Kia Motors Corporation potwierdziła, iż całkowicie elektryczna wersja modelu Kia Soul wejdzie do sprzedaży na rynkach zagranicznych w drugiej połowie 2014 roku. Kia Soul EV to pierwszy zero-emisyjny samochód o napędzie elektrycznym tej marki, który oferowany będzie nabywcom spoza obszaru Republiki Korei.
"Wchodząca do sprzedaży już w przyszłym roku Kia Soul EV otwiera nowy program "Clean Mobility" (Eko-mobilności) marki Kia, którego celem w skali światowej jest udostępnienie i popularyzacja środków transportu przyjaznych dla środowiska naturalnego." mówi Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Corporation "I chociaż jest to pierwszy pojazd elektryczny Kia oferowany globalnie, Soul EV reprezentuje drugą już generację akumulatorowego napędu elektrycznego, czerpiąc z doświadczeń projektowych samochodu Kia Ray EV oraz praktycznej eksploatacji floty tych pojazdów w okresie ostatnich trzech lat."
Epatujący radosnym stylem projektowym niedawno zaprezentowanej Kii Soul drugiej generacji, Soul EV jest unikalnym w swej formie i wielce praktycznym na co dzień pojazdem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Z uwagi na wiodący w swej klasie zasięg eksploatacyjny jest to idealny wybór dla osób dojeżdżających do miasta czy miejsca swej pracy. Dzięki wysokowydajnej baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 27 kWh, Soul EV potrafi przejechać ponad 200 km z jednego ładowania.
Prototypowe samochody testowe Soul EV oparte są na konstrukcji samochodu Kia Soul 2014 i napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 81,4 kW rozwijającym imponujący moment obrotowy 285 Nm, który przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowego reduktora o stałym przełożeniu.
Za sprawą dostępnego bezzwłocznie momentu obrotowego, elektryczny zespół napędowy zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia z przyspieszeniem 0-100 km/h w czasie poniżej 12 sekund oraz prędkość maksymalną w granicach 145 km/h. Aby zwiększyć efektywność napędu i zasięg jazdy, Soul EV wyposażony jest w system odzysku energii (regenerative braking) umożliwiający doładowywanie akumulatorów energią generowaną w czasie swobodnej jazdy (siłą rozpędu) i hamowania.
Ładowanie baterii akumulatorów Kii Soul EV odbywa się ze zwykłej sieci domowej 230/240 V i trwa pięć godzin (w przypadku pełnego rozładowania) lub 25 minut z gniazda 'szybkiego ładowania' o mocy 100 kW.
Całkowity brak odgłosów pracy silnika spalinowego oraz zastosowanie specjalnych materiałów wygłuszających oznacza, iż wersja produkcyjna Soul EV będzie pojazdem wyjątkowo cichym w odczuciu pasażerów. Pod kątem bezpieczeństwa pieszych, ze względu na niemal 'bezszelestną' jazdę – produkcyjna wersja Kii Soul EV wyposażona będzie w akustyczny system ostrzegawczy VESS (wirtualnej symulacji odgłosu napędu) działający przy prędkości poniżej 20 km/h oraz podczas cofania.
Flota "zamaskowanych" prototypów Soul EV przechodzi obecnie intensywny program testowy w koreańskim ośrodku R&D Namyang oraz poddawana jest próbom eksploatacyjnym na drogach Europy i Ameryki Północnej – przed rozpoczęciem produkcji seryjnej tych pojazdów w roku 2014.
Wprowadzone modyfikacje w Kia Soul EV względem standardowej wersji obejmują m.in. zastosowanie nowej, "zapożyczonej" z najnowszej Kii cee’d płyty podłogowej, która wydłuża do 2750 mm rozstaw osi oraz podwyższenie sztywności skrętnej nadwozia o 29 procent. Efektem modernizacji zawieszenia jest wzrost wyrafinowania i komfortu jazdy oraz zwiększona precyzja prowadzenia i lepsze wyczucie podłoża.
Podobnie jak nowa Kia Soul 2014, Soul EV wyróżnia się przyciągającą uwagę stylizacją i detalami nadwozia podkreślającymi awangardowy image oraz "elektryczną duszę". Ten "new-look" inspirowany jest koncepcją Track’stera 2012. Dodatkowego blasku elektrycznej Kii Soul EV dodają projektorowe reflektory, światła pozycyjne i zespolone lampy tylne w technologii LED oraz aerodynamicznie "skrojone" felgi o średnicy 16 cali z lekkiego stopu.
W kabinie Soul EV uwagę zwraca unikalny panel wskaźników SuperVision przed kierowcą oraz ośmiocalowy wyświetlacz w konsoli centralnej. Stosownie do 'misji' pojazdu ekologicznego wystrój wnętrza skomponowany został w większości z materiałów odzyskiwalnych w rodzaju Bio Plastic, Bio Foam, Bio Fabric czy Bio PET Felt oraz nisko-lotnych substancji organicznych, najnowszej generacji materiałów antybakteryjnych i lakierów wodnych.
Kia Motors Corporation wprowadziła samochody elektryczne Ray EV do sprzedaży na rynku koreańskim pod koniec roku 2011, a praktyczne doświadczenia z ich codziennej eksploatacji zgromadziła dostarczając flotę Ray EV do użytkowania przez agendy rządowe oraz instytucje użyteczności publicznej.
Gdzie w Europie obowiązują winiety na autostrady? To warto wiedzieć! Wybierając się w zagraniczną podróż samochodem, trzeba pamiętać o tym, że bardzo wiele tras po Europie nie jest bezpłatnych. Opłatą objęte są autostrady i drogi szybkiego ruchu. W niektórych krajach, tak jak ...
Światowa premiera Golfa GTD GTD jest od 31 lat "dalekobieżnym ekspresem" w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki KIA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne KIA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.