Escort 97 1,8TD - pompa paliwa

19 Mar 2013, 14:15

Witam
Pytanie - oddałem auto do speca od pomp. Stoi tam już drugi tydzień. Podobno żeby ją regenerować trzeba ją całą wykręcić - rozumiem - ale podobno są tak zapieczone śruby że nie da się jej wyjąć. Mówią mi, że jak nie uda się im normalnie to będą musieli wyjąc silnik, żeby się do niej dobrać. A to podnosi wartość naprawy o 400 złotych. Czy na prawdę jest to konieczne czy spec chce mnie zrobić w konia? Kompletnie się na tym nie znam a nie chciałbym płacić za niepotrzebną robotę lub za taką, która jest po prostu nie wykonana ale do rachunku doliczona.
Z góry dziękuję za pomoc.
marula
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Golf
Silnik: 1.9TD

19 Mar 2013, 18:34

Zaraz zaraz, przecież pompa paliwa nie znajduje się w silniku a z tyłu auta zazwyczaj nad zbiornikiem, wystarczy wyjąć tylny fotel i odkręcić 3 śruby, pozatym regeneracja pompy nie kosztuje 400 zł a gdyby trzeba było wyjąć silnik zapłacił byś więcej. Zabieraj szybciutko autko :)
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Mar 2013, 18:39

nie mam pojęcia ale logika mi podowiada, żeby podpytać w innych warsztatach
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Mar 2013, 09:35

Tutaj chodzi o pompę wtryskową :D Zdarza się tak zapieczona śruba,że istnieje ryzyko jej urwania,jest to możliwe.Gdyby mechanik ją urwał,to potem i tak będzie musiał wyjmować silnik ale na własny koszt,dlatego cię informuje.Wiesz ile roboty potem by przewiercić,przegwintować ?! Musiałbyś wyrazić zgodę ty osobiście,że bierzesz ryzyko na siebie.Jeśli mechanik próbował stukać młotkiem w klucz najpierw w prawo a potem w kierunku odkręcania,i nic.To taka śruba zwyczajnie może się urwać.Nie podejrzewałbym mechanika o próbę naciągnięcia kogoś na koszty,praktycznie do każdego mechanika ustawione są w tej chwili kolejki.Ja sądzę,że mechanik postawił sprawę bardzo uczciwie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8601
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Mar 2013, 20:40

Phantom z całym szacunkiem ale nie ma kozaka na palnik, każda śruba idzie jak po masełku, gwintowanie otworu na śrube to godzinka ale nie kłuce się bo nie wiem jak tam sprawa wygląda. jeżeli mechanik nie potrafi sobie poradzić ze śrubą to nie powinien sie podejmować niektórych rzeczy.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Mar 2013, 20:02

Kolego CosTamWiem pompe palnikiem? mało rozsadny pomysl no ale jak bedziesz probowal tak kiedys to powodzenia zycze
kamilszczak01
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

22 Mar 2013, 21:00

Tak dokładnie, ja będe grzał pompe palnikiem a ciebie zapraszam spowrotem na lekcje czytania ze zrozumieniem :)
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Mar 2013, 21:42

Po mojemu,to śrubę trzeba by zmrozić,nie podgrzać,gdyż wtedy materiał pęcznieje,tak na logikę biorąc,podgrzanie palnikiem pompy nie wchodzi w rachubę.Chyba,że pęcznienie samej śruby powoduje uwolnienie zapieczonego gwintu,wtedy łatwiej jest odkręcić,ale śruba musi ostygnąć.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8601
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Mar 2013, 01:52

Palnikiem grzać śruby pompy wtryskowej :shock: ??? Odradzam. Mrożenie? Jak ktoś wie jak to dobrze, tanio i bezpiecznie zrobić to czemu by nie spróbować? Regeneracja pompy kosztuje coś koło 400 zł. Wiercenie tego otworu i ponowne i gwintowanie to nie jest tak dużo roboty. Pytanie jak się mają otwory w pompie. Wyjmowanie silnika to raczej ostateczność i nie bardzo rozumiem jak bardzo ma to zmienić sytuacje, ale widocznie mechanik rozumie. Jednak faktycznie postawił sprawę uczciwie.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993