Fabia 2 1.4 16V BXW - schemat ecu

02 Wrz 2024, 13:04

Dzień dobry,
poszukuje schematu (rozpiski pinów) komputera do Fabi 2 z 2008roku, 1.4 16V, BXW,
szaleją wskazania z czujnika temperatury i potrzebuje rozpiski pinów wchodzących do ecu aby sprawdzić czy to wiązka czy może jedna sterownik.
freshds
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Wrz 2024, 13:44

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Wrz 2024, 16:00

dziękuje,
czy mógłbyś jeszcze potwierdzić czy nr pinów w złączu J623 są zgodnie z opisem jaki znalazłem w necie:
freshds
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Wrz 2024, 20:17

freshds napisał(a):czy mógłbyś jeszcze potwierdzić czy nr pinów w złączu J623 są zgodnie z opisem jaki znalazłem w necie:
Nie ,,nie jest to . Niepotrzebnie się męczysz w poszukiwaniach i przewracasz internet do góry nogami . Zaczynasz nie z tej strony , tracisz czas . Numeracja pinów jest w gnieżdzie sterownika . Trzeba to tylko odczytać, policzyć i przełożyć na wtyczkę . Poniżej masz foto gniazda 28 - pinowego tego sterownika z BXW

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Jak widzisz jest numeracja pinów . Poza tym pytanie moje - temperatura szaleje piszesz .....gdzie odczytane ? z komputera diagnostycznego czy licznika ? Na liczniku masz wskażnik temperatury czy tylko niebieską kontrolkę ? Czujnik temperatury wymieniony ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2024, 08:41

czujnik wymieniony, ale stary był dobry (sprawdziłem omomierzem dla dla temperatury otoczenia oraz podgrzał go trochę opalarką)

na liczniku nie ma wskazania temperatury,
odczytuje po OBD i w czasie pracy (jak silnik sie rozgrzewa) ma np odczyty: 50, 51 , 52, 53, 54... 153, 55, 56, 58... 153, 59, 60 itp
co jakiś czas wskakuje 153*C -> co dla tego czujnika oznaczało by zwarcie
w sterowniku jest tylko błąd historyczny P0118 -> (temp. cieczy chłodz. sygnał wysoki)
więc zakładam że gdzieś kabel sygnałowy ma przetarta izolacje i czasem zwiera do masy lub w sterowniku jest jakiś zimny lut
freshds
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Wrz 2024, 13:02

freshds napisał(a):w sterowniku jest tylko błąd historyczny P0118 -> (temp. cieczy chłodz. sygnał wysoki)
więc zakładam że gdzieś kabel sygnałowy ma przetarta izolacje i czasem zwiera do masy
Widzisz tak myślę że to nie tak . P0118 według kodów charakterystycznych dla grupy VAG to 16502 . Tutaj zeszyty serwisowe opisują - sygnał zbyt duży , przyczyny - zwarcie do plusa lub przerwa przewodu , lub uszkodzony czujnik . Gdyby miało być zwarcie do masy to byłby błąd 16501 ( P0117 ) Ten błąd który masz jest historyczny .. Kiedyś wystąpił i już go nie ma . Mogłeś odłączyć na chwilę czujnik na włączonym zapłonie lub podczas pracy silnika . Dla rzetelnej diagnozy wskazane jest użycie inttrfejsu i programu w pełni obsługującego VAG. Najlepiej VCDS. Mam tam i też prosty tester OBD ale nie wyczytuje wszystkich błędów i jak i parametrów bieżących.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna