Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

25 Kwi 2012, 02:43

W modelach z silnikami TDI 170 KM i TSI 210 KM elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS na przedniej osi zapobiega uślizgowi wewnętrznego koła podczas pokonywania ciasnych zakrętów. XDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zintegrowana z ESP, lecz rozszerzona pod względem funkcjonalnym, która znacznie poprawia prowadzenie. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że wewnętrzne koło przedniej osi przy szybkim pokonywaniu zakrętu zostanie zbyt odciążone, ESP zwiększa na tym kole ciśnienie w hamulcach, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS działa zatem jak poprzeczny mechanizm różnicowy, który eliminuje podsterowność na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Oba systemy, XDS i 4MOTION, uzupełniają się, dzięki czemu zachowanie samochodu podczas jazdy staje się jeszcze precyzyjniejsze i bardziej neutralne. Poza utwardzonymi drogami i w śniegu, Passat Alltrack z napędem na wszystkie koła i zwiększonym o 30 mm prześwitem poprzecznym zachowuje się w sposób prawie niczym nieodbiegający od SUVa.

źródło: Volkswagen
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5293
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Maj 2012, 18:33

Chyba chodzi w tym wypadku o Alltracka bo w innych modelach XDS dostępny jest również z innymi silnikami.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...