Fajny Sedan do 45

12 Sie 2018, 13:29

Dzień Dobry,

Przeglądam to forum już jakiś czas czytając opinie o autach i prawdę mówiąc im więcej czytam tym głupszy jestem niż byłem. A więc tak:

Poszukuję Sedana do 45 tyś - całkowitą kwotę mam ok 50 tyś, lecz tą piątkę rezerwuję na poczet wymiany rozrządu/oleju - czegoś co tam przy zakupie będzie konieczne.

Przebieg roczny w zasadzie jest dość elastyczny, obecnie jeżdżę golfem iv 1.6 16v 105km, jednak dobijam już do 310tyś przebiegu i najwyższy czas zmienić tą drezynę. Dziennie ok 50km w dwie strony(miasto wisłostrada), +/- raz w miesiącu trasa 2x300 km. Wiadomo że przy nowym aucie też tras będzie więcej, bo z tą kulturą pracy golfa teraz wyjazd w trasę to bardziej wyczyn niż przyjemność :). Suma sumarum daje to mniej więcej 17-20 tyś rocznie.

Jeżeli chodzi o moje wymagania - fajnie gdyby auto było dość dynamiczne, miało tempomat, automatyczne światła, klimę(golfa mam w basicu z korbą i nawiewem :D), automatyczną skrzynię biegów(choć nie jest to warunek, jeżeli dane modele będą miały skrzynię manualną - przeżyję :)). Auto będzie u mnie około 7 lat, może nawet dłużej, także jakaś znaczna utrata wartości nie będzie miała znaczenia, pod warunkiem że nie trzeba będzie w nie więcej wkładać niż jeździć.
Za jakiś czas 2-4 lat będziemy tym jeździć 2+1 więc fajnie gdyby dało się spakować tam resztę mandżuru dla bombla.

Szukam furmany dość przestronnej, zwartej, w miarę ekonomicznej(fajnie jak są jednostki palące 4-5/100km, jednak jak będzie brało 8/100 w mieście a 6-7/100 na trasie też płakał nie będę). zależy mi głownie na bezawaryjności, normalnych kosztach eksploatacji, bez potrzeby martwienia się o dostępność części.

Moje dotychczasowe Typy:

Najbardziej podoba mi się skoda superb ii 2.0 TDI CR 170 KM, jednak tu czytając opinie o dsg nawet odrzuciłem automat lecz dostępność tych samochodów w tych pieniądzach jest praktycznie zerowa, kilka ogłoszeń z przebiegami grubo ponad 200k, czytając tyle opinii sam już nie wiem czy to dobre auto czy nie, jeżeli chodzi o wygląd i przestronność - pasuje idealnie, lecz jeżeli mam tym jeździć 7 lat, to kupując auto z 270 tyś przebiegu? za 3 lata będę musiał pewnie remontować silnik? Auto fajnie wyposażone, duże, plus za ekonomię.

Audi A4b8? myślałem o dieslu 2.0 170km silnik CAHA, ogólnie widzę że cena jest wywindowana za znaczek, auto ani w środku nie jest jakieś wybitne(chodzi o wygląd a nie o jakość wykonania) ani też nie powala bezawaryjnością.

BMW e90/e60 całkowicie odpada, fajne samochody jednak nie szukam auta do lansu i upalania a ekonomicznego i dynamicznego wozu do wygodnego połykania kilometrów.

Czytając fora doszukałem się polecania citroena c5/hondy accord 2.2/mazdy 6/volvo: Citroen jest ciekawym autem ale jak wygląda serwisowanie tego pneumatycznego zawieszenia? Honda powiem szczerze jest całkiem ok chociaż jakoś nie przekonuje, natomiast mazda 6 - kompletnie odpada, może jeżeli chodzi o silniki to auto jest okej, tak patrząc z zewnątrz, plus w środku(to samo się tyczy volvo) widząc ten ebonit dostaję krwotoku z oczu.

Nie uparłem się na diesla, fajna dynamiczna benzyna będzie też okej, problem jest taki że gdy nie mam konkretnie wybranego modelu auta a biorę pod uwagę kilka marek, robi się taki miszmasz że koniec końców nie wiadomo co wybrać. Proszę o pomoc w doborze marki/modelu/silnika, raczej będę korzystał z serwisów typu autotesto przed zakupem ale jeżeli będą ciekawe ogłoszenia, to chętnie tutaj wrzucę i spytam o opinię:).

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc, opinię i poświęcony czas na przeczytanie tego wywodu, co za czasy - masz pieniądzę a nie ma czego kupić...

Pozdrawiam!
luczun3k
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 01 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.6 16v 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sie 2018, 15:01

Nie jestem przekonany do diesla w zakorkowanym mieście, prędzej czy później dopadnie Cię problem z DPF... Ewentualnie coś z mokrym filtrem:
http://www.auto-swiat.pl/filtry-czastek ... rem/yccg3f

Jeśli chodzi o benzyniaki to tutaj bym się rozejrzał za:
Ford Mondeo Ecoboost
Honda Accord VIII 2.0
Opel Insignia 1.6T
Mazda 6 2.0 (tak, wiem, nie podoba się)
Lexus IS250
Toyota Avensis 1.8 (tutaj będzie najniższe spalanie, ale dynamika taka sobie)
Mercedes C180K

Z diesli chyba brałbym tylko pod uwagę coś z mokrym filtrem: Peugeot 508 2.0 HDI lub Citroen C5 2.0 HDI
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Sie 2018, 15:43

Dzięki za odpowiedź ;).

popatrzyłem na te auta, jeżeli chodzi o forda mondeo ecoboost, fajny samochodzik jednak strasznie dużo jest targanych z usa, czy nie jest to potem problem z kosztami części/ich dostępnością?

Honda Accord Viii 2.0 - jak z dynamiką tego auta? nie trzeba będzie rozkładać żagla żeby wyprzedzić rowerzystę?

Insignia 1.6t, czy przy tym jednak wyglądającym na wyżyłowany silnik 1.6 - 180KM, jak z żywotnością tego pojazdu?

Jeżeli chodzi o Mazdę to możliwe że wprowadziłem w błąd, jeżeli chodzi o wersję III - teraz sprawdziłem i prezentuje się całkiem atrakcyjnie, dotychczas patrzyłem v.II i tamta zupełnie mi nie podchodzi.

Lexus IS250 / Mercedes C180K - czy koszty części/eksploatacji/serwisu są bardzo ogromne? Ten mercedes w tych pieniądzach posiada bardzo ciekawe przebiegi na serwisach otomoto, pytanie tylko jakie koszty...

Peugeot 508 2.0 hdi - wersja z automatem czy manual? Bo wiki twierdzi że to dwa różne silniki, 140 i 163 km.

Miasto dosyć zakorkowane, aczkolwiek dojazd rano z południa na północną część miasta zajmuje jakieś 25 minut, zależy jak mocno daje się po garach, powrót max 40, także jak na zakorkowane miasto nie jest to takie straszne, choć rozumiem że diesel do stania w korkach jest niezbvt dobrym wyborem? Dla mnie zasadniczo czy ropniak czy benzyniak to bez różnicy, ważne żeby służył dobrze i nie irytował dziwnymi problemami typu elektronika czy jakieś usterki siłowników klapy bagażnika.
luczun3k
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 01 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.6 16v 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Sie 2018, 15:55

luczun3k napisał(a):Insignia 1.6t, czy przy tym jednak wyglądającym na wyżyłowany silnik 1.6 - 180KM, jak z żywotnością tego pojazdu?


czy on taki wyżyłowany na dzisiejsze czasy? raczej nie sądzę
Zobacz 1.0 ecobost z forda ma 125KM
żywotność? sam układ korbowo-tłokowy będzie działał...ale osprzęt/elektronika bedzie się sypał po 250-300 tys
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

12 Sie 2018, 16:08

Insignia wydaje się ciekawym autem, na pewno uderzę gdzieś żeby przejechać się tym autem, jednak strasznie zastanowiła mnie propozycja Mercedesa C180K i kosztami utrzymania tego pojazdu, ma/miał może ktoś takiego w204? jak z kosztami tego auta? Bo w internecie głównie clickbaitowe artykuły po których wiadomo tyle samo co przed ich przeczytaniem.

EDIT: Po oględzinach Hondy Accord VIII stwierdzam że bagażnik tego auta całkowicie nie poradzi sobie za jakiś czas z osprzętem dla dziecka, podejżewam że pojemność bagażnika klęknie już nawet gdy moja lepsza połowa spakuje się na dłuższy urlop ;).
luczun3k
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 01 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW GOLF IV
Silnik: 1.6 16v 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001