Fabia 1, problem ze skręcaniem na mrozie

10 Wrz 2024, 09:32

Cześć
Chciałbym prosić o pomoc w rozwikłaniu problemu z brakiem możliwości skręcania kołami podczas mroźnych dni. Przy temperaturze powyżej 0 problem nie występuje, ale kiedy temperatura spada poniżej 0 po odpaleniu auta nie mogę skręcić kierownicą. Coś gdzieś przymarza, ale nie wiem co i gdzie. Ciężko mi z bramy wyjechać na drogę. Po kilku minutach jazdy i kilkukrotnym skręceniu kierownica problem powoli zanika. Może Państwo spotkaliście się z podobnym przypadkiem i jesteście w stanie coś doradzić. Nadchodzi jesień, zima więc chciałbym naprawić problem zanim zdarzy się pierwszy przymrozek. Będę wdzięczny za wszelkie rzeczowe sugestie.
Piotr183
Obserwowany
 
Posty: 2

11 Wrz 2024, 09:12

Przyznam, że dziwny problem ale na początek sprawdziłbym łożyska na McPhersonach. To Fabia I wiec pytanie czy masz tam wspomaganie bo chyba były jeszcze wersje bez ale mogę się mylić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

11 Wrz 2024, 11:27

Nie mam wspomagania. Może rzeczywiście do tych łożysk dostała się woda i na mrozie robi się problem. Gdzie znaleźć te łożyska? Jest szansa, że sam będe w stanie wyciągnąć to łożysko i wymienić czy tez nie obejdzie się bez wizyty w warsztacie?
Piotr183
Obserwowany
 
Posty: 2

21 Wrz 2024, 14:00

Łożyska są u góry nad mocowaniem amortyzatora w kształcie spodków UFO,potrzebny będzie ściągacz do sprężyn,przy ich pomocy praca prosta i szybka,bez nich lepiej się za to nie zabierać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Wrz 2024, 20:34

Nie sądzę aby winowajcą problemy były łożyska kolumny amortyzatora . No ok może . Jak chcemy się do nich dobrać to rzeczywiście ściągacz sprężyn nieodzowny . Teraz pytanie jak się dobrać ,, co zdemontować . Wymontowanie samego amortyzatora tutaj jest dyskusyjne . Najlepiej zrobić demontaż kpl. amortyzatora ze zwrotnicą . Tzw słupek .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2024, 09:17

Racja,gdyż łożyka dają objawy nawet gdy jest cepło,specyficzny brak płynności podczas ruchu kierownicą,czasami ciche chrobotanie,gdy wymieniałem je w Clio I tylko wymontowałem Mc Phersona przy użyciu ściągacza,mocowanie zespołu na dole i nakrętki amortyzatora i to było wszystko,zwrotnicy nie ruszałem.Podejrzewam,że winowajcą jest zamarzająca woda ,trzeba uważać jeśli myje się auto zimą,spód,brat nie mógł zmieniać np.biegu w aucie,ruszyć lewarkiem,potem gdy robiło się ciepło puszczało.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Stylowy kabriolet
    Nazwa kabriolet pochodzi z języka francuskiego i podobnie jak w przypadku coupé, pierwotnie odnosiła się do wozów ciągniętych przez konie. Kabrioletem nazywano jednoosiowy lekki powóz z opuszczanym dachem. ...