Samochód dla młodego kierowcy bmw e46 ?

20 Sty 2015, 18:23

Witam jestem młodą osobą poszukuje samochodu który będzie dość mało awaryjny. Czytałem wiele już postów i tematów ale chciałbym osobiście zaczerpnąć waszej opinii, czego wymagam od samochodu to na pewno jakiegoś komfortu często podrużuje ze znajomymi 4 osoby. Roczny przebieg 20-tys km. Ogólnie trasa 70%, 30% miasto. Nie interesuje mnie disel, poszukuje auta w benzynie które nada się do instalacji gazowej. Moimi faworytami są:
-Bmw e46 318, ponieważ zwracam uwagę na spalanie i utrzymanie a taki mi wystarczy tak myślę... wiem że lepszy będzie r6 2.0 ale jako młoda osoba starczy mi 318.
-Kolejnym modele jest seat toledo 2 silnik 1.8 benzyna
- audi a4 b5 FL lecz tu zawieszenie kosztowne i nietrwałe ale samochód wpada w oko
I to tyle szukam samochodu w granicach 13-14 tysięcy. Jako młodej osobie co polecacie osobiście z tych propozycji które podałem lub coś od siebie i dlaczego jeśli możecie napisać.

[link do oferty na Olx wygasł] tu znalazłem takie bmw co sądzicie.
Pozdrawiam dzięki.
Kuba46
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 11 03 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

20 Sty 2015, 18:54

Kuba46 napisał(a):wiem że lepszy będzie r6 2.0

R6 2,0 nie jest lepszy bo jedzie jak 318i, a pali tyle co 323i ;)
Z LPG nie wyjdzie Ci o wiele drożej chyba, że chodzi Ci o opłaty

Daj sobie spokój z A4 B5 za taką kasę, bo to nieporozumienie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sty 2015, 19:07

Moje typy:
[link do oferty na Allegro wygasł] - zostanie Ci na lekki wkład/usterki.

HONDA ACCORD VI 1.8 VTEC

Rover 45/75 1.8

Na prawdę nie ma co się zatrzymywać na Niemieckich furkach są inne ciekawsze rozwiązania.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Sty 2015, 19:10

No jakoś jednak przekonany jestem do niemieckiej technologii bmw/vag. Honda ładna ale problem z korozją a jak wspomniałem wolę już mieć auto zabezpieczone, jeszcze audi a3 8l tez wchodzi w grę. To co 1;0 dla e46 ? :D
Kuba46
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 11 03 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

20 Sty 2015, 19:19

Kuba46 napisał(a):przekonany jestem do niemieckiej technologii bmw/vag

BMW rozumiem ale VW już nie (już nawet nie wnikając w bajki o bezawaryjności)
silniki dużo palą i słabo jadą, a znalezienie fajne sztuki jest ciężkie, a gdy taką sie znajdzie to kosztuje jakieś kretyńskie pieniądze
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sty 2015, 19:26

dzida napisał(a):R6 2,0 nie jest lepszy bo jedzie jak 318i, a pali tyle co 323i

Co to za dziwna teoria :D
R6 jest lepszy, jedzie lepiej od 1.8. Silnik jest bardziej elastyczny, ciągnie na niższych obrotach, ma lepszą kulture pracy i fajniejszy dźwięk. W spalaniu trudno o wyraźnie odczuwalną różnice pomiędzy 1.8 a 2.0 R6. R6 spali minimalnie więcej i to nie zawsze.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota FT-86 Concept
    Po ponad roku domysłów i plotek, na Tokyo Motor Show 2009 Toyota pokazała coupe FT-86 Concept, opracowane we współpracy z Subaru. Spadkobierca tylnonapędowej legendy driftu – Corolli AE86 – otrzymał ...

20 Sty 2015, 19:28

inaczej - silnik jedzie słabo jeśli weźmiemy pod uwagę spalanie ;)

tutaj to fajnie widać szczególnie na LPG :D
[link do autocentrum.pl wygasł]
[link do autocentrum.pl wygasł]
[link do autocentrum.pl wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sty 2015, 19:43

2.0 więcej spala odpada 318 ale czy warto bmw czy coś innego dla młodej osoby. Vag-masz takie zdanie ja mam ze vag ma dobre samochody może dośc wysokie cenowo co do wyposażenia ale dobre audi a3 8l jest porządnym samochodem zobacz po rankingach i opiniach kierowców, ja np mam uraz do francuzów nigdy w zyciu francuskiego auta kazdy ma swoje zdanie ja szukam porady u was, bo stoje przed cięzkim wyborem dla jednego może 14 tys to mało i się nie zastanawia nad marką silnikiem spalaniem ale dla mnie to sporo i chce wydac to mądrze mysle ze cos doradzicie.
To bmw e46 318 jak narazie, a co o toledo 2 myslicie ? A co do peugotów to w tej cenie zwracam honor 307 bo on chyba jest mało awaryjny
Kuba46
Początkujący
 
Posty: 58
Prawo jazdy: 11 03 1990
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

20 Sty 2015, 19:50

Kuba46 napisał(a):zobacz po rankingach i opiniach kierowców

i tu jest właśnie, bo niemieckie rankingi nic nie mówią czyt. kłamią będąc oderwane od rzeczywistości. Tam zepsuty silnik = spalonej żarówce.
Jeden w miaaarę dobry ranking to Warranty Direct gdzie masz koszt naprawy usterek ujęte i na tej podstawie jest tworzony, a tam A3 jest daleko ;)
Co do opinii kierowców, to polak zawsze powie, że jego Audi jest idealne, "bo to Audi" więc ciężko o stronniczość ;)
Toledo lepsza opcja niż Audi, bo praktyczniejszy i nie płacisz tyle za znaczek.

BMW e46 zdecydowanie jest lepszym wyborem od A4 ale np Peugeot 406 jest lepszy od Passata B5 dlatego musisz odrzucić kwestie pochodzenia auta jak nie ograniczasz się tylko do BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sty 2015, 22:21

Z tego co pamiętam to kolega Kuba46 założył już jeden temat w grudniu pt.bmw e46 do 15tys i szukał już wtedy e46 :P

Ale skoro kolejny raz zakładasz podobny temat to odpowiadam Ci żebyś nie zawracał sobie głowy e46 316i/318i tylko R6 pod maską, bo kupisz coś z M43 i będziesz się denerwował że to nie jedzie :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Sty 2015, 07:52

Kuba46 napisał(a):czego wymagam od samochodu to na pewno jakiegoś komfortu często podrużuje ze znajomymi 4 osoby


Trójki to samochody tworzone z myślą głównie o kierowcy, a nie pasażerów - w swoim budżecie znajdziesz dużo przestronniejsze auto, odpowiedniejsze dla 4 osób. Poza tym...

Kuba46 napisał(a):zwracam uwagę na spalanie i utrzymanie

Kuba46 napisał(a):dla jednego może 14 tys to mało i się nie zastanawia nad marką silnikiem spalaniem ale dla mnie to sporo i chce wydac to mądrze


Nie wydasz...Skoro ledwo "uciułałeś" 14 tys. zł to po co pakujesz się w BMW? A co z utrzymaniem samochodu, zamierzasz go serwisować czy "jakoś to będzie"? To kilkunastoletnie samochody, które lekko nie miały, więc jakieś usterki na pewno się pojawią...Napiszę Ci wprost jak to się skończy - pojeździsz nim z rok, może dwa, a potem - obserwując jak auto rozpada się na Twoich oczach (bo nie będzie kasy na serwis, a BMW - jak każde auto - wymaga jakiejś opieki) - opchniesz je podobnemu sobie, który podnieca się wyłącznie znaczkiem na masce i chce imponować kolegom, że jeździ becią...W poprzednim temacie pisałeś, że R6 nie wchodzi w rachubę, bo 2 litry LPG na 100km więcej to stanowczo za duże spalanie. Chłopie, nie stać Cię na BMW i już, nie chcę być specjalnie złośliwy, ale lepiej Ci to powiedzieć od razu i wprost, byś nie płakał po fakcie i nie opowiadał jakie to BMW awaryjne, wolne itd. Wybierz auto z marek popularnych, tanie w utrzymaniu, a do BMW wróć, gdy będziesz mógł sobie powiedzieć "2 litry LPG więcej to tyle co nic, a jazda zupełnie inna" :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Lut 2015, 16:12

A co powiecie o starszych konstrukcjach bmw, np. bmw e30? Jakoś do mnie bardziej przemawiają takie samochody niż te nowsze "wypasione"
normalski
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: volvos60

12 Lut 2015, 16:29

Nie byłbym pewien, czy zadbane E30 nie będzie kosztowało więcej, aniżeli zadbane E46... Poza tym, co do "nigdy więcej aut francuskich", to co powiesz o przebiegach rzędu 700 - 900 tys.+ w Peugeotach 406 1.8? Jeździł po Gdyni bodajże taksiarz mający 900 tys. km w 406. I jednocześnie, co powiesz o super niemieckich silnikach typu 2.5 TDI V6, a może 1.6 i 1.8, które palą niewspółmiernie dużo względem oferowanych osiągów? To może pojedźmy dalej, z najnowszymi silnikami VAGa typu TFSI, FSI itd? Wg. rankingów to super silniki, co rok nagrody Engine of the Year. Szkoda, że ich użytkownicy są całkowicie odmiennego zdania...

Masz 14 tys. zł. Czyli masz max. 12 tys. zł. A chcąc się nie wtopić, masz ok. 10 - 11 tys. zł. Rozrząd z olejami i płynami to 1200 - 2000 zł, w zależności od silnika i jakości części. Z reguły nikt przed sprzedażą auta nie wymienia też zawieszenia, które jak wiadomo, na polskich drogach nie ma łatwego życia. No i jeszcze jest coś takiego jak hamulec. A nawet cztery. I są też opony. Co więcej, też cztery. Co gorsza, są zarówno zimowe jak i letnie, o zgrozo! I jest jeszcze rdza! I masa innych pierdół, których poprawnego działania nikt ci nie zagwarantuje.

Wejdź na fora klubowe samochodów, które cię interesują i znajdź tematy co bardziej ogarniętych posiadaczy tych aut. Z reguły podają ceny części i koszty napraw, jednocześnie dbając o auto jak najlepiej się da. Wtedy się okazuje, że doprowadzenie auta do naprawdę idealnego stanu to równowartość samego kupna auta. Oczywiście, nikt nie każe popadać w paranoję, ale warto mieć świadomość ile faktycznie takie auto będzie cię kosztować.

Jak chcesz bezawaryjne to kup Toyotę Carinę E której nie zjadła rdza, zabezpiecz przed korozją a za kilkadziesiąt lat będzie służyła za auto do nauki jazdy dla twoich wnuków :mrgreen:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009