canna09 napisał(a):gląda z tym gazem np. na przykładzie tej Astry. JAk, to jest z tym przelaczaniem na gaz- zawsze muszę odpalac na PB czy to zależy od instalacji? Czy wystarczy, aby silnik z 2 minuty pochodził na PB i się przełączy na gaz? Gdzieś w internetach czytałem, że ktoś tam miał wspomniane punto na gazie i odpalal na lpg zawsze bez problemU. I ile taka astra łyknie przy dobrze zrobionej instalacji ~ 8~9~10
W tych kwestiach nie jestem specem. Podpowiem Ci mniej więcej.
W przypadku sekwencji IV generacji, jest tak, że silnik odpala na benzynie i przechodzi automatycznie na gaz, gdy osiągnie określoną temperaturę. Jej wysokość ustawia gazmen. Oczywiście możesz w ogóle wyłączyć gaz i jeździsz na benzynie.
W starszych instalacjach bywało tak, że mogłeś wszystko robić sam. Decydowałeś kiedy jeździsz na benzynie, a kiedy na gazie. Mogłeś i odpalać na gazie i jeździć na nim cały czas. Problem w tym, że takie instalacje, o ile dobrze pamiętam wchodziły w grę tylko w przypadku silników 8V (o ile miały porządnie działać. W 16V bywały jakieś problemy, teraz już nie pamiętam dokładnie na czym polegały). Tak czy inaczej miały sporo wad, których nie mają nowocześniejsze konstrukcje.
Strasznie słabo, jeśli ktoś zamontował przestarzałą instalacje i/lub z najtańszych części. Z resztą w ogóle do montażu i serwisu LPG musi być porządny człowiek z głową, a nie byle druciarz. Inaczej auto jeździ tragicznie, ciągle są problemy i wróżenie z fusów nad ich przyczyną i ludzie kwękają potem, że gaz taki zły.
Moim zdaniem jak gaz to tylko IV lub V generacja. V oczywiście do w miarę nowego auta. No i jak wcześniej napisałem, samochód musi konstrukcyjnie dobrze znosić gaz.