E9X - konfiguracja

25 Sty 2015, 15:07

Hej.

Potrzebuje małej pomocy w przypadku E9X. Nie bardzo wiem którymi silnikami się zainteresować. Diesel czy benzyna. Kilka informacji które pomogą.

Ponad 200KM. Spalanie do ~12l mieszane. Roczne przebiegi do 20tyś km. Raczej RWD, X nie jest mi potrzebny. Prawdopodobnie automat, bo mało jest z manualem.
Jednak nie jestem do tych automatów przekonana. Miał ktoś z nimi styczność, jak sobie radzą w BMW?

Pod względem wyposażenia potrzebuje: ksenony, nawigacja (chciałabym), fotele sportsitze podgrzewane i regulowane lędźwie - idealnie gdyby miały elektrykę. Ciemny środek.

Z racji wymaganej mocy odpadają słabsze silniki. W przypadku benzyny pozostaje 325i oraz 330i. Podobnie jest z dieslem 325d oraz 330d. Mocniejszych wersji nie biorę pod uwagę z racji większego spalania.

Diesel czy benzyna bardziej powinna spełniać moje wymagania? 20 tyś km to chyba taka granica opłacalności kupienia diesla. Oczywiście chciałabym żeby silnik był jak najmniej awaryjny. Fajnie gdyby ktoś również podał którymi silnikami się szczególnie interesować (symbole).

Również interesuje mnie w jakim przedziale są zadbane egzemplarze które spełniają moje wymagania. Bo rozstrzał jest dość spory od 30tyś do 70tys. Rocznik do 2007.
Nami
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: civic

25 Sty 2015, 15:21

Jeśli spalanie jest dla Ciebie takie ważne to musisz przemyśleć czy stać Cię na to auto, bo wiele napraw jest liczonych w tysiącach złotych i praktycznie w przypadku każdej trzeba podpinać komputer diagnostyczny.
Na takie BMW z tymi silnikami w ładnym stanie trzeba 40-50tys. minimum
Szukaj aut przed liftem, bo są lepsze
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2015, 16:01

Miałam już BMW. Wiem, że serwisowanie jest droższe niż np. Hondy. Mąż sam diagnozował auto, coś sam naprawia. Te 12l podałam, bo teraz też mniej więcej tyle pali i jest ok. A znowu nie chce zakładać gazu, bo nie tędy droga.

Akurat o tym przedziale myślałam.
Nami
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: civic

25 Sty 2015, 16:16

Nami napisał(a):Miałam już BMW. Wiem, że serwisowanie jest droższe niż np. Hondy. Mąż sam diagnozował auto, coś sam naprawia.

ale musisz sobie zdać sprawę, że ostatnie mechaniczne BMW to e46 i e39. e90 z racji mnóstwa elektroniki i nowych technologicznych kruczków nie da się samemu naprawiać w garażu i to jest ten największy koszt. e90 jest dwa razy droższe niż e46.
Taka przestroga ode mnie, bo wiele osób kupuje, a jak się coś zepsuje to zaraz sprzedają, bo się przeliczyli :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Sty 2015, 16:38

Moim zdaniem do E90 wystarczy 2.0 163 konie, dobry silnik małe spalanie :) ale to tylko moje zdanie, więc jeżeli masz gdzie jeździć dużą benzyną lub dieslem to ja wybrałbym 3.0D.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

25 Sty 2015, 17:02

dzida napisał(a):ale musisz sobie zdać sprawę, że ostatnie mechaniczne BMW to e46 i e39. e90 z racji mnóstwa elektroniki i nowych technologicznych kruczków nie da się samemu naprawiać w garażu i to jest ten największy koszt. e90 jest dwa razy droższe niż e46.
Taka przestroga ode mnie, bo wiele osób kupuje, a jak się coś zepsuje to zaraz sprzedają, bo się przeliczyli :D


Akurat E46 trafiło mi się bardzo dobre i nie miałam z nim problemów. Mimo to zawsze bierzemy pod uwagę ceny dobrych części eksploatacyjnych i na takich serwisujemy auta. Liczymy się, że czasami trzeba wymienić czujnik za 500zł. Czy wymienić kompletne sprzęgło za ok 2000-3000zł.

Z racji, że przebiegi będą dość symboliczne zastanawiamy się czy diesel w naszym wypadku sprawdzi się. Zawsze to trochę więcej osprzętu silnika niż w benzynie co przekłada się na wyższe koszty w przypadku usterek. Natomiast największa zaletą o której wspomina maż to chip tuning.
Na 35d/i nie porywamy się, bo sądzimy, że nie stać nas na utrzymanie tego auta.

motozakup napisał(a):Moim zdaniem do E90 wystarczy 2.0 163 konie, dobry silnik małe spalanie :) ale to tylko moje zdanie, więc jeżeli masz gdzie jeździć dużą benzyną lub dieslem to ja wybrałbym 3.0D.


W E46 mieliśmy 170KM i przez to nie chcemy mieć mniej. A jakiś progres powinien być, więc teraz 2 z przodu powinna być. :)
Nami
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: civic
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...

25 Sty 2015, 17:46

Zatem 330i N52. Tylko poczytajcie o srających się disach, zaworkach, pierdołkach, elektryczna pompa wody itd., jakieś humory olejowe. Poza tym nie jest tak źle z tym silnikiem. Ja bym brał 335i... zupełnie inna liga, 12 litrów w jeździe mieszanej spokojnie osiągalne. Wiadomo, że drożej będzie, bo turba itd. coś za coś...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

26 Sty 2015, 20:04

Szczerze mówiąc trochę bardziej zainteresowałam się 335i i nie jest tak źle jak myślałam. Koszty eksploatacyjne nie są znacznie wyższe niż w 330i. Jedynie dochodzi turbo i inne podzespoły które wchodzą w jego skład. Silnik podobno udany. Jeśli 12l jest do osiągnięcia przy normalnej mieszanej jeździe to super. A przy zabawie to już nie istotne. Możliwość podniesienia mocy jest jak w przypadku diesla. Jednak koszty zakupy to prawdopodobnie ok 60tyś. Zgadza się?

Czy zakładając 335i lub 335d nie lepiej diesla?

Miałeś okazje jeździć tym autem z tym silnikiem? Możesz coś powiedzieć na temat automatu w tym modelu i przy tym silniku?
Nami
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: civic

10 Lut 2015, 17:34

Myślę, że wszystko zależy od finansów, ale jeżeli możesz pozwolić sobie na silnik benzynowy, który jest z reguły mniej awaryjny i moim zdaniem przyjemniejszy w jeździe to polecałbym benzynke :wink:

Automat to z pewnością większe koszty eksploatacji, bo wypadałoby czasem wymienić w nim olej, no i potrafi zwiększyć apetyt na paliwo - to w zależności od jazdy i kierowcy. Co do wymiany oleju w automacie E90, koszt wynosi około 2800 zł w ASO i 1300 w dobrych, prywatnych serwisach. Przy okazji dodam ciekawostkę, że ASO BMW z reguły nie zaleca wymiany oleju w automacie :lol:

W przypadku jego awarii na pewno koszta liczone będą w tysiącach złotych.

Zrobiłem ponad 100 kilometrów BMW 325i 218KM E92 w automacie i ja osobiście skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu napędowemu. Koni mechanicznych jest naprawdę pod dostatkiem, a te silniki o tej mocy należą do jednych z najtrwalszych. Produkowane do około 2007 - 2008 roku.

Zależy też z którego roku produkcji trafi Ci się auto, bo diesle od około 2008 roku, z oznaczeniem N (poprzednie były M), też są bardziej awaryjne od poprzedników.

Ja bym szukał 325i z 2006 - 2007 roku, albo 330d również z początków produkcji. Taki diesel o ile zamierzasz często ruszać w trasy i dobrze rozgrzewać silnik :) Nowszych diesli w ogóle nie polecam, bo dołożysz 10 tys zł za standardową naprawę i tyle.

Pozdrawiam :)
DamianE90
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: E90
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna