Audi 80 b3 stukanie w silniku

21 Mar 2013, 18:11

Witam mam problem polega na tym ze jak dodaje się gazu to stuka w silniku.Dodam że wymieniałem ostatnio rolkę i pasek rozrządu(przed wymiana nie stukało) oraz szwagier przelał olej (ale spuściłem i jest między połową a maksimum).To może by źle ustawiony rozrząd? Z góry dziękuję
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

21 Mar 2013, 18:50

To mogą być luzy zaworow, czy auto było wstawione do zaufanego mechanika ? możliwe że głowny napinacz rorządu został zamontowany stary, doszły nowe wałki i napinacz nie wytrzymał.
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2013, 18:59

Nie jest on zaufany tylko raz u niego byłem bo ja nie byłem przy tym jak on to wymieniał i co,siostry kolega i ona była z audi i gadała mi ze wymienił tylko rolkę i pasek , muszę kupić napinacz i dać do mechanika ale już innego. I po tym problem ustanie?
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

21 Mar 2013, 19:28

kopson,to wszystko musi być nowe,dobry mechanik ci nie pójdzie na takie numery!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Mar 2013, 19:32

to tylko napinacz wymienic tak ? czy jeszcze coś?
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

21 Mar 2013, 20:42

Zawsze przy rozrządzie zaczynamy od głównego napinacza :)
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

21 Mar 2013, 21:06

Kolega właśnie ma ten sam problem - przed wymianą było wszystko ok a po też coś stuka ale dopiero jak się nagrzeje. Jutro jedzie do innego mechanika - pewnie tamten źle coś ustawił.
Dam znać jak się dowiem co było.
U ciebie też mógł mechanik przestawić rozrząd o jeden ząbek i będzie stukało - w sumie nie powinien popełnić błędu ale różnie to bywa.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2013, 21:28

Aha ja tez to wiedzialem ze napinacz to podstawa ale niestety dalem samochód i tylko rolke i pasek widocznie stwierdzil(wielki znawca) ze napinacz jest w dobrym stanie... Dzięki za wszystko czekam teraz na odp co ten kolega twój ci powie :)
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

21 Mar 2013, 21:48

kopson7823 napisał(a): gadała mi ze wymienił tylko rolkę i pasek , muszę kupić napinacz i dać do mechanika ale już innego. I po tym problem ustanie?


Tam nie ma co innego do wymiany oprócz napinacza i paska. Jakiejś tam rolki nie ma . Nie sączę żeby napinacz mógł stukać . Tutaj przy wymianie rozrządu ważne jest zgranie według znaków koła napędzającego aparat zapłonowy co ma wpływ na odpowiedni kąt jego wyprzedzenia.. To naprawdę prosta konstrukcja i nie ma co się doszukiwać sensacji ........przy właściwym ustawieniu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2013, 22:00

@bonifacy to radzisz pójść do mechanika i żeby zobaczył czy jest dobrze ustawiony tak?
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

21 Mar 2013, 22:35

kopson7823 napisał(a):@bonifacy to radzisz pójść do mechanika i żeby zobaczył czy jest dobrze ustawiony tak?


W pierwszej kolejności trzeba zadać sobie pytanie i szczerze odpowiedzieć na pytanie czy przed wymianą owego rozrządu silnik stukał czy nie ......Często spotykam się z taką sytuacją że przed tą operacją według posiadacza wszystko jest ok . Przyjeżdża klient , zleca wymianę. Silnik ciepły , wszelkie ewentualne stuk przedi idą w niepamięć itp..... Po wykonaniu usługi klient oczekuje że nastąpi cisza , a tu d..a ...................sinik kaput :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2013, 22:50

Na 100% nic w silniku nie stukało przed wymianą
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

27 Mar 2013, 01:22

Jak chcesz to nagraj film jak działa silnik, sprawa powinna się bardzo szybko wyjaśnić. Spróbuj posłuchać z którego miejsca dochodzą stuki (góra silnika, dół silnika, od rozrządu, od skrzyni)? Robił tylko i wyłącznie rozrząd? Jakieś łożysko może? Sprzęgiełko o ile takowe jest? Typowy stuk, czy taki jakby świst? Głośny ten dźwięk? Powtarza się regularnie czy jest przez jakiś czas, potem na chwile znika i znów zaczyna? Zwiększa się częstotliwość przy zwiększeniu obrotów? Czy przy zwiększeniu obrotów ten dźwięk jest głośniejszy?
Sprawdź czy osłona rozrządu po prostu nie wpada w wibrację. Zobacz też czy to nie koło pasowe, może po prostu jest nie dokręcone. Sprawdź czy dźwięk się zmienia po włączeniu klimatyzacji. Jednak obstawiam źle ustawiony rozrząd, pewnie o 1 ząbek i zapłon przydałoby się sprawdzić/dobrze ustawić. Wymiana rozrządu bez napinacza mija się z celem. Samochód nie szarpie, nie brakuje mu mocy?
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Mar 2013, 11:11

Witam filmiku nie mogę narazie nagrać bo mam drugi problem cały olej wyciekł i nie wiem skąd z miski nie.Ten stukot to raz jest a raz nie ma i zwiększa się gdy wchodzi w obroty jak się jeździ na niskich to nie stuka ale jak już doda się gazu to stuka.Patrzyłem się i to napinacz z paskiem były zmieniane bo stare mam w domu bo były w bagażniku :)Jak rozwiąże problem z olejem to nagram ten filmik i pojadę do mechanika żeby zobaczył
kopson7823
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 E 112km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

27 Mar 2013, 13:27

Obstawiam uszczelniacz silnika (wału korbowego) od strony rozrządu, ale ten od skrzyni też baaardzo możliwy. Czysty strzał, zobaczymy ;). Jeżeli sam rozrząd jest ustawiony ok. Spróbuj odpiąć przepływomierz i sprawdź reakcje na różnych obrotach. Przeczyść przepływkę (zwróć uwagę czy sprężynka nie jest za mocno ściśnięta). Potem ustaw ponownie zapłon (najbardziej obstawiam jako winowajcę). W ostatniej kolejności obstawiłbym panewki, ale bez filmu nic wiadomo nie będzie.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993