności że działam w dobrym kierunku :(

Myślałam o czyszczeniu przepustnicy, czujniku położenia wału... ale jakby nie wiąże mi się to z ilością paliwa w baku.

Przepraszam że tak chaotycznie, nie znam się aż tak bardzo, opisuje co zaobserwowałam :(
BaBoUsHkA
Nowicjusz
 
Posty: 4

13 Sie 2023, 21:04

Ale to jaki problem sprawdzić, poprostu w formie testu nie zakręcaj korka paliwa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sie 2023, 23:06

a nie pomyślałeś żeby po prostu pozbyć sie tego samochodu którego nikt nie umie naprawić?
i nie kupować więcej bmw :lol: tylko coś normalnego dobre bmw to już historia.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

14 Sie 2023, 07:31

Tak słyszałam już te re rady typu zmień samochód bo to BMW. Nie wiem czy ta usterka zależna jest od marki. Zainwestowałam sporo pieniędzy, po pierwsze szkoda mi na tą chwilę się go pozbyć - kupię drugi i kto wie co znów wyjdzie a druga sprawa to raczej ciężko będzie sprzedać mi samochod który tak kulawo jedzie..


Z korkiem sprawdzę. Dziękuję za radę... To żaden problem, nie mam takiej wiedzy...
BaBoUsHkA
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Sie 2023, 08:03

BaBoUsHkA napisał(a):kupię drugi i kto wie co znów wyjdzie

kup toyotę lub hondę w benzynie i święty spokój
jak widuję te bmki i na serwisie co przyjeżdża , z jakimi usterkami czy w jaki sposób jest zdrutowana przez poprzedniego właściciela to ja na miejscu mechanika nie podejmowałbym się napraw takich kibli.

BaBoUsHkA napisał(a):Tak słyszałam już te re rady typu zmień samochód bo to BMW.

BaBoUsHkA napisał(a):Zainwestowałam sporo pieniędzy

Inwestycja :lol: Raczej to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto niż Inwestycja
BaBoUsHkA napisał(a): kupię drugi i kto wie co znów wyjdzie

jak kupisz bmw to na pewno wyjdzie.


Rada taka...że poszukać bardzo dobrego mechanika i odstawić samochód i mają robić i szukać do momentu znalezienia usterki i naprawy.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

14 Sie 2023, 09:05

Test z korkiem zrobiony, auto zgasło :(
BaBoUsHkA
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Sie 2023, 09:57

No to twoja teoria się nie sprawdza. Może warto zajrzeć do pompy paliwa, może coś ciekawego tam się znajdzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4