Fabia 1.4 - problem z płynem chłodzącym

30 Kwi 2014, 18:49

Witam,
Mam taki problem, od jakiegoś czasu obserwuje duże ubytki płynu chłodzącego. Płyn ucieka prawdopodobnie gdzieś ze zbiornika, nawet po przejechaniu niedużych odległości, a nawet po dłuższym postoju w miejscu, oczywiście przy odpalonym silniku. Dziś na przykład miałem taki przypadek, że przejechałem po mieście około 15 kilometrów, w tym większość stałem w korku, podczas powrotu do domu zauważyłem, biały dym spod maski. Gdy dojechałem do domu okazało się, że zbiornik jest pusty, a w okół pełno płynu. Jak myślicie jaka może być tego przyczyna ??
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

30 Kwi 2014, 19:57

Jeśli korek zbiornika wyrównawczego jest sprawny , jeśli temperatura silnika jest w normie, jeśli wentylator chłodnicy się włącza , jeśli termostat jest dobry to myślimy że padła uszczelka pod głowicą. Z tym że na podstawie Twojego opisu nic nie wynika. Przydałoby się wiedzieć jakie to 1,4 i więcej spostrzeżeń z Twojej strony.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Kwi 2014, 21:19

jest to 1.4 MPi 68km. I może to być wentylator, ponieważ wiem, że kiedyś po przejechaniu sporej ilości kilometrów, szczególnie podczas ciepłych dni, po wyłączeniu, wentylator nadal chodził, przez jakiś czas, a teraz tak się nie dzieje. Więc myślę, że to może być przyczyna, niedawno wymieniałem chłodnicę, czy to może być coś związane z tą wymianą ?
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

01 Maj 2014, 11:06

Pedro21 napisał(a):, podczas powrotu do domu zauważyłem, biały dym spod maski.

JAki był powód tego? Płyn się gotował w silniku czy nie? Jak się gotował, to oznacza to, że problem jest z wentylatorem - podczas jazdy w korku wzrosła temperatura, wentylator się nie właczył, płyn się zagotował i go wywaliło ze zbiorniczka.
Co mussz zrobić - uzupełnić płyn w zbiorniczku do połowy między min a max. Ważne - uzupełniaj na zimnym silniku. Przejechać około 10 km ( w tym czasie silnik się nagrzeje do prawidłowej temp.) Po przyjechaniu spowrotem zerknij ile jest płynu w zbiorniczku - powinno być więcej niż przed jazdą ( bo silnik jest ciepły ).
Inna wersja - włącz silnik i czekaj aż się nagrzeje, obserwując wskaźnik i czy włączy się wentylator i czy płyn nie zaczyna się gotować.
Wcześniej sprawdz bezpiecznik i przekaźnik wentylator chłodnicy.
Zwróć też uwagę, czy czasami z rury nie leci biały dym. Jeżeli tak, a płynu w zbiorniczku ubywa, można podejrzewać UPG.
Jeżeli białego dymu nie ma, wentylator się włączy, płyn się nie zagotuje, to musisz szukać wycieku zewnętrznego. Raz że może wyciek być bez względu na to, czy silnik nagrzany czy nie, a dwa może się pokazać po nagrzaniu, jak otworzy się termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Maj 2014, 16:32

MotoAlbercik napisał(a):Wcześniej sprawdz bezpiecznik i przekaźnik wentylator chłodnicy.

Jeśli nie ma klimatyzacji bezpiecznik jest na akumulatorze pod pokrywką. Pozycja nr 8. Wartość to 30 A. Przekażnika nie ma. Zasilanie jest od bezpiecznika przez włącznik termiczny na chłodnicy do silnika wentylatora. Przy klimatyzacji to już bardziej rozbudowane o moduł sterujący wentylatorami.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Jakie auto z 3 niezależnymi fotelami ISOFIX z tyłu?
    Jakie auto rodzinne warte jest obecnie uwagi? Wymagania: 3 niezależne fotele z tyłu na ISOFIX (2 foteliki + na środku dorosła osoba swobodnie siedząca, ew. trzeci fotelik), benzyna (najlepiej ładnie tolerująca LPG), ew. bardzo ...