25 Kwi 2012, 02:43
W modelach z silnikami TDI 170 KM i TSI 210 KM elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS na przedniej osi zapobiega uślizgowi wewnętrznego koła podczas pokonywania ciasnych zakrętów. XDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zintegrowana z ESP, lecz rozszerzona pod względem funkcjonalnym, która znacznie poprawia prowadzenie. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że wewnętrzne koło przedniej osi przy szybkim pokonywaniu zakrętu zostanie zbyt odciążone, ESP zwiększa na tym kole ciśnienie w hamulcach, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS działa zatem jak poprzeczny mechanizm różnicowy, który eliminuje podsterowność na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Oba systemy, XDS i 4MOTION, uzupełniają się, dzięki czemu zachowanie samochodu podczas jazdy staje się jeszcze precyzyjniejsze i bardziej neutralne. Poza utwardzonymi drogami i w śniegu, Passat Alltrack z napędem na wszystkie koła i zwiększonym o 30 mm prześwitem poprzecznym zachowuje się w sposób prawie niczym nieodbiegający od SUVa.
źródło: Volkswagen