REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedzetym akurat nie masz się co przejmować
nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne
(zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce
) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle
a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami
elmo napisał(a):pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedzetym akurat nie masz się co przejmować
nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne
(zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce
) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle
a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami
Z tego co się orientuję, to w nowszych samochodach, gdzie wtryskiem steruje komputer, bieg jest wbity, po puszczeniu pedału gazu następuje odcięcie podawania paliwa i koła napędzają silnik - spalanie równe zero.
piotrauto napisał(a):elmo napisał(a):pocieszny napisał(a):Dishman, jak będziesz jechał za wolno to cię wyprzedzetym akurat nie masz się co przejmować
nie zapominajmy że hamowanie silnikiem poniżej 1500 rpm to już nie jest takie oszczędne
(zakładając że mamy elektroniczny wtrysk, bo jak mechaniczny to hamowanie silnikiem oszczędza nam jedynie hamulce
) poniżej 1500rpm komputer już podaje paliwo więc czołganie się do skrzyżowania nie jest wcale oszczędne, hamujesz silnikiem dojeżdżasz do skrzyżowania i stajesz na luzie, tyle
a jazda na biegu około 1000RPM czasem zużywa więcej paliwa niż dotoczenie się na luzie i postój przed światłami
Z tego co się orientuję, to w nowszych samochodach, gdzie wtryskiem steruje komputer, bieg jest wbity, po puszczeniu pedału gazu następuje odcięcie podawania paliwa i koła napędzają silnik - spalanie równe zero.
to dlaczego jak włącze 1, 2, 3 bieg i puszcze gaz to auto jedzie samo? czyli jedzie za darmo?
wrzucam 3 puszczam pedaly jade za darmo 25km/h?
no to u mnie moment zaczyna sie od 2000 a od 4000 jest duzo większy tak do 5500 i spada
ponizej 2000 jest bardzo malutki
MajkPZM napisał(a):Ja nie stosuje eko drivingu tylko poprostu staram sie jezdzic z głową. Nie ma sensu zapierniczac od swiatel do swiatel. To samo w korku, ludzie, nie podjezdzajcie do przodu bo to tylko wydłuza korek a i paliwo sie leje i sprzęgło zuzywa od tego waszego podjezdzania do przodu.