Passat Alltrack zawieszenie do poruszania się w terenie

25 Kwi 2012, 01:35

W odróżnieniu od klasycznych wersji, Passat Alltrack został wyposażony w zawieszenie przystosowane specjalnie do poruszania się w terenie. W porównaniu z Passatem Limuzyną lub Variant, prześwit poprzeczny Passata Alltrack jest o 30 mm większy, a średnica kół zwiększyła się o 26 mm. Seryjnie Passat Alltrack wyposażony jest w nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Jako opcja dostępne są – również nowe – 18-calowe obręcze Canyon.

ESP z funkcją stabilizacji przyczepy
Passat Alltrack, podobnie jak wszystkie modele tej serii, pod względem zachowania się podczas jazdy i komfortu definiuje swoje własne standardy. Czterowahaczowa tylna oś, oddzielona akustycznie od nadwozia poprzez ramę pomocniczą, przednia oś z kolumnami McPhersona i wieloma komponentami aluminiowymi oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają maksymalny komfort i optymalne bezpieczeństwo czynne. Technologie zawieszenia uzupełnia seryjne ESP z funkcją stabilizacji przyczepy. Poza znanymi funkcjami ESP, system podczas holowania rozpoznaje odpowiednio wcześnie odchylenie przyczepy i redukuje je odpowiednią ingerencją poprzez hamulce i pracę silnika.

Przednia oś z kolumnami McPhersona
Przednia oś Passata Alltrack opiera się na kolumnach McPhersona z dolnymi trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i prowadzącymi koło amortyzatorami teleskopowymi. Taka oś jest ekstremalnie lekka i ma wiele zalet. Tylko w obrębie wyjątkowo sztywnej i wytrzymałej ramy pomocniczej udało się zaoszczędzić 4,5 kilograma w porównaniu z tradycyjną konstrukcją stalową. Również wyjątkowo lekkie są wykute z aluminium wahacze poprzeczne. Tutaj oszczędność na wadze wyniosła łącznie 4,2 kilograma.

Redukcja ciężaru ma duże znaczenie ze względu na masy nieresorowane. Dlatego oprócz wahaczy poprzecznych także łożyska wychylne zostały wykonane z aluminium. W tym przypadku masa zmniejszyła się, w porównaniu z wersją ze stali, o 3,2 kilograma. Wszystkie rozwiązania zmniejszające masę konstrukcji dały w obrębie przedniej osi łączną oszczędność 13,3 kilograma. Rezultatem jest większy komfort, większa dynamika i niższe zużycie paliwa.

Czterowahaczowa oś tylna
Czterowahaczowa oś tylna Passata jest również bardzo lekka i gwarantuje maksymalny komfort i stabilność jazdy. Dzięki specjalnemu układowi wahaczy można było oddzielnie dostroić dynamikę wzdłużną i poprzeczną. Rozdział tych funkcji gwarantuje z jednej strony optymalną dynamikę i bezpieczeństwo jazdy, a z drugiej strony doskonały komfort toczenia.

Tylna oś składa się z ramy pomocniczej oraz czterowahaczowego niezależnego zawieszenia wraz ze stabilizatorem przechyłów. Decydujący wpływ na bardzo dobry komfort Passata Alltrack ma oddzielenie tylnej osi od karoserii przez ramę pomocniczą za pomocą czterech łożysk gumowo-metalowych. Odizolowanie ramy pomocniczej poprawia zarówno komfort akustyczny jak i komfort jazdy i toczenia się, charakterystyczny dla samochodów klasy wyższej.

źródło: Volkswagen
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Maj 2012, 17:40

Z ciekawości przejechałbym się takim leśnym traktem, żeby sprawdzić jak zachowuję się takie rozwiązanie. Choć w sumie nie trzeba do lasu, nasze drogi prezentują podobny stan.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290