Ekonomiczne auto w przedziale 10-16tyś

06 Lut 2020, 17:49

Cześć, piszę o poradę dot. kupna ekonomicznego auta w przedziale 10-16tyś pln.
Jestem studentem 3 roku medycyny, mieszkam 450km od domu, autostradą mi to zajmuje około 5h, aktualnie jeżdżę golfem IV 1.6 lpg natomiast chciałbym zmienić auto, nie mam co do niego zastrzeżeń bo po Wrocławiu jeździ się super, wszędzie się zmieszczę, mało pali a na trase jest idealny.
Mimo wszystko zaczynam bać się jeździć tym autem na taką dużą trasę, chcę zmienić samochód, nie musi to być 1.6 pod gaz.

Myślałem o golfie v 1.9 105 , również bardzo poważnie rozważam opcje poszukania jakiegoś passata b6 1.9 105 , miałem okazję jeździć tymi dwoma samochodami bo od września szukam nowego auta, natomiast realia co do kupna samochodu nie pozwalają mi nic znaleźć.
Mój ojciec odradza mi passata b6, głównie z prywatnych pobudek, nie umie nic konkretnego na temat auta powiedzieć, mi się jeździło nim dobrze, silnik słaby jak na taka "wielka budę" bo to odczułem jadąc tym autem ale mi to nie przeszkadza, ba... lubię takie auta, mam wrażenie ze mam lepszą kontrolę i po prostu przyjemniej mi się jeździ.

Co myślicie o tych samochodach ? ;
Seat Ibizia IV 1.4 (bodajze) 90 koni 4 drzwiowy
Seat Ibiza IV 1896 100koni 5 drzwiowy
Golf V 1.9 105
Passat b6 1.9 105
seat ibiza IV kombi 1.6 105 - ile to mogłoby palić? do tego gaz da rade założyć?

Co myślicie o tych samochodach ? Interesuje mnie cena części, ekonomiczność... - w miarę na ok poziomie co do powyższych samochodów.

Może proponujecie inne auta? które są ekonomiczne... i nie wyglądają dość staro, bo jednak chciałbym troche... się odświeżyć.
Granice co do kwoty podałem intuicyjnie, jeśli serio byłoby coś fajnego powyżej 16 ale do 20 to też bym się zastanowił.

Z góry dziękuje za rady ... kompletnie się nie znam na samochodach a chciałbym wreszcie mieć coś fajnego na dłużej .
Pozdrawiam
susatryme
Nowicjusz

07 Lut 2020, 11:27