Falujace obroty na zimnym hamowanie silnikiem

21 Mar 2017, 18:07

Mazda 6 rocznik 05 automat USDM na zimnym silniku w mieście gdy sie rozpedze i puszcze gaz bo np. czerwone przy małej predkosci podfalowują obroty chyba 1000-1300
Po zatrzymaniu na wcisnietym hamulcu w pozycji D również
Wrzucajac N natychmiast znika
Dodam ze automat wrzuca max bieg - 4 przy 60kmh na miescie - czy tak powinno byc? Zawsze generalnie jak odpuszcze gaz - stara sie wrzucic jak najszybciej 4
Gdzie moze lezec przyczyna? skrzynia ? przepustnica?
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

23 Mar 2017, 14:19

fate napisał(a):na zimnym silniku w mieście gdy sie rozpedze i puszcze gaz bo np. czerwone przy małej predkosci podfalowują obroty chyba 1000-1300
Sprawdź w skrzyni czy olej jest na właściwym poziomie, ale falowanie obrotów w automacie przy niewielkich prędkościach obrotowych to zazwyczaj wina sprzęgła hydrokinetycznego (konwertera), zazwyczaj występuje problem z zapięciem lock-up. Przy wyższych prędkościach obrotowych rzędu 2300obr. min. i więcej pewnie jest ok?

Wymieniałeś olej w skrzyni?

fate napisał(a):Dodam ze automat wrzuca max bieg - 4 przy 60kmh na miescie - czy tak powinno byc?
Jak jest rozgrzany to przy tej prędkości jak odejmiesz trochę nogę z gazu i nie przyspieszasz tylko ją utrzymujesz to normalne że zapina czwarty bieg.

fate napisał(a):Po zatrzymaniu na wcisnietym hamulcu w pozycji D również
Tu na 99% wina konwertera ma pewnie swoje najechane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2017, 20:22

Olej ma stan okej kolor różowy
dodajac gaz nie faluje nawet ponizej 2tys
najwieksze turbulencje sa zaraz po odpaleniu
poprzedni wlasciciel wspominal o wymianie, autem jezdze kilka miesiecy
na liczniku niby 85k mil
dzięki za garść informacji, liczę że to nie sprzegło, narazie bede czyscil układ powietrzny
Dodam że nie wskakuje mi czasem P nie wiem czy to moze miec ziwazek z tym konwerterem, z tego co sie dowiedzialem prawdopodobnie chodzi o pozycjoner
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27E-Pozyc ... nalny/1898
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

03 Kwi 2017, 19:57

fate napisał(a):Dodam że nie wskakuje mi czasem P nie wiem czy to moze miec ziwazek z tym konwerterem, z tego co sie dowiedzialem prawdopodobnie chodzi o pozycjoner
Tylko masz problem z wrzucaniem "P"? Czy sprawdzałeś najdalszą pozycję po drugiej stronie czy ona też miewa czasem problemy z zapięciem przełożenia?

Pozycjoner też ma możliwość regulacji i trzeba by to oczywiście sprawdzić u ciebie. Najłatwiej ustawić dźwignię na "P" ustawić tak samo pozycjoner, następnie przełączyć dźwignię w drugą stronę i sprawdzić czy pojawiła się ta sama pozycja na wyświetlaczu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Kwi 2017, 20:25

Nie, tylko P, to jest skrzynia z sekwencja czy tam tiptroniciem
Falujace obroty na zimnym hamowanie silnikiem

Czasem odpala nawet jak P nie pokaże sie na wyswietlaczu, ale jak sie pojawi to juz zawsze, teraz nauczyłem się tak umiejetnie/precyzyjnie machać że P wchodzi prawie zawsze.
Obroty troche mniej faluja ale zdarza sie, zauwazylem ze najbardziej jak odpale zimny, wcisne gaz w garazu i puszcze przy zakrecaniu, jak wytocze sie bez gazu to nie faluja

[link do autocentrum.pl wygasł]
Ostatnio edytowany przez fate 06 Kwi 2017, 20:28, edytowano w sumie 2 razy
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

07 Kwi 2017, 12:44

Wszystko sprowadza się do tego pozycjonera skrzyni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...