Ekonomiczny hatchback. Punto, Corsa, Fiesta, Bravo?

16 Cze 2008, 17:23

Witam, jestem zielony i nie będę tego ukrywał. Nie mam pojęcia o samochodach (spalanie, trwałość, osiagi itp.) bo dopiero robię prawko, więc wybaczcie ignorancję i nieznajomośc rynku i samochodów.

Chcę kupić samochód, warunki:
- ekonomiczny, im mniej pali tym lepiej (więc chyba silnik do 1,4 litra)
- niskie ubezpieczenie
- cena 10 do 15 tysięcy zł (maks. 17 tys.)
- rocznik 2000 lub młodszy
- benzyna lub ropa, nie gaz
- nie mam mentalności rajdowca więc nie wymagam więcej niż 130 km/h
- w miarę rozsądne przyspieszenie
- hatchback

Wiem, że z warunkami przesadziłem, nie ma ideałów.

Zastanawiałem się nad Oplem Corsa, Fiatem Punto, Fordem Fiesta lub Fiatem Bravo. Generalnie te samochody najbardziej mi się podobają, ale nie wiem który najbardziej się opłaca. Który najszybciej się rozleci, do którego części są najtańsze (zakładam, ze do Fiata). Do jazdy po małym mieście, mało lub brak korków i świateł.

Ktoś może doradzić?
C80
Nowicjusz

Miejscowość: Police
Auto: Ford Fiesta

16 Cze 2008, 19:14

Zatem to co bym Ci polecił to mniejsze auto z silnikiem 1.2 lub 1.4 w benzynie i najlepiej Opla.

Tutaj masz Opla Astrę II.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Tutaj Ople Corsa 1.2

Ewentualnie takie Renault Clio

Zakładam, że robisz raczej mało kilometrów miesięcznie, auto nie wiem czy Ci jest potrzebne większe czy mniejsze... . Do Opla części są w cenach normalnych - nie są ani starsznie tanie, ani drogie. Norma.
Ostatnio edytowany przez Dishman, 17 Cze 2008, 23:14, edytowano w sumie 1 raz
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

16 Cze 2008, 19:34

Pierwszy link prowadzi do Renault Clio, pozostałe też nie prowadzą do wspomnianych samochodów.