Ekonomicznie - 13 tyś.

30 Maj 2015, 10:39

Nawet w takim Citroenie C2-C3?;)
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Maj 2015, 10:47

Wiesz że C2 nie jest tanie w utrzymaniu na to co oferuje?
Samo 1.4 HDI tez nie jest super udane.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Maj 2015, 11:24

To chyba nie ma takiego diesla, którego można by kupić ;)
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Maj 2015, 11:33

A jeśli chodzi o gaz, to jak jest z tym spalaniem benzyny? To zależy od regulacji, ?zawsze trzeba używać benzyny do odpalenia?

Moje propozycje jeśli chodzi o lpg:
-Audi A3 1.6 lub 1.8 ,
-Opel Astra 1.6 (8v)
-Fiat Punto 2 1.2(8v)

Które z wyżej wymienionych będzie najmniej problemowe? Jak będzie w nich ze spalaniem LPG poza miastem przy prędkościach 80~100km/H. Które będzie lepsze na nasze drogi(chodzi o zawieszenie i ewentualną jego naprawę) . Które w ogólnym rozrachunku będzie najbardziej ekonomiczne?

Proszę o jakieś opinie o nich I ewentualne sugestie.
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Maj 2015, 11:39

Szukasz ekonomii i wrzucasz A3 1.6 :lol:
Odpala się na benzynie i trzeba trochę poczekać aż się przełączy na gaz. Takie A3 spokojnie weźmie 10-12l Pb..
Astra może być i Punto też... Tylko dalej nie wiem czemu odrzuciłeś yarisa. :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Maj 2015, 12:10

canna09 napisał(a):-Audi A3 1.6 lub 1.8
-Opel Astra 1.6 (8v)
-Fiat Punto 2 1.2(8v)

Z tych 3 to numer 1 to astra nr. 2 golf lub a3 nr. 3 punto bo to segment niżej choć punto ma fajnego diesla 1,9 JTD.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasażerowie, nogi w dół!
    W Polsce ponad 90% kierowców i pasażerów zapina pasy(1). Mogą one jednak nie spełnić swojej funkcji, jeśli nie zapniemy ich prawidłowo i nie zajmiemy odpowiedniej pozycji. Kierowca powinien ustawić zagłówek, ...

30 Maj 2015, 17:31

Ile mi tako Yaris łykknie na moich odcinkach i jaki silnik preferujesz. ? :)

Bo patrząc na lpg, to dochodzi jeszcze benzyna na rozruch, więc sumasumarun nie wiem czy byłoby to opłacalne. Załóżmy spali te 10 lpg na 100km, (20zl), Ale doliczajac PB wyjdzie więcej, a w zimie to dopiero.
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

30 Maj 2015, 18:28

A3 to słaby pomysł. Nie będzie ekonomicznie. A znalezienie nieskłanej z dwóch, w miarę dobrej A3, za przyzwoitą cenę to już w ogóle cud. Już lepiej pomyśl o Golfie IV, choć też szału nie będzie.

Pozostałe dwa całkiem spoko.

Punto II polecam poliftowe. Fiat zmienił parę rzeczy, w tym dwie główne: wlot powietrza do silnika (Punto potrafiło mieć czasem problemy z temp. silnika) i znacznie lepsze światła. Wygląd wyglądem ale te soczewki naprawdę marnie świecą. Szczerze mówiąc to nawet biorąc pod uwagę LPG, wydaje mi się, że możesz śmiało myśleć też o silniku 1.2 16V 80 KM.

A co do 1.4 hdi. To nie jest to jakiś szałowy silnik. Ma za to zaletę w postaci braku dwumasy i filtra cząsteczek. Tylko, że jest strasznie mułowaty, ma chyba 68 koni. Mój kumpel kupił 307 kombi, po firmie budowlanej, za groszowe pieniądze i trzeba przyznać, że poza tym, że jest strasznie słaby, to nie generuje póki co problemów. Nie mam zielonego pojęcia czy ma jakieś wady konstrukcyjne - doczytaj. Tylko, że ja bym tego i tak nie polecił :P Diesel będzie naprawdę droższy w utrzymaniu od benzyniaka.
xsider
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa

30 Maj 2015, 18:40

Tylko że Punto ma ten - że wiele egzemplarzy jest ubogo wyposażonych. Za tą cenę to nie przystoi. Wymagaj elektryki szyb i klimy. Poza tym jak wyżej kolega wspomniał 1.2 16v 80KM.
Co do yarisa to w zasadzie 1.0 i 1.3 są okej choć skłaniałbym się do 1.3, weźmie może z 0.5l więcej a pojedzie lepiej, mimo że 1.0 też jest dość żwawe.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Maj 2015, 19:08

Właśnie czytałem o HDI, że nie ma tego filtra i dwumasy itp. Cytryna c2 ma bodajże 70~75 KM , więc nie jest najgorzej i spala prawie nic :D 307 jest ciężki i większy, więc logiczne, ze przy tyłu kucykach się męczy. :)

Więc Yaris z 6l/100km lekko?

Z tego co czytam, to chyba ta Astra byłaby najrozsadniejsza(jeśli chodzi o Lpg) , bo zbiera dobre opinie. Czy taki Fiat też będzie nie najgorszy?

Wyjaśni mi ktoś łoopatologicznie jak to wygląda z tym gazem np. na przykładzie tej Astry. JAk, to jest z tym przelaczaniem na gaz- zawsze muszę odpalac na PB czy to zależy od instalacji? Czy wystarczy, aby silnik z 2 minuty pochodził na PB i się przełączy na gaz? Gdzieś w internetach czytałem, że ktoś tam miał wspomniane punto na gazie i odpalal na lpg zawsze bez problemU. I ile taka astra łyknie przy dobrze zrobionej instalacji ~ 8~9~10l?
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

31 Maj 2015, 00:02

canna09 napisał(a):gląda z tym gazem np. na przykładzie tej Astry. JAk, to jest z tym przelaczaniem na gaz- zawsze muszę odpalac na PB czy to zależy od instalacji? Czy wystarczy, aby silnik z 2 minuty pochodził na PB i się przełączy na gaz? Gdzieś w internetach czytałem, że ktoś tam miał wspomniane punto na gazie i odpalal na lpg zawsze bez problemU. I ile taka astra łyknie przy dobrze zrobionej instalacji ~ 8~9~10


W tych kwestiach nie jestem specem. Podpowiem Ci mniej więcej. :D

W przypadku sekwencji IV generacji, jest tak, że silnik odpala na benzynie i przechodzi automatycznie na gaz, gdy osiągnie określoną temperaturę. Jej wysokość ustawia gazmen. Oczywiście możesz w ogóle wyłączyć gaz i jeździsz na benzynie.

W starszych instalacjach bywało tak, że mogłeś wszystko robić sam. Decydowałeś kiedy jeździsz na benzynie, a kiedy na gazie. Mogłeś i odpalać na gazie i jeździć na nim cały czas. Problem w tym, że takie instalacje, o ile dobrze pamiętam wchodziły w grę tylko w przypadku silników 8V (o ile miały porządnie działać. W 16V bywały jakieś problemy, teraz już nie pamiętam dokładnie na czym polegały). Tak czy inaczej miały sporo wad, których nie mają nowocześniejsze konstrukcje.

Strasznie słabo, jeśli ktoś zamontował przestarzałą instalacje i/lub z najtańszych części. Z resztą w ogóle do montażu i serwisu LPG musi być porządny człowiek z głową, a nie byle druciarz. Inaczej auto jeździ tragicznie, ciągle są problemy i wróżenie z fusów nad ich przyczyną i ludzie kwękają potem, że gaz taki zły.

Moim zdaniem jak gaz to tylko IV lub V generacja. V oczywiście do w miarę nowego auta. No i jak wcześniej napisałem, samochód musi konstrukcyjnie dobrze znosić gaz. 8)
xsider
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa

31 Maj 2015, 08:28

A Ty dalej z C2..
Yaris weźmie z 6, 6,5l z tego co mówił szybki.
A do 307 jest zasada że nie bierze się 1.4 HDI tylko 2.0 HDI lub później 1.6 HDI.
Astra 1.6 8v 75/84KM bardzo dobrze znosi gaz. Mocniejsze wersje też. Należy unikać tylko 1.2 który jest pomyłką w tej budzie oraz 1.6 16v 100KM który żre olej na potęgę.
Fiat spali ciut mniej ale jest nieporównywalnie gorszy z Astrą. Pali mniej bo segment niżej jest. Ogólnie nie warto za tą kasę, chyba że Grande z silnikiem 1.4 77KM, żadne mulaste 1.2 tam!!
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

31 Maj 2015, 22:16

A co myślicie o e46 1.8 PB +LPG? Czy zero w tym ekonomicznosci? ;)
canna09
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 01 09 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

31 Maj 2015, 23:14

BMW zaczyna się od 2.0 :mrgreen:
amcio
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 07 02 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6 Q
Silnik: 4.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

31 Maj 2015, 23:52

Ciężko jest zrozumieć autora :o
Dziaduje 1-2l w Yarisie zanim auto przejdzie na LPG (chociaż samo w sobie jest oszczędne) a pyta o BMW o dwie klasy wyższe, które mało nie spala. Kaj tu rozum? :shock:
Jeśli jesteś sknerą kup sobie Tico z gazem albo 106 1.5d. W tym drugim uwaga na tylną belkę
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004