Falowanie obrotów, silnik się dławi - Vectra C 1.8

23 Mar 2022, 17:35

Witam,
Pacjent Vectra C 1.8 140 KM 2006

Problem: podczas odpalania falowanie obrotów, silnik się dławił. Przeczyszczona przepustnica, wymieniona uszczelka. Temat powrocil. Raz odpalił było ok później odpalalo się to nadal silnik się dusił tak jakby miał za mało paliwa. Przejechałem kilka km i nagle samochód stracił moc, szarpal, prędkość max 20 km. Udało się zajechać na bezpieczne miejsce silnik zgaszony i nie można było odpalic. "Walniete" Kilka razy w pompe paliwa i nagle samochód odżył ale do czasu. Czy to winowajcą jest pompa paliwa?
MateusBan
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 23 Mar 2022, 20:09

    Może być ze to pompa, jak najbardziej. Trzeba by sprawdzić ciśnienie.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16713
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    24 Mar 2022, 10:22

    MateusBan napisał(a):"Walniete" Kilka razy w pompe paliwa i nagle samochód odżył ale do czasu. Czy to winowajcą jest pompa paliwa?
    Bardzo prawdopodobne. Pompa to chyba nie wielki wydatek więc warto by ją wymienić lub sprawdzić ciśnienie paliwa. Wcześniej jednak sprawdź połączenia elektryczne czy tu czasem coś nie zawodzi (jakieś słabe styki).
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    24 Mar 2022, 16:08

    Dzięki za porady. Wymieniona pompa jak na razie auto jeździ :D
    MateusBan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    24 Mar 2022, 19:30

    Kao napisał(a):Może być ze to pompa, jak najbardziej. Trzeba by sprawdzić ciśnienie.

    Może ale nie musi. Warto by tu nadmienić, że pompa może być jedną z przyczyn. Inną przyczyną może być np. instalacja elektryczna pompy. Pytanie, czy podczas problemów z odpalaniem pompa pracowała czy nie.
    MateusBan napisał(a):Wymieniona pompa jak na razie auto jeździ

    Oby tak zostało i obyś z tematem nie powrócił :ok:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Mar 2022, 15:48

    Wracam... Pompa paliwa pomogla, lecz mam objaw jeden jeszcze. To był nawet przed walnięta pompa.
    Po odpaleniu auto zaczyna falowac obrotami, 700 do 1100 czasami zatrzęsie całym samochodem. Tak jakby się dlawil. Trwa to ok 30s i wszystko wraca do normy. Irytuje już mnie to.
    Świece do wymiany czy silnik krokowy? A może coś innego? Proszę o podpowiedź ;)
    MateusBan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


    30 Mar 2022, 19:25

    MateusBan napisał(a):Świece do wymiany czy silnik krokowy? A może coś innego?
    a tego nikt przez internet Ci nie powie bo powodów może być wiele, od świec przez krokowy itd aż do nieszczelnego układu dolotowego. Jeżeli świece są wątpliwej daty i przebiegu to warto je wymienić bo może być tak że będziesz szukał gdzie indziej a się okaże że zimna świeca nie domaga i stracony czas i kasa przez głupie świece.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16713
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    31 Mar 2022, 15:43

    Coś takiego mi wyskoczyło może ktoś coś wie?
    MateusBan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    22 Kwi 2022, 15:28

    Wymiana pompy paliwa załatwiła sprawę ;)
    Dzięki za pomoc ;)
    MateusBan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5