ESPACE Problem ze wspomaganiem

15 Paź 2007, 19:06

Sprawdź też łożyska McPersona
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • 16 Paź 2007, 14:02

    U mnie nie ma łożyska McPersona.Mam pytanie do MotoAlbercik,czy do sprawdzenia i ewentulnie regulacji potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt?Zauważyłem też że jak się odpali silnik i pozostawi się go na biegu jałowym na na około 5 -10 minut do rzgrzania problem ustępuje.
    PP
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    16 Paź 2007, 14:16

    Ustawienie hydraulicznego ogranicznika skrętu kół nalezy do geometrii.Musisz pojechać na warsztat,gdzie ustawiają geometrię kół i ewentualnie tam zapytać dla pewności,czy to zrobią.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Paź 2007, 15:35

    Mam jeszcze jedo ptanko,czy ten hydrauliczny ogranicznik skrętu występuje we wszystkich autach ze wspomaganiem hydraulicznym i gdzie go należy szukać?
    PP
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    16 Paź 2007, 23:08

    Ogranicznik skrętu kół jest w każdym samochodzie.Zazwyczaj znajduje się on po prawej lewej stronie podwozia poniżej kolumny kierowniczej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Paź 2007, 08:28

    Byłem wczoraj w warsztacie gdzie naprawiają zawieszenia i wspomagania.Powiedzieli(bez zaglądania pod auto),że u mnie nie ma hydraulicznego ogranicznika skrętu.
    PP
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Warsaw Moto Show 2015
      Po oficjalnym otwarciu targów przez organizatorów, odbyła się konferencja prasowa Arrinery, a następnie konferencje i warsztaty. Wieczorem podczas uroczystej gali miał miejsce finał siódmej edycji plebiscytu "Złotej Kierownicy". ...

    18 Paź 2007, 18:23

    Hmmm,wróżbici czy co? :) .Napisz jeszcze w takim razie jeakiej firmy masz wspomaganie - JKC,ZF,czy innej?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Paź 2007, 22:34

    Pytanie do kolegi Motoalbercika - czy aby napewno w kazdym samochodzie ze wspomaganiem hydraulicznym jest ogranicznik skrętu , i nazywa on się hydrauliczny ? Tak się złożyło że naprawiałem Forda Ka z 2003 roku ( grzebałem przy przekładni ) i niczego takiego , choćby podobnego nie zuważyłem :shock: Tam poprostu listwa chodzi od oporu do oporu , i tyle . Przy skręcie maksymalnym w prawo lub w lewo , i przytrzymaniu kierownicy słychać prace zaworu przelewowego . Mógłbyś coś więcej napisać na ten temat !
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4846
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    20 Paź 2007, 14:56

    Nie jestem w stanie podać nazwy,a z kanału nie wiem czy da się podejżeć.
    PP
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    20 Paź 2007, 15:58

    Ogranicznik skrętu może być zewnętrzne,umieszczone na dzwigniach przekładni kierowniczej i wspornika dzwigni pośredniej,a może też byćwewnętrzny,czyli nie widać go od zewnątrz.W każdym samochodzie musi być ogranicznik skrętu,bo jakby go nie było,to jedno koło miałoby skręt np. 40 stopni,a drugie koło tylko 20 stopni.Co by się wtedy działo?Lepiej nie mysleć.
    Opisywany problem w układzie wspomagania hydraulicznego sugeruje własnie awarię tego ogranicznika skrętu,który bedzie trzeba nastawić lub mogą to być wewnętrzne uszczelniacze.
    Trudno opisywać zasadę wspomagania każdego układu,bo zajęłoby to zbyt wiele miejsca - każdy układ wspomagania działa tak samo,ale może być inna zasada tego wspomagania.Np. wspomaganie firmy JKC,stosowane miedzy innymi w naszych poczciwych Polonezach - w przekładni tej,jest wewnętrzne ograniczenie skrętu kół,które jest realizowane przez ograniczenie ruchu tłoczka.I ta przekładnia nie wymaga zewnętrznej regulacji ograniczników kół.Ale przyczyną takich problemów moga być właśnie uszczelnienia,które przpuszczają olej obok jednego z tłoczków,zaleznie od skrętu w prawo lub lewo.Dlatego pytałem,jakiej firmy jest wspomaganie tam zamontowane.
    Co do Forda Ka - to nie wiem akurat jakie tam jest wspomaganie(od kilku lat mało zajmuję się naprawa samochodów,bo mam od tego mechaników na warsztacie),ale że jest to samochodzik miejski,może tam być założone wspomaganie elektryczne,tak jak np. w popularnych Fiatach Punto.A w tym przypadku zasada działania jest zupełnie inna.
    Jednakże do Renault Espace,są montowane układy wspomagania kierownicy firmy Hydrosystem.I w tym wspomaganiu objawami takiej usterki może być własnie albo ogranicznik skrętu albo uszczelnienia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000