Falowanie na zimnym, problem z turbo..

27 Maj 2018, 02:35

Witam,
Mam takowy problem.. Auto po odpaleniu na zimnym lata góra i dół aż się ustabilizuje, kolejne odpalenia już są normalne. Obroty skaczą prawie nie zauważalnie +-30 maksymalnie, widać to jak podpiąłem ELM327 . Dodatkowo turbo nie wstaje mi do końca, tylko do połowy, brakuje z 3 kreski do czerwonego pola ..
Nie tak dawno, bo 2 tygodnie temu wymieniałem cewki na nowe oryginalne(ponad 1k zł...), świece NGK platynowe mają jakieś 8k kilometrów przejechane..
Zaworek od turbo sprawny, sprawdziłem, był wymieniany jakieś pół roku temu na nowy :) DV sprawne, dmuchałem i nie przepuszcza.
Intercooler jest nowy, fmic, wszystko dobrze jest podokręcane w tym miejscu, więc nieszczelności tam nie ma.
Na filmiku poniżej można zobaczyć jak to wygląda na odpaleniu zimnym oraz na wolnych obrotach :) Aa .. Przy odpaleniu na zimnym jak tak szaleje to czuć benzyną według mnie... Oczywiście checka brak, błędów komputer nie wykazuje..

Wolne obroty :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Po całej nocy, pierwsze odpalenie na zimnym, Oglądajcie do końca, widać jak rusza góra i dół aż się ustabilizował na końcu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
Saab 9-3 2.0t 175km B207L 2003r.
WiMeX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0t 175km B207
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Maj 2018, 10:12

Czy czyściłeś przepustnicę i przepływomierz powietrza? Masz tam silniczek krokowy?

Wygląda to tak jak byś miał problemy z automatycznym ssaniem.

Układa chłodzenia jest prawidłowo odpowietrzony i nie ubywa ci w nim płynu?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Maj 2018, 12:19

Przepustnicę tylko patrzyłem czy ma dużo syfu i nie miała, lecz spróbuje to przeczyścić w tygodniu. Przepływomierz też przeczyszczę, kupię środki do czyszczenia i przeczyszczę :) Silniczka krokowego chyba tutaj nie ma, a co do płynu chłodniczego to nie mam pojęcia czy jest odpowietrzony, spróbuje dzisiaj odkręcić i odpalić auto. Coś jeszcze sprawdzić ?
WiMeX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0t 175km B207
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

30 Maj 2018, 20:37

Przepływomierz wyczyściłem, przepustnicę też - cały czas to samo :/
WiMeX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0t 175km B207
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

01 Cze 2018, 19:08

Ktoś coś wie ?
WiMeX
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Saab 9-3
Silnik: 2.0t 175km B207
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie?
    Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...