Eko jazda to wkońcu jaka jazda?

27 Lis 2010, 09:42

Ciągle zastanawiające jest to, że eko driving wiązany jest z powolnością. Większość "obeznanych" z tą metodą kierowców zaprzecza. Moim zdaniem powolność eko drivingu nie wzięła się jednak z powietrza. Przykład?

Hamowanie silnikiem. Załóżmy, że jadę po prostym odcinku drogi, widzę, że na skrzyżowaniu przede mną pali się czerwone światło. Zdejmuję nogę z gazu i zwalniam. Dojście do perfekcji w tym względzie może oznaczać wręcz "doczołganie się" samochodu do skrzyżowania, co wkurzać może kierowców za mną, którzy np. nie jadą dalej prosto, a skręcają (na skrzyżowaniu może być warunkowa strzałka w prawo, bądź oddzielna sygnalizacja - akurat zielona - do skrętu w lewo).
Jeszcze bardziej irytujący może być fakt naszego hamowania silnikiem i przez to "pełzania" po drodze dla kogoś wyjeżdżającego z ulicy podporządkowanej, który widzi nasze auto i przez sekundę musi podjąć decyzję - zdąży wjechać przed nas, czy nie. Stwierdza na początku, że jednak nie da rady, ale później nadchodzi irytacja, bo widzi, że my "pełzając" dalibyśmy mu okazję do włączenia się do ruchu. A w tej sytuacji taki kierowca prawdopodobnie trochę sobie postoi, bo za nami już nazbierało się 20 samochodów, które uniemożliwią mu sprawne włączenie się do ruchu.

Moim zdaniem: Eko driving tak, ale ze zdrowym rozsądkiem, bo paliwo jest jednak tańsze od nerwów.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

27 Lis 2010, 10:21

no to podsumowując jedziemy benzyną bez turba to jadąc jednostajnie ile nalezy przynajmniej miec obrotów na obrotomierzu? 1500? 1700? 2000? 2200?
i do ilu max ciągnąc zeby bylo eko?
jadąc jednostajnie mozemy jechac na 5 biegu jadąc 70km/h i mając 1700 obrotów?
a na 5 biegu jadąc 50km/h i mając 1400-1500 obrotów?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

27 Lis 2010, 11:13

jak bardzo chcesz możesz sobie założyć vakuometr i będziesz wiedział kiedy masz duże spalanie ;)
ogólnie dla benzyny wolnossącej niskoobrotowej (większość silników benzynowych) oszczędnie to jest między 1900 a 2400 oczywiście wszystko zależy od silnika, troche inaczej będzie miał 2 litrowe GTI VW a zupełnie inaczej 1,8 Renault laguna :wink:
ogólnie przyjęte jest żeby nie przekraczać 2500 w góre i 1600-1700 w dół :wink: popatrz sobie na przebieg krzywej momentu obrotowego, powinno się wiele wyjaśnić

Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedze ;) tym akurat nie masz się co przejmować :mrgreen: nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne :wink: (zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce :mrgreen: ) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle :wink: a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Lis 2010, 15:13

mój silnik jest wysokoobrotowy max moment przy 4100 a moc przy 5500 a max kręci sie do 6800
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

27 Lis 2010, 17:56

pocieszny możesz nie mieć możliwości wyprzedzenia mnie. Nie zawsze da się łatwo przeskoczyć pojazd przed nami.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

27 Lis 2010, 20:10

Dishman, trudno się mówi ;) nie przesadzajmy najwyżej zacznę na Ciebie trąbić :mrgreen:
jeździsz ajk chcesz do puki to nie przeszkadza innym i tyle :wink:
to że się ktoś dotacza czase do skrzyżowania to nic strasznego :wink:

piotrauto, czyli normalna wolnossąca niskoobrotowa benzyna :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Moto Session 2019 - Odjazdowy weekend z motoryzacją
    Ryk silników, pisk opon, błysk karoserii, nowości prezentowane przez dealerów, zapierające dech w piersi pokazy, goście specjalni oraz najpiękniejsze moto emocje - już 13 i 14 kwietnia w Targach Lublin! Moto ...

28 Lis 2010, 12:37

165nm przy 4100
115km przy 5500
kręci sie do 6800 to niskoobrotowa benzyna?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Lis 2010, 14:01

tak
wysokoobrotowe kręcą się do 9-10 tysi
poza tym nie patrz na max moment i konie tylko na przebieg krzywej momentu,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Lis 2010, 22:24

pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedze ;) tym akurat nie masz się co przejmować :mrgreen: nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne :wink: (zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce :mrgreen: ) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle :wink: a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami


Z tego co się orientuję, to w nowszych samochodach, gdzie wtryskiem steruje komputer, bieg jest wbity, po puszczeniu pedału gazu następuje odcięcie podawania paliwa i koła napędzają silnik - spalanie równe zero.
elmo
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: KR/RZ/SG

28 Lis 2010, 23:11

tak, ale powyżej 1500rpm (czasem troche mniej) później paliwo jest podawane w ilości takiej jak przy "wolnych obrotach" lub nawet odrobinę większej
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2010, 11:52

elmo napisał(a):
pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedze ;) tym akurat nie masz się co przejmować :mrgreen: nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne :wink: (zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce :mrgreen: ) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle :wink: a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami


Z tego co się orientuję, to w nowszych samochodach, gdzie wtryskiem steruje komputer, bieg jest wbity, po puszczeniu pedału gazu następuje odcięcie podawania paliwa i koła napędzają silnik - spalanie równe zero.

to dlaczego jak włącze 1, 2, 3 bieg i puszcze gaz to auto jedzie samo? czyli jedzie za darmo?
wrzucam 3 puszczam pedaly jade za darmo 25km/h?

no to u mnie moment zaczyna sie od 2000 a od 4000 jest duzo większy tak do 5500 i spada
ponizej 2000 jest bardzo malutki
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

29 Lis 2010, 19:36

piotrauto napisał(a):
elmo napisał(a):
pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedze ;) tym akurat nie masz się co przejmować :mrgreen: nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne :wink: (zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce :mrgreen: ) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle :wink: a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami


Z tego co się orientuję, to w nowszych samochodach, gdzie wtryskiem steruje komputer, bieg jest wbity, po puszczeniu pedału gazu następuje odcięcie podawania paliwa i koła napędzają silnik - spalanie równe zero.

to dlaczego jak włącze 1, 2, 3 bieg i puszcze gaz to auto jedzie samo? czyli jedzie za darmo?
wrzucam 3 puszczam pedaly jade za darmo 25km/h?

no to u mnie moment zaczyna sie od 2000 a od 4000 jest duzo większy tak do 5500 i spada
ponizej 2000 jest bardzo malutki


Przecież na pisane jak byk, że poniżej 1500 rpm paliwo zaczyna być podawane wiec nie jedziesz za darmo.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

30 Lis 2010, 20:39

Ja nie stosuje eko drivingu tylko poprostu staram sie jezdzic z głową. Nie ma sensu zapierniczac od swiatel do swiatel. To samo w korku, ludzie, nie podjezdzajcie do przodu bo to tylko wydłuza korek a i paliwo sie leje i sprzęgło zuzywa od tego waszego podjezdzania do przodu.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Gru 2010, 08:25

MajkPZM napisał(a):Ja nie stosuje eko drivingu tylko poprostu staram sie jezdzic z głową. Nie ma sensu zapierniczac od swiatel do swiatel. To samo w korku, ludzie, nie podjezdzajcie do przodu bo to tylko wydłuza korek a i paliwo sie leje i sprzęgło zuzywa od tego waszego podjezdzania do przodu.


Podpisuje się pod tym :!:
MordaS13
 

01 Gru 2010, 10:59

jakiego podjeżdzania do przodu?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931