Ekonomiczne wozidełko do 10000 zł

02 Lip 2014, 07:31

Czyli tak czy owak do Astry gaz musowo ;( bo jak patrzę na raporty spalania to faktycznie ekonomi tam nie ma. No nic - poszukam modelu z gazem - może akurat coś w ogłoszeniach znajdę w miarę dobrym stanie. Ale jak z gazem to już 1.6 :ok:
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

02 Lip 2014, 07:34

Astra dobrze jeździ z gazem, ma mocne głowice i dopóki silnik nie był przegrany to nie ma problemu. Z kupnem auta z gazem można sie zastanowić, co prawda wyjdzie taniej ale można podejrzewać, że jak ktoś oszczędza na paliwie to to samo robi z serwisowaniem auta i dbaniem o nie.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

02 Lip 2014, 07:39

Przy budżecie 10 tysiaków na autko musiałbym szukać wtedy do 7 tys bo na sekwencję jakieś 2.500 do 3000 musiałbym liczyć. Nie wiem czy uda się trafić zadbana Astrę w takiej kwocie.
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

02 Lip 2014, 07:57

1.6 8v przyjmuje zwykla instalke :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Lip 2014, 07:59

Jak już chcesz auto w gazie to wyrwiesz spokojnie Daewoo Leganze z silnikiem 2.0. Sporo jeździ takich zagazowanych! :ok:
kurlz
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Seat Ibiza IV 6L
Silnik: 1.2 12V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

02 Lip 2014, 08:04

Leganza tez jest fajna propozycja ale zaraz sie zacznie nagonka na forum na nia.. :/
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony zimowe są zbyt miękkie na lato
    Jeśli serwis oponiarski doradził, żeby dojechać zimowe opony latem – bo i tak już się kończą – to zmień go na bardziej profesjonalny. Zmień też koniecznie opony – najpóźniej przed wyjazdem wakacyjnym. ...
    Mazda 3 - kompaktowy hatchback do miasta
    Zainteresowani zakupem Mazdy 3 z automatyczną skrzynią biegów mają do wyboru jedną jednostkę – 120-konny silnik o pojemności dwóch litrów. Według danych producenta jego spalanie wynosi 5,6 l/100 ...

02 Lip 2014, 08:19

Kiedyś przymierzałem się do Nubiry i Leganzy - nie powiem, autka mają jakiś swój urok ale .... są po prostu za duże (jak dla mojej kobiety). A tak z innej beczki - do tej pory koncentrowałem się na benzyniakach (mniejsze koszty eksploatacji silnika) ale co byście powiedzieli na silnik 1.9 SDI z grupy VAG? Czy serwisowanie takowego będzie dużo droższe niż powiedzmy 1.4 16V 75 KM? I czy opłaca się pchać w silniki dieslowskie robiąc rocznie koło 10-12 tys? (więcej nie robiłem bo mój poprzedni bolid doił jak smok). Przy tej pojemności silnika OC będzie pewno kilka stów wyższe (w porównaniu do 1.4) ale zawsze mogę wtedy współwłaściciela sobie skombinować. Tylko się zastanawiam, czy późniejsza eksploatacja takiego silnika nie będzie generować wysokich kosztów.
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

02 Lip 2014, 08:29

Nie polecam SDI ze względu na to że to muły! Np. Golfem 4 1.9 SDI nie da się jeździć...

Żeby pchać się w diesle to takie 1 tyś na miesiąc wg mnie jest sensowne.
kurlz
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Seat Ibiza IV 6L
Silnik: 1.2 12V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

02 Lip 2014, 08:32

Jak juz diesel to lepiej 1.9 TDI 90KM <-- idioodporny silnik. Przy Twoich przebiegach diesel jednak srednio oplacalny jest. :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Lip 2014, 08:48

Podejrzewam, że gdyby silnik miał mały apetyt na paliwo to jeździłbym zdecydowanie więcej i roczne przebiegi by wzrosły. Silnik 1.9 SDi rozpatrywałem w odniesieniu do Fabii czy Ibizy - są pewnie lżejsze od Golfa. Ogólnie co do diesla boję się jednego - często żona robi krótkie odcinki - a to z dzieciakiem do lekarza, a to po coś do do sklepu, a to do koleżanki - trasy krótkie, silnik się nie dogrzeje. Podobno diesle nie lubią krótkich odcinków bo to skraca żywotność silnika. Prawda to?
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

02 Lip 2014, 08:50

Mówią że 1 cykl rozgrzania silnika zużywa go podobnie jak 400-500km jazdy szosowej na rozgrzanym.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

02 Lip 2014, 08:56

Diesel na krotkich odcinach malo nie pali. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Lip 2014, 07:09

OK, diesel zaczyna wchodzić w grę bo żona zmieniła pracę i dojazdy się wydłużyły deczko. Coś tam poczytałem i taką Ibizkę mógłbym mieć z trzema rodzajami silników Diesla - 1.4 TDI, 1.9 SDI oraz 1.9 TDI. 1.4 ma chyba trzy cylindry więc nie biorę go pod uwagę, Na placu boju pozostaje 1.9 TDI oraz 1.9 SDI. Tak jak pisaliście wcześniej 1.9 SDI (64 kuce) to motorek raczej mułowaty ale za to żywotny i pozbawiony wodotrysków. 1.9 TDI (101 kucy) za to będzie bardziej dynamiczny, spalanie pewno bardzo zbliżone, ale ... Turbina - trochę się obawiam kosztów, które może generować (być może niesłusznie). Dwumasa - w SDI jej chyba nie ma. A to też duże koszta z tego co wyczytałem.
Więc ogólnie skłaniałbym się ku SDI. Jak już wcześniej wspominałem autko głównie do jazdy po mieście. W trasie bez szaleństwa. Czy taki silniczek będzie wystarczający?
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam

04 Lip 2014, 08:57

Jak chcesz dobry silnik to 1.9 TDI ale 90 konny, ma tylko turbo na dodatek to zwykłe :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Lip 2014, 10:34

To musiałbym szukać Ibizy trzeciej generacji bo "czwórka" ma 101 kucy z tego co widzę. Czy w Ibizie III (chyba 6k jeżeli dobrze kojarzę) nie było dwumasy?
Lukos
Początkujący
 
Posty: 110
Auto: Nie mam