REKLAMA
Dzień dobry,
poszukuje schematu (rozpiski pinów) komputera do Fabi 2 z 2008roku, 1.4 16V, BXW,
szaleją wskazania z czujnika temperatury i potrzebuje rozpiski pinów wchodzących do ecu aby sprawdzić czy to wiązka czy może jedna sterownik.
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Nie ,,nie jest to . Niepotrzebnie się męczysz w poszukiwaniach i przewracasz internet do góry nogami . Zaczynasz nie z tej strony , tracisz czas . Numeracja pinów jest w gnieżdzie sterownika . Trzeba to tylko odczytać, policzyć i przełożyć na wtyczkę . Poniżej masz foto gniazda 28 - pinowego tego sterownika z BXWfreshds napisał(a):czy mógłbyś jeszcze potwierdzić czy nr pinów w złączu J623 są zgodnie z opisem jaki znalazłem w necie:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Jak widzisz jest numeracja pinów . Poza tym pytanie moje - temperatura szaleje piszesz .....gdzie odczytane ? z komputera diagnostycznego czy licznika ? Na liczniku masz wskażnik temperatury czy tylko niebieską kontrolkę ? Czujnik temperatury wymieniony ?Widzisz tak myślę że to nie tak . P0118 według kodów charakterystycznych dla grupy VAG to 16502 . Tutaj zeszyty serwisowe opisują - sygnał zbyt duży , przyczyny - zwarcie do plusa lub przerwa przewodu , lub uszkodzony czujnik . Gdyby miało być zwarcie do masy to byłby błąd 16501 ( P0117 ) Ten błąd który masz jest historyczny .. Kiedyś wystąpił i już go nie ma . Mogłeś odłączyć na chwilę czujnik na włączonym zapłonie lub podczas pracy silnika . Dla rzetelnej diagnozy wskazane jest użycie inttrfejsu i programu w pełni obsługującego VAG. Najlepiej VCDS. Mam tam i też prosty tester OBD ale nie wyczytuje wszystkich błędów i jak i parametrów bieżących.freshds napisał(a):w sterowniku jest tylko błąd historyczny P0118 -> (temp. cieczy chłodz. sygnał wysoki)
więc zakładam że gdzieś kabel sygnałowy ma przetarta izolacje i czasem zwiera do masy